Αν υπάρχει ένα Toyota Prius που αξίζει έκδοση GR, αυτό σίγουρα είναι το τελευταίο. Εμφάνιση από άλλο πλανήτη συγκριτικά με ό,τι μας είχε συνηθίσει, μαζί με ισχύ και επιδόσεις sportscar. Οι Ιάπωνες έχουν πιάσει το σφυγμό της αγοράς και teasάρουν συνεχώς την προοπτική ενός Prius, στα πρότυπα των GR Yaris/Corolla. Το πρωτότυπο 24h Le Mans Centennial GR Edition έρχεται να μας δείξει πώς θα είναι η έκδοση παραγωγής, αν πάρει τελικά έγκριση.
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια ζωής για τον πιο ιστορικό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το εργοστασιακά «φτιαγμένο» Prius να γιορτάζει τόσο αυτό, όσο και άλλα δυο ορόσημα. Το ένα αφορά την πρώτη νίκη ιαπωνικής εταιρίας στο Le Mans, που επιτεύχθηκε από το Mazda 787B (ο μοναδικός νικητής στα 100 χρόνια του 24ωρου αγώνα με περιστροφικό μοτέρ) το 1991 – εξ ου και η παρουσία του αυτοκινήτου στο κοινό περίπτερο των Mazda-Toyota. Το δεύτερο φυσικά αφορά την κυριαρχία της Toyota τα τελευταία χρόνια, η οποία μετρά 5 σερί επιτυχίες (2018-2022) και είναι η πολυνίκης ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία του θεσμού (πολύ πίσω, ωστόσο, από τις 16 νίκες της Porsche και τις 13 της Audi).
To Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition απορροφά τα βλέμματα με το αγωνιστικό του παρουσιαστικό, που αυξάνει και τις διαστάσεις προς όλες τις μεριές, Το μήκος έχει πάρει 8,99 εκατοστά και το πλάτος 5 εκ., χάρις στο αεροδυναμικό πακέτο και τις προσθήκες στο αμάξωμα. Τα μετατρόχια επίσης εμφανίζονται με περισσότερο «μπόι», έχοντας κερδίσει 3,98 εκατοστά σε σχέση με το εργοστασιακό Prius. Τα τετραπλά LED στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, τα ακροπτερύγια, οι ποδιές, ο διαχύτης, η αεροτομή και οι 18άρες ζάντες της Rays (σε ελαστικά Michelin Pilot 4S 235/40), που παραπέμπουν σε εκείνες του GR010 Hybrid (του περσινού νικητή, δηλαδή), συνθέτουν το παρουσιαστικό του πιο εντυπωσιακού -και μάλιστα όχι από ανεξάρτητο βελτιωτή- Prius εκεί έξω.
Δυστυχώς αλλαγές δεν υπάρχουν στο plug-in υβριδικό σύνολο, συνεπώς η ισχύς παραμένει στα 220 άλογα. Παρόλα αυτά οι ίδιοι, οι ιθύνοντες της Gazoo Racing έχουν κάνει λόγο για GR ή GRMN Prius με απόδοση 300+ ίππων! Οπότε δεν αποκλείεται το φτερωτό και φουσκωτό Prius που θα δούμε στο Le Mans, να κυκλοφορήσει -με κάποιες αλλαγές- κανονικά στους δρόμους.