Το Renault Espace έχει μεταφέρει εκατομμύρια οικογένειες από το 1984, όταν πρακτικά εισήγαγε τον όρο «πολυμορφικό» στην αυτοκίνηση. Έξι γενιές και 39 χρόνια αργότερα, αποποιείται τον MPV μανδύα και υιοθετεί εκείνον των SUV, δίχως όμως να αμελεί τα πολυχρηστικά του προσόντα.
Το Espace MK6 είναι πλέον καθαρόαιμο SUV, εξελίσσοντας το crossover παρουσιαστικό που είχε το προηγούμενο. Στην ουσία μιλάμε για επιμηκυσμένο Austral, καθώς σχεδιαστικά είναι ίδιο και απαράλλαχτο με το νέο C-SUV των Γάλλων, αλλά σε μεγαλύτερη εκτέλεση. Το μήκος φτάνει τα 4.719 χλστ. και ρίχνει 209 χλστ. στο Austral, αλλά ταυτόχρονα είναι 140 χλστ. κοντύτερο από του απερχόμενου Espace (4.859 χλστ.). Παράλληλα είναι 32 χλστ. πιο χαμηλό (1.650 χλστ. το ύψος) και, κυρίως, 215 κιλά ελαφρύτερο. Κι αυτό παρότι το κινητήριο σύνολο χαρακτηρίζεται από την υβριδική τεχνολογία και την παρουσία 2 ηλεκτροκινητήρων!
Στο εσωτερικό συναντάμε οθόνη αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών από τη βασική έκδοση, ενώ η κορυφαία διαθέτει και head-up display 9,3 ιντσών. Παρά το μικρότερο μήκος οι Γάλλοι αναφέρουν πως η τρίτη σειρά καθισμάτων είναι πιο ευρύχωρη από πριν, με την πρόσβαση να γίνεται από την ηλεκτρονικά ανοιγοκλειόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ. Επίσης προαιρετικά η καμπίνα των επιβατών μετατρέπεται σε μια από τις πιο ευήλιες που έχουμε δει σε αυτοκίνητο, χάρις στην «ατελείωτη» πανοραμική ηλιοροφή που μετράει 1,33 μέτρα σε μήκος και 0,84 μέτρα σε πλάτος!
Την κίνηση του νέου Espace αναλαμβάνει το κορυφαίο κινητήριο σύνολο του Austral, ήτοι το E-Tech Hybrid. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος των 1.2 λίτρων παράγει 130 ίππους και 205 Nm, συνεργαζόμενος με έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα 67 ίππων και 205 Nm, για μια συνολική απόδοση 200 ίππων. Ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ 25 ίππων και 50 Nm λειτουργεί ως γεννήτρια-μίζα, ενώ όλοι μαζί καταφέρνουν να μειώσουν την κατανάλωση κατά 40%. Η Renault αναφέρει μέση τιμή στα 4,7 λίτρα/100 χλμ., με μόλις 105 γρ.CO2/χλμ. Η κατανάλωση μπορεί να είναι προτεραιότητα, αλλά το νέο Espace δεν είναι αργό: 8,8 δλ. θέλει για το 0-100 χλμ./ώρα, αν και η τελική δεν ξεπερνά τα 175 χλμ./ώρα.
Όπως όλα τα Renault, έτσι και το Espace 6ης γενιάς διακρίνεται για τον τρόπο που συναναστρέφεται το οδόστρωμα. Η ανάρτηση είναι στάνταρ πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ εφαρμόζει και το μοναδικό για την κατηγορία χαρακτηριστικό της τετραδιεύθυνσης. Σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν μέχρι 5 μοίρες αντίθετα από τους μπροστινούς, χαρίζοντας έναν κύκλο στροφής επιπέδου Clio: μόλις 10,4 μέτρα! Από εκεί και πάνω στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστά, σε γωνία έως 1 μοίρας, προς όφελος της σταθερότητας.