Από το νέο Toyota GR86 το τρίτο παγκόσμιο μοντέλο της σειράς GR είχαμε πάρει μια γεύση τον Απρίλιο, στην παγκόσμια παρουσίασή του. Τώρα η Toyota επανήλθε πραγματοποιώντας και το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του sport μοντέλου της.
Το νέο δυναμικό ιαπωνικό κουπέ, η εξέλιξη ουσιαστικά του προηγούμενου GT86, που σηματοδότησε τη δέσμευση της Toyota στα σπορ αυτοκίνητα, διατηρεί την κλασική και fun to drive διάταξη, κινητήρας εμπρός και κίνηση πίσω. Το μοτέρ εξακολουθεί να είναι 4κύλινδρο boxer, αλλά με μεγαλύτερο κυβισμό (2.4 λτ. έναντι 2.0 λτ.) και περισσότερη δύναμη. Αναλυτικότερα αποδίδει 234 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. (200 PS πριν) και 250 Nm ροπής από τις 3.700 σ.α.λ. (205 Nm στις 6.400 πριν). Το νέο GR86 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. (6,9 δλ. το αυτόματο) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 226 χλμ./ώρα (216 χλμ./ώρα το αυτόματο).
Πέρα από τη βελτίωση στην απόδοση, σημαντικές αλλαγές έχουμε και στα κινούμενα μέρη του μηχανικού συνόλου, με απώτερο σκοπό τη μείωση του συνολικού βάρους. Για την ακρίβεια οι επενδύσεις των κυλίνδρων είναι λεπτότερες, με τα χιτώνια όμως να είναι ανθεκτικότερα ενώ και το καπάκι έχει κατασκευαστεί από μια ειδική ρητίνη με σκοπό τη μείωση των κραδασμών. Οι υπόλοιπες αλλαγές περιλαμβάνουν ανθεκτικότερες μπιέλες, ειδική διαμόρφωση στο θάλαμο καύσης και στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Επιμελημένη είναι επίσης κι η πολλαπλή εισαγωγής με μεγαλύτερη διάμετρο και μήκος, γεγονός που συμβάλλει στην ομαλότερη καμπύλη ισχύος και ροπής. Χέρι έβαλαν και στο σύστημα εξαγωγής το οποίο είναι και αυτό ολοκληρωτικά αλλαγμένο. Σύμφωνα με την Toyota έχει μια αρκετά πιο μπάσα και σπορ χροιά, ενισχυόμενη από το σύστημα Active Sound Control.
Η δύναμη των 234 ίππων καταλήγει στον πίσω άξονα είτε μέσω ενός χειροκίνητου, είτε ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Αμφότερα σύμφωνα με την Toyota έχουν ραφιναριστεί σε επίπεδο λειτουργίας για να ταιριάζουν καλύτερα με τις αυξημένες επιδόσεις του boxer κινητήρα. Στο χειροκίνητο τα συγχρονιζέ είναι carbon εξασφαλίζοντας καλύτερες αλλαγές, ενώ έχει τοποθετηθεί κι ένα λιπαντικό κιβωτίου με χαμηλό ιξώδες. Στο αυτόματο ο οδηγός μπορεί να απολαύσει απροβλημάτιστες αλλαγές και από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Με τη λειτουργία Sport στο on, το λογισμικό του φροντίζει ώστε ο κινητήρας να βρίσκεται πάντοτε στο ωφέλιμο εύρος στροφών.
Ο Sport χαρακτήρας του νέου Toyota GR86 ενισχύεται και από το ενισχυμένης ακαμψίας πλαίσιο, χάρη στην αναβάθμιση της πλατφόρμας. Η χρήση νέων ανθεκτικών υλικών έχει ως αποτέλεσμα η διαμήκης ακαμψία να έχει αυξηθεί κατά 60% και η στρεπτική κατά +50%. Η χρήση αλουμινίου σε καπό, οροφή και εμπρός φτερά συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση του βάρους χαμηλά (1.275 κιλά) με κατανομή 53:47 εμπρός/πίσω αντίστοιχα. Σε ότι αφορά την ανεξάρτητη ανάρτηση, αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Επιπλέον, υπάρχει και Torsen διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Στον τομέα του σχεδιασμού τώρα, η Toyota εξέλιξε το design που είχαμε γνωρίσει στο GT86, διατηρώντας όμως δεσμούς με μερικά από τα πιο σπορ μοντέλα, όπως τα 2000GT και AE86 Corolla. Το μήκος του GR86 είναι 4.265 χλστ., το πλάτος 1.755 χλστ., το ύψος 1.310 χλστ. και το μεταξόνιο 2.575 χλστ. Στο εμπρόσθιο μέρος του GR86 ξεχωρίζει η εμφατική μάσκα, αλλά και οι έντονοι προβολείς LED, με το μυώδες παρουσιαστικό να συμπληρώνεται από τα τονισμένα φτερά.
Ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται κι από το σχεδιασμό της καμπίνας. Τα μπάκετ καθίσματα είναι εκεί για να εξασφαλίσουν τη σωστή στήριξη του οδηγού, ο οποίος έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μια ακόμα οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας.