Τα κινεζικά αυτοκίνητα πλέον έχουν εκσυγχρονιστεί σε τέτοιο βαθμό, που δεν ζηλεύουν σε τίποτα τα ευρωπαϊκά, κορεατικά, ιαπωνικά και αμερικανικά. Ένα πράγμα δεν ξεχνούν από το «αμαρτωλό» παρελθόν τους (πέρα από τις αντιγραφές): τις χαμηλές τιμές. Η SUV-άρα των 5,2 μέτρων και 190 ίππων που ξεκινάει από τις 15.500 ευρώ, είναι το καλύτερο παράδειγμα.
Για την ακρίβεια, δεν αποκλείεται να είναι η καλύτερη περίπτωση αγοράς νέου αυτοκινήτου παγκοσμίως! Ο λόγος για το νέο Haval H5, του οποίου το value for money δεν υπάρχει πουθενά αλλού. Το θηριώδες αμάξωμα, που θυμίζει αρκετά Toyota Tundra εμπρός, εκτείνεται σε 5.190 χλστ. μήκους και 3.140 χλστ. μεταξονίου, την ίδια ώρα που το πλάτος ξεπερνά τα 1,9 μέτρα (1.905 χλστ.) και το ύψος τα 1,83 μέτρα (1.833 χλστ.). Η αύξηση στο μπόι σε σχέση με το απερχόμενο H5 είναι τρομακτική, καθότι φτάνει τα 54 ολόκληρα εκατοστά (4.650 χλστ.)! Αλλαγή κατηγορίας για το H5 λοιπόν, που πλέον τοποθετείται ξεκάθαρα στο segment των μεγάλων SUV. Απολύτως ταιριαστή η επιβλητική εμφάνιση, με την γενναιόδωρη χρήση χρωμίου στη μάσκα, τις ευθείες γραμμές και τα φουσκωμένα φτερά.
Στο εσωτερικό δεν θα μπορούσαμε παρά να βρίσκουμε «βασιλικούς» χώρους, αλλά μόνο για 5 επιβάτες. Όλως περιέργως, παρά το τεράστιο μήκος του H5 η διάταξη της καμπίνας δεν προσφέρεται σε 7θέσια διάταξη. Ακόμα πιο περίεργο το γεγονός πως το μικρότερο H9, εξοπλίζεται με τρίτη σειρά καθισμάτων. Σε κάθε περίπτωση το πορτμπαγκάζ είναι αχανές, ξεκινώντας από τα 700 λίτρα και φτάνοντας μέχρι τα 2.116 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Ανάλογα την έκδοση, υπάρχει οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, δερμάτινες επενδύσεις, over-the-air αναβαθμίσεις και όλα τα χαρακτηριστικά που έχουμε συνηθίσει στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ο εξοπλισμός, βέβαια, μας δίνει την καλύτερη «πάσα» για τον αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή του Haval H5.
H τιμή του κινεζικού SUV, συναρτήσει του κινητήρα που τη συνοδεύει, ενδεχομένως να το καθιστά ως την πιο συμφέρουσα αγορά στον πλανήτη. Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από έναν 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο 190 ίππων, με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης τις 122.800 γουάν. Πόσο μας κάνει σε ευρώ; Μόλις 15.496! Σε αυτά τα χρήματα αγοράζεις την πισωκίνητη εκδοχή του H5, η οποία ωστόσο έχει κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό. Στάνταρ είναι μόνο οι αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, ένα απλό ηχοσύστημα με 4 ηχεία και αισθητήρες παρκαρίσματος. Ούτε infotainment, ούτε οθόνη αφής, ούτε κάμερα οπισθοπορείας, ούτε συστήματα ασφαλείας. Μην ανησυχείτε, όμως. Η σωστή έκδοση δεν στοιχίζει πολύ παραπάνω.
Για 157.800 γουάν (και πάλι, μόλις 19.917 ευρώ) μπορείς να αγοράσεις την τετρακίνητη έκδοση, με στάνταρ το ψηφιακό πακέτο (οθόνες, πολυμέσα κλπ), κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος, 6 αερόσακους και ηχοσύστημα με ισάριθμα ηχεία. Διαφορετικά, για αυτούς που τα θέλουν όλα, υπάρχει η κορυφαία έκδοση στα 167.800 γουάν (21.182 ευρώ), που προσφέρει 218 ίππους, πανοραμική ηλιοροφή, μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και όλα τα επικουρικά συστήματα. Ενδιάμεσα υπάρχει η ντίζελ επιλογή, με έναν επίσης 2.0λιτρο τετρακύλινδρο 168 ίππων, για την οποία όμως δεν ανακοινώνεται τιμή. Η μετάδοση απαρτίζεται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 και αυτόματο 8 σχέσεων, ενώ το πλαίσιο τύπου σκάλας και οι αξιοσημείωτες -για το τεράστιο μέγεθός του- γωνίες προσέγγισης/αποχώρησης (25 και 22 μοίρες αντίστοιχα), μαζί με τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος και τα 600 χλστ. μέγιστου βάθους υδάτινου περάσματος, εγγυώνται τις εκτός δρόμου διαδρομές.