Αν βάλεις ένα σημερινό αυτοκίνητο δίπλα σε ένα 20ετίας, πολύ πιθανό να νομίσεις πως το καινούργιο προέρχεται από κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ο εξοπλισμός, η τεχνολογία και τα gadgets των νέων μοντέλων μας έχουν κάνει να ξεχάσουμε τις εποχές των άβαφων προφυλακτήρων, των ατσάλινων τροχών και των απολύτως απαραίτητων. Η Toyota φροντίζει να βάλει υπενθύμιση, μέσω του Probox!
Το «τετράγωνο» αυτό τετράτροχο, που παραπέμπει σε αυτά της δεκαετίας του 80, κυκλοφορεί στην Ιαπωνία από το 2002. Πέρα από μια μικρή ανανέωση το 2014, εδώ και 19 χρόνια παραμένει αναλλοίωτο. Όπως φανερώνει το πρόθεμα «Pro», μιλάμε για μοντέλο της επαγγελματικής γκάμας του Ιάπωνα κατασκευαστή. Όποιος θέλει, βέβαια, μπορεί να παραγγείλει αμιγώς επιβατική εκδοχή. Το μήκος φτάνει στα 4.245 χλστ., το πλάτος στα 1.695 χλστ., το ύψος στα 1.530 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.550 χλστ., οπότε έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα αρκετά συμπαγών διαστάσεων.
Εμφανισιακά ξεχωρίζουν οι ατσάλινες ζάντες της βασικής έκδοσης και οι απλές γραμμές, που δίνουν στο Probox ένα τυπικό σχήμα 3 όγκων. Φανάρια και προφυλακτήρες ακολουθούν το πρακτικό μοτίβο, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα και όχι στην προσέλκυση φιλάρεσκων βλεμμάτων. Μια από τα ίδια στο εσωτερικό, όπου δεν υπάρχει ούτε οθόνη αφής, ούτε σύστημα πολυμέσων, ούτε ψηφιακό καντράν, ούτε λειτουργίες συνδεσιμότητας. Ένα τιμόνι, μια θήκη για κινητό δίπλα σε αυτό (εξαιρετικά χρήσιμη για τους επαγγελματίες, που δουλεύουν με Google Maps μέσω smartphone), δυο χειριστήρια για τον κλιματισμό και τέλος. Ούτε καν ράδιο CD δεν έχει στάνταρ (είναι στα έξτρα, ωστόσο)!
Ως αποτέλεσμα αυτής της «σπαρτιάτικης» προσέγγισης, το Probox παρουσιάζεται ιδιαίτερα ελαφρύ. Το βάρος ξεκινά από τα μόλις 1.020 κιλά και δεν ξεπερνά τα 1.170, ούτε στην πιο καλοεξοπλισμένη έκδοση με το μεγαλύτερο διαθέσιμο μοτέρ. Μιλώντας για κινητήρες και μετάδοση, το «κουτί» της Toyota προσφέρεται με 3 σύνολα και αποκλειστικά κιβώτιο CVT. Ένας 1.300άρης 94 ίππων ανοίγει την γκάμα, ένας 1.500άρης 107 ίππων καταλαμβάνει την κορυφή και μια υβριδική εκδοχή του, στα 92 άλογα, αποτελεί την eco friendly επιλογή. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν είτε κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε κάποια από τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Οι τιμές του Probox είναι εξίσου χαμηλές με το εξοπλιστικό επίπεδο και το βάρος του. Ξεκινά από τα 1,49 εκατ. γεν (11.530 ευρώ) και φτάνει μέχρι τα 2,01 εκατ. (15.338 ευρώ), με τη νέα έκδοση GX να τοποθετείται ανάμεσα και στα 1,79 εκατ. γεν (13.843 ευρώ).