Η Kia συνεχίζει το φρεσκάρισμα της γκάμας του Ceed και το ολοκληρώνει, με την παρουσίαση του ανανεωμένου XCeed. Το επιτυχημένο crossover των Κορεατών, που έχει πουλήσει πάνω από 120.000 μονάδες στην Ευρώπη από το 2019, αποκτά ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, περισσότερες τεχνολογικές εφαρμογές και φιλοδοξεί να συνεχίσει ακάθεκτο το εμπορικό του σερί.
Στο εμπρός μέρος αναλαμβάνουν τα νέα φωτιστικά σώματα με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, που επέτρεψαν στους σχεδιαστές τη δημιουργία αεροδυναμικών «κουρτινών» στον προφυλακτήρα, ο οποίος επίσης εμφανίζεται ανασχεδιασμένος. Το ίδιο ισχύει για τη μάσκα «Tiger Nose», που φιλοξενεί το νέο σήμα της Kia από πάνω, ενώ νέα είναι και τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου (από 16 έως 18 ίντσες). Φρεσκαρισμένο είναι και το πίσω μέρος, με τις περισσότερες αλλαγές να επικεντρώνονται στα νέα LED των φαναριών που θυμίζουν κυψέλη. Νέες είναι και 3 αποχρώσεις στη 12χρωμη παλέτα: Lemon Splash, Celadon Spirit Green (το πράσινο στις φωτογραφίες) and Yuca Steel Grey.
Οι Κορεάτες βάζουν στο παιχνίδι, για πρώτη φορά στο XCeed, την έκδοση GT-Line και εντείνουν το δυναμισμό του crossover τους. Οι μαύρες σατέν λεπτομέρειες χρωμίου στον προφυλακτήρα και τη μάσκα, οι διαφορετικές εισαγωγές αέρα, τα μαύρα καλύμματα των καθρεπτών, οι πλαϊνές ποδιές, οι αποκλειστικές 18άρες ζάντες, το χρωμιωμένο περίγραμμα των παραθύρων και ο ψευδοδιαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα, συγκεντρώνουν το σύνολο των διαφοροποιήσεων συγκριτικά με τα απλά XCeed.
Στο εσωτερικό συναντάμε νέα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, ελαφρώς διαφορετικές επενδύσεις και, ειδικά για το GT-Line, μπάκετ suede καθίσματα και γενναιόδωρες δόσεις απομίμησης αλουμινίου, αλλά και piano black ενθέσεων. Εννοείται πως όλες οι λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth) είναι στάνταρ, όπως και πολλά επικουρικά συστήματα ασφαλείας. Η ευρυχωρία παραμένει στα ίδια, υψηλά, επίπεδα με πριν, προσφέροντας 426 λίτρα για το χώρο αποσκευών, που γίνονται 1.378 λτ. κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.
Απαράλλαχτες μένουν οι διαστάσεις και τα κινητήρια σύνολα. Το μήκος συνεχίζει να εκτείνεται στα 4.395 χλστ. (85 χλστ. πάνω σε σχέση με το Ceed, 150 χλστ. κάτω συγκριτικά με το Sportage) και το ύψος στα 1.495 χλστ. (+48 χλστ. συγκριτικά με το Ceed, -155 χλστ. δίπλα στο Sportage), την ώρα που κάτω από το καπό φροντίζουν οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και το plug-in υβριδικό σύστημα που ήδη γνωρίζουμε. Ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi των 120 ίππων και 172 Nm απαρτίζει τη βάση της γκάμας, ο τετρακύλινδρος 1.5 T-GDi των 160 ίππων και 253 Nm βρίσκεται στη μέση και ο επίσης τετρακύλινδρος 1.6 T-GDi των 204 ίππων/265 Nm την κορυφή. Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας επιταχύνει το XCeed στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 7,5 δλ., όταν συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (στάνταρ το 6άρι χειροκίνητο iMT).
Οι φαν του πετρελαίου εξακολουθούν να έχουν την επιλογή του 1.6 CRDi, με τα 136 άλογα και τα 280/320 Nm (χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα), ενώ εκείνου του full εξηλεκτρισμού (ούτως ή άλλως όλα τα μοτέρ είναι mild hybrid) το PHEV. Ένας ατμοσφαιρικός 1.600άρης τετρακύλινδρος της σειράς «Kappa», απόδοσης 104 ίππων, συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 44,5 kW (60 ίπποι) και μπαταρία 8,9 kWh, στέλνοντας στους εμπρός τροχούς συνδυαστικά 141 ίππους και 265 Nm μέσω 6τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη. Η μικρή μπαταρία προσφέρει δυνατότητα κίνησης μόνο με το ρεύμα για έως 48 χλμ. σε μικτό κύκλο, που γίνονται 60 στον αστικό (εκεί όπου τη βοηθά η ανάκτηση ενέργειας, δηλαδή).
Παρότι αποκλειστικά μπροστοκίνητο, το XCeed δεν αρνείται τις εκτός δρόμου διαδρομές. Με τις 16άρες ζάντες η απόσταση από το έδαφος διαμορφώνεται στα 172 χλστ., ενώ με τις 18άρες φτάνει στα 184 χλστ., έχοντας παράλληλα 7% μαλακότερα ελατήρια εμπρός και 4% πίσω για βελτίωση της άνεσης. Παράλληλα, οι μηχανικοί βελτίωσαν το τιμόνι ώστε να προσφέρει περισσότερη αμεσότητα και καλύτερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού.