Οδεύουμε ολοταχώς για το ντεμπούτο του νέου Skoda Superb, με τους Τσέχους να δίνουν σήμερα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις πρώτες φωτογραφίες (έστω, καμουφλαρισμένες) της καινούργιας τους ναυαρχίδας.
Το Superb MK4 συνεχίζει να προσφέρεται σε σεντάν (liftback ορθότερα) και station wagon αμάξωμα (άλλο που βλέπουμε μόνο το δεύτερο στις φώτο), σημειώνοντας σημαντική αύξηση στο μήκος και των δύο περιπτώσεων. Το κανονικό Superb κερδίζει 43 χλστ. σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, φτάνοντας συνολικά τα 4.912 χλστ. Το Combi παίρνει 40 χλστ. και φτάνει τα 4.902 χλστ., ενώ σε αμφότερα το πλάτος μειώνεται κατά 15 χλστ. (1.849 χλστ.). Το ύψος αντίθετα αυξάνεται κατά 12 χλστ. στο liftback (1.481 χλστ.) και 5 χλστ. στο Combi (1.482 χλστ.), την ώρα που το μεταξόνιο εμφανίζεται αμετάβλητο τόσο μεταξύ τους, όσο και συγκριτικά με το απερχόμενο Superb (2.841 χλστ.).
Παρατηρούμε πως οι σχεδιαστές της Skoda θέλησαν να φέρουν κοντά τις δυο εκδόσεις σε διαστάσεις, προκειμένου να διατηρήσουν σχεδιαστική συνάφεια. Προσεκτικοί ήταν και στις γραμμές που επέλεξαν για τη μετάβαση από το MK3 στο MK4, ακολουθώντας την οδό της εξελικτικής διαδικασίας και όχι της ριζικής αλλαγής. Το σχήμα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Superb, αλλά ακόμα και κάτω από τα αυτοκόλλητα διακρίνεται ο περισσότερος δυναμισμός, όπως και τα πιο αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω.
Εικόνα από το εσωτερικό έχουμε μόνο αυτή που δείχνει τον άπλετο χώρο στο πίσω κάθισμα, αλλά γνωρίζουμε πως ο λεβιές ταχυτήτων μετακομίζει στην κολώνα (σαν τα VW ID.) και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων θα φτάνει μέχρι τις 12,9 ίντσες. Μάλιστα η Skoda αναφέρει πως -ευτυχώς- δεν θα ελέγχονται τα πάντα μέσω του μόνιτορ, αλλά θα υπάρχουν φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Επίσης θα υπάρχουν τεράστιοι χώροι και ατελείωτη πρακτικότητα, όπως σε κάθε γενιά Superb. Το πορτμπαγκάζ του liftback κερδίζει 20 λίτρα και φτάνει συνολικά τα 645, ενώ το Combi παρουσιάζει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση (+30 λίτρα) και προσφέρει στην οικογένεια 690 λίτρα για τα μπαγκάζια τους. Κερδισμένα είναι και τα κεφάλια των επιβατών, με +11 χλστ. για τους εμπρός/ +6 χλστ. για τους πίσω στο κανονικό και +7/+8 χλστ. αντίστοιχα στο station wagon.
Οι πρακτικές λύσεις απαντώνται παντού στην καμπίνα των νέων Superb, όπως στο υποβραχιόνιο των πίσω καθισμάτων που φιλοξενεί θήκη για tablet ή smartphone. Οι τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων είναι στάνταρ, με τη λίστα του εξοπλισμού να περιλαμβάνει 28 Simply Clever εφαρμογές για τις ανάγκες των επιβατών. Μια από αυτές είναι η ηλεκτρικά πτυσσόμενη βάση ποδηλάτων, που εδρεύει στη βάση του πίσω προφυλακτήρα.
Εξίσου εκτενής είναι η γκάμα των κινητήρων. Επιλογές για κάθε γούστο, με βενζίνη και ντίζελ, mild υβριδικά και plug-in, συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης και ισχύ έως 265 ίππους. Κοινό χαρακτηριστικό όλων η υπερτροφοδότηση και η αποκλειστική συνεργασία με DSG κιβώτιο. Βασική επιλογή είναι ο ήπια υβριδικός 1.5 TSI των 150 ίππων, ακολουθούμενος από τον 2.0 TSI των 204 ίππων και την κορυφαία του μορφή (που είναι και η ισχυρότερη της γκάμας) των 265 ίππων, με το δεύτερο να είναι αποκλειστικά τετρακίνητο. Οι φίλοι του πετρελαίου μπορούν να διαλέξουν μεταξύ των 150 ή των 193 ίππων του 2.0 TDI, με την ισχυρότερη έκδοση να κινεί όλους τους τροχούς. Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται μόνο με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, πλην του plug-in υβριδικού.
Τα Superb/Superb Combi PHEV διαθέτουν τη ζεύξη του 1.5 TSI – ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει συνδυαστικά 204 ίππους και αντλεί ενέργεια από μπαταρία 25,7 kWh (υπερδιπλάσια σε σχέση με πριν, που ήταν 12,7 kWh). Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου DSG, ενώ τεράστια βελτίωση παρατηρούμε και στην ισχύ της φόρτισης, που φτάνει μέγιστο στις 11 kW (από 3,6 kW) στο AC και μέχρι 50 kW στο DC.