Εδώ και δεκαετίες, τα Volkswagen GTI είναι άμεσα συνυφασμένα με δυνατούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου και πιο γνωστά μοντέλα τα Polo GTI και Golf GTI. Όμως την εποχή του εξηλεκτρισμού και της ηλεκτροκίνησης όλα αλλάζουν, όπως ισχύει για το νέο VW ID. GTI Concept που φέρνει νέα δεδομένα. Μάλιστα η πρεμιέρα του που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (5-9 Σεπτεμβρίου), γίνεται ακριβώς 48 χρόνια μετά το παγκόσμιο ντεμπούτο του πρώτου Golf GTI στη Φρανκφούρτη. Επομένως θα περιμένουμε ότι στα πεντηκοστά γενέθλια θα δούμε το VW ID. GTI στην παραγωγή.
Το δυναμικό αυτό πρωτότυπο χρησιμοποιεί ως βάση το VW ID. 2all που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάρτιο, όμως διαθέτει πολλές αλλαγές που τονίζουν τον σαφώς πιο σπορ προσανατολισμό του. Από πλευράς διαστάσεων είναι ελάχιστα μεγαλύτερο λόγω του διαφορετικού σχεδιασμού των προφυλακτήρων. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.104 χλστ. (4.050 χλστ. στο ID. 2all), πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.600 χλστ. Επίσης πατάει σε ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά 245/35.
Έντονα δυναμικά στοιχεία ξεχωρίζουν και στο εσωτερικό του VW ID. GTI Concept. Τα σπορ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και επιλογέας του Experience Control με το μοτίβο μπάλας γκολφ (όπως ο λεβιές ταχυτήτων), είναι ορισμένα βασικά γνωρίσματα. Από εκεί και πέρα διακρίνονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων GTI Digital Cockpit των 10,9 ιντσών και το infotainment με την οθόνη των 12,9 ιντσών με τα σπορ γραφικά. Οι σχεδιαστές και μηχανικοί έχουν επίσης λάβει μια νέα προσέγγιση με το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Προβάλλει νέα δεδομένα στο παρμπρίζ, όχι μόνο για τον οδηγό, αλά και για τον συνεπιβάτη. Αν και σπορ, το εσωτερικό του παρέχει άνετους χώρους για τους επιβάτες και πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ 490 λίτρων, όπως στο ID. 2all.
Στο VW ID. GTI Concept το γράμμα «I» αλλάζει έννοια, αφού από το «Injection» που προέρχονταν αρχικά, τώρα σημαίνει «Intelligence» (νοημοσύνη). Στο ηλεκτρικό GTI το Vehicle Dynamics Manager θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από ότι στα βενζινοκίνητα μοντέλα. Αυτό κατέστη δυνατό επειδή οι ρυθμίσεις του ηλεκτροκινητήρα μπορούν να είναι σχεδόν άπειρες, πράγμα που επιτρέπει την υλοποίηση ενός ευρέος φάσματος διαφορετικών προφίλ, μέσω του προσφάτως ανεπτυγμένου GTI Experience Control στην κεντρική κονσόλα. Για πρώτη φορά είναι δυνατή η ρύθμιση της μετάδοσης κίνησης, του τιμονιού έως και του ήχου με προσομοιωμένα ακούσματα κινητήρων από ιστορικά μοντέλα GTI.
Η Volkswagen δεν κάνει καμία αναφορά σχετικά με τον ηλεκτροκινητήρα και τις επιδόσεις. Να υπενθυμίσουμε ότι το προσθιοκίνητο πρωτότυπο ID. 2all διαθέτει ισχύ 226 ίππων, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 160 χλμ./ώρα και η αυτονομία υπολογίζεται στα 450 χιλιόμετρα. Προφανώς το ID. GTI όταν βγει στην παραγωγή θα έχει περισσότερη δύναμη και πιο αστραπιαίες επιδόσεις.