Λίγο καιρό μετά την πρεμιέρα του κορυφαίου της ηλεκτρικού μοντέλου, του ID.7, η Volkswagen παρουσιάζει την πιο σκληροπυρηνική του έκδοση ID.X Performance. Βλέποντάς το κανείς, νομίζει ότι η εξωτερική αναβάθμιση έγινε από κάποιο ανεξάρτητο βελτιωτή, όμως προέρχεται από τη γερμανική μάρκα.
Προς το παρόν πρόκειται για ένα πρωτότυπο όχημα που δείχνει το όραμα της VW για μια σπορ λιμουζίνα, ωστόσο κάποια στιγμή είναι πολύ πιθανό να γίνει πραγματικότητα. Η εξωτερική του εμφάνιση είναι αν μη τι άλλο άκρως δυναμική, χάρη στη πολλές σπορ προσθήκες που του έχουν ενσωματωθεί. Μπροστά είναι ιδιαίτερα επιθετικό με το μυώδη προφυλακτήρα και το σπόιλερ χαμηλά, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα. Από το ίδιο υλικό αποτελείται και ο πίσω διαχύτης, που παραπέμπει σε σπορ όχημα, μόνο που λείπουν οι απολήξεις των εξατμίσεων. Το αεροδυναμικό πακέτο συμπληρώνουν οι ποδιές στα μαρσπιέ, οι προσθήκες στους θόλους των τροχών και η μεγάλη πίσω carbon «φτερούγα».
To VW ID.X Performance πατάει σε αγωνιστικού τύπου πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών με κεντρικό μπουλόνι, συνδυασμένες με ελαστικά 265/35. Πίσω από αυτές διακρίνονται τα διάτρητα δισκόφρενα με τις κόκκινες δαγκάνες. Απαραίτητες αλλαγές έχουν γίνει και στις αναρτήσεις, μέσω της τοποθέτησης πιο σφιχτών ελατηρίων, με χαμήλωμα κατά 60 χιλιοστά και της αύξησης της γωνίας των τροχών κατά 80 χιλιοστά. Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό, όπου οι επιβάτες κάθονται σε μπάκετ καθίσματα από ανθρακόνημα. Παράλληλα οι επενδύσεις από δέρμα και σουέντ, μαζί με τις κόκκινες ραφές και διακοσμητικά τονίσουν την σπορ ατμόσφαιρα της καμπίνας.
Το πρωτότυπο ID.X Performance φέρει ηλεκτροκινητήρα και στον πίσω άξονα, συνδυασμένο με το εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ, για να το κάνει τετρακίνητο. Η ροπή μετάδοσης κίνησης ελέγχεται από το Vehicle Dynamics Manager, το οποίος διαχειρίζεται παράλληλα και τη λειτουργία του μπλοκέ πίσω διαφορικού. Η λειτουργία αυτή ελέγχεται σε ξεχωριστή οθόνη με διαγώνιο οθόνης 17 εκατοστών, που είναι τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα. Οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολικά 558 ίππους στη λειτουργία boost., ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 200 kW.