Μετά από μια καμπάνια teaser που απογείωσε την προσμονή μας, Alfa Romeo και Zagato παρουσιάζουν σε όλο της το μεγαλείο τη νέα Giulia SWB. Μια μοναδική δημιουργία, που έρχεται να αποτελέσει τη μακρινή απόγονο της θρυλικής SZ!
Οι επιρροές του «Τέρατος» είναι εμφανείς μπροστά, όπου συναντάμε μια παραλλαγή των τριπλών φωτιστικών σωμάτων εκείνης, αλλά σε σύγχρονη εκτέλεση και με στοιχεία από την ανανεωμένη Giulia. Το μακρύ καπό με τους αεραγωγούς, η καμπύλη οροφή με τα διπλά «καρούμπαλα», η γραμμή της που κλείνει στο πίσω μέρος και το σχήμα του αντίστοιχου παρμπρίζ, μαζί φυσικά με τη χαρακτηριστική «Kammback» ουρά (που παραπέμπει στα μοντέλα TZ), αποτελούν σήματα κατατεθέντα του Zagato και εννοείται χαρακτηρίζουν τις σαγηνευτικές γραμμές, της μοναδικής αυτής Giulia.
Η εμφανέστατη διαφορά -πέρα από το ριζικά ανασχεδιασμένο αμάξωμα- σε σχέση με την κανονική Giulia είναι οι δυο λιγότερες πόρτες και το μικρότερο μεταξόνιο (εξ ου και το SWB, εκ του «short wheelbase»), όμως υπάρχουν και μικρές λεπτομέρειες για το αχόρταγο μάτι του θεατή. Οι χειρολαβές έχουν εξαλειφθεί και δώσει τη θέση τους σε ένα κουμπί, που τοποθετείται στη μεσαία κολώνα, για πιο καθαρό προφίλ. Το περίγραμμα του διαχύτη ακολουθεί τις γραμμές της ουράς και των LED φαναριών, περικλείοντας στο κέντρο του τις δυο απολήξεις της εξάτμισης. Το «Z» χαμηλά στα φτερά είναι ακριβώς στην ίδια ευθεία με το τετράφυλλο των Quadrifoglio Verde, στην οποία και βασίζεται η SWB Zagato.
Το εσωτερικό δεν ακολουθεί το δραματικό παρουσιαστικό του -πλήρως ανθρακονημάτινου- αμαξώματος, ξεχωρίζοντας μόνο από τον νέο πίνακα οργάνων, τα πρόσθετα φιλέτα carbon και τις πράσινες πινελιές σε ραφές, κεντρική κονσόλα και αεραγωγούς, που μεταφέρουν τη Montreal Green απόχρωση του εξωτερικού στην καμπίνα. Η μείωση του μεταξονίου και η διαφορετική διαμόρφωση της οροφής οδήγησε στην αφαίρεση των πίσω καθισμάτων, καθιστώντας την Giulia Zagato εκτός από δίθυρη και διθέσια. Πρωταγωνιστής, βέβαια, δεν είναι άλλος από τον χορταστικό αλουμινένιο επιλογέα του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που φροντίζει για τη σύνδεση του πίσω άξονα με το μηχανοστάσιο.
Εκεί που συναντάμε τον 2.9 V6 twinturbo, αλλά όχι με τις προδιαγραφές της QV. Η Zagato απολαμβάνει των ρυθμίσεων της Giulia GTAm, κάτι που σημαίνει πως o 690T παράγει 540 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 600 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε επιτάχυνση επιπέδου GTAm (0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,5 δλ.) και τελική αρκετά υψηλότερη από τα 290 χλμ./ώρα εκείνης, λόγω καλύτερης αεροδυναμικής και απουσίας της τεράστιας αεροτομής.
Αν αναρωτιέστε πώς δημιουργήθηκε η ιδιαίτερη αυτή Giulia, η Zagato ήθελε να γιορτάσει τα 100 χρόνια από την πρώτη της συνεργασία με την Alfa Romeo. Το 2021, έναν αιώνα μετά το Tipo G1 του 1921, το project πήρε το πράσινο φως. Ο Μιλανέζος καροσερίστας προσεγγίστηκε τότε από έναν Γερμανό alfisti, ο οποίος έχει στην κατοχή του -μεταξύ άλλων- μιας SZ και μια 8C Competizione, αλλά και αρκετές Aston Martin Zagato. Επιθυμία του; Μια σύγχρονη εκδοχή της SZ, με επιρροές από την TZ3 Stradale. Έναν χρόνο μετά, η Giulia SWB Zagato είναι γεγονός και το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο!
Αφού συμμετάσχει σε φωτογράφιση στην πίστα «La Pista» στο Arese, η μοναδική Giulia Coupe θα παραδοθεί στον ευτυχή κάτοχό της. Λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά πρέπει να μιλάμε για υψηλότατα εξαψήφια, ου μη εφταψήφια νούμερα.