Με την παρουσίαση της νέας Fabia να βρίσκεται προ των πυλών, η Skoda έδωσε στη δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σουπερμίνι της και φωτογραφίες αυτού, αλλά με μπόλικο καμουφλάζ.
Ακόμα και με αυτό, όμως, η αύξηση των διαστάσεων δεν κρύβεται. Και είναι το μεγαλύτερο γεγονός για την 4η γενιά της Fabia, η οποία ξεπερνά για πρώτη φορά τα 4 μέτρα σε μήκος (οι εκδόσεις station wagon εξαιρούνται) και «ματσάρει» το VW Golf MK4! Η νέα Fabia φτάνει τα 4.107 χλστ., σημειώνοντας αύξηση 110 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Άλλα 94 χλστ. κέρδισε το μεταξόνιο (2.564 χλστ. από 2.470), στα +48 χλστ. είναι το πλάτος (1.780 χλστ. από 1.732), ενώ το ύψος είναι το μοναδικό που μειώθηκε, στα 1.460 χλστ. (από 1.467). Οι διαστάσεις του Golf 4ης γενιάς τώρα, είναι 4.148 χλστ. x 2.512 χλστ x 1.735 χλστ. x 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Η Fabia, κοινώς, παρουσιάζεται μεγαλύτερη σε όλες πλην μήκους – κι εκεί, για μόλις 41 χλστ.!
Οι ευεργετικές επιπτώσεις της πλατφόρμας MQB A0 συνεχίζονται στο χώρο αποσκευών, όπου η Fabia επισκιάζει κάθε μοντέλο της κατηγορίας -συμπεριλαμβανομένων των όμορων SEAT Ibiza και VW Polo– με τα 380 λίτρα του πορτμπαγκάζ. Χωρητικότητα που είναι ίδια με του Golf MK8! H αναδίπλωση των καθισμάτων επιφέρει αύξηση στα 1.190 λίτρα και αποκτά ενδιαφέρον να δούμε πού θα φτάσει η επιβεβαιωμένη έκδοση estate, που θα παρουσιαστεί αργότερα.
Παρ’ όλη την αύξηση στις διαστάσεις, οι μηχανικοί της Skoda αναφέρουν πως το βάρος έχει εν πολλοίς διατηρηθεί στα επίπεδα του προηγούμενου. Σίγουρα πάντως, εκτός από το πιο ευρύχωρο, μιλάμε και για το πιο αεροδυναμικό σουπερμίνι. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας του μικρού γίγαντα είναι μόλις 0,28, κατεβαίνοντας από το Cd 0,32 της Fabia MK3. Επίδοση στην οποία συμβάλλει τα μέγιστα η ενεργή εισαγωγή στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, που ανοιγοκλείνει αναλόγως ταχύτητας.
Πίσω από αυτόν και κάτω από το καπό, συναντάμε 5 εκδόσεις κινητήρων. Όλοι βενζίνης, 4 στους 5 τρικύλινδροι, 2 στους 5 ατμοσφαιρικοί. Την γκάμα ανοίγει ο 1.0 MPI των 65 ίππων και 95 Nm, σε συνδυασμό με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στη συνέχεια, έχουμε τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης, αλλά στα 80 άλογα (ίδια ροπή). Βασική επιλογή για υπερτροφοδοτούμενο, είναι ο 1.0 TSI Evo των 95 ίππων και 175 Nm, σταθερά με 5άρι χειροκίνητο. Η ισχυρότερη έκδοση των 110 ίππων και 200 Nm προσφέρει την επιλογή μεταξύ 6τάχυτου μηχανικού και 7τάχυτου DSG, ενώ η κορυφαία Fabia διαθέτει τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και 250 Nm, αποκλειστικά με το 7άρι DSG.
Οι Τσέχοι προσφέρουν μια πρωτότυπη επιλογή μεταξύ ρεζερβουάρ. Το στάνταρ ντεπόζιτο είναι 40 λίτρων, όμως προαιρετικά υπάρχει ένα 50 λίτρων. Με αυτό, η αυτονομία επεκτείνεται σε περισσότερα από 950 χιλιόμετρα, όμως δεν διευκρινίζεται ποιος συνδυασμός μοτέρ-μετάδοσης μπορεί να επιτύχει αυτό το νούμερο.
Η νέα Fabia θα κάνει ντεμπούτο εντός των προσεχών μηνών, με την έκδοση Combi να ακολουθεί προς το τέλος του 2022 – αρχές 2023. Στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος του χρόνου.