Το Suzuki Alto αγαπήθηκε όσο λίγα μικρά στη χώρα μας, διατηρώντας πιστό κοινό για πάνω από 20 χρόνια. Τα τελευταία χρόνια δεν διατίθεται στην Ευρώπη, λόγω του γνωστού περιβαλλοντικού «φρένου», όμως σε άλλες αγορές συνεχίζει κανονικότατα. Στην Ιαπωνία δε, μόλις απέκτησε καινούργια μορφή.
Στην εγχώρια αγορά, το Alto συγκαταλέγεται στην κατηγορία των kei cars από το 1998. Την πρώτη φορά δηλαδή, που κατέβηκε στην κατηγορία των 660 κ.εκ. Λιλιπούτειο τρικύλινδρο κινητήρα παρόμοιας χωρητικότητας έχει και η νέα του γενιά, αλλά προσαρμοσμένη στα σύγχρονα δεδομένα. Με άλλα λόγια, σε συνδυασμό με υβριδική τεχνολογία. Πριν εμβαθύνουμε στο μοτέρ, που αποτελεί την ατραξιόν του αυτοκινήτου, να ρίξουμε μια ματιά έξω και μέσα.
Εμφανισιακά, το νέο Alto ξεχωρίζει από το σχεδόν κάθετο εμπρός μέρος και τα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα. Η διχρωμία αμαξώματος-οροφής δίνει έξτρα πόντους χαριτωμενιάς, ενώ πίσω συναντάμε δυο κάθετα τοποθετημένα φανάρια. Καθαρές γραμμές και τετράγωνο μοτίβο, με τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος και μεγιστοποίηση της καμπίνας επιβατών συνθέτουν την προσέγγιση των σχεδιαστών για το μικρό Suzuki. Συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, η σχεδίαση παρουσιάζεται σαφώς πιο εύπεπτη. Δείτε μόνο πώς είναι πίσω το προηγούμενο Alto
Στο εσωτερικό συνεχίζει η προσήλωση στην πρακτικότητα και την εργονομία, με την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (δεν ανακοινώνεται διάσταση) να δίνει τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων και των περισσότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως τα συστήματα ασφαλείας. Αυτή είναι η έτερη μεγάλη αναβάθμιση, με το πακέτο ADAS να περιλαμβάνει στάνταρ προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αυτόματη ρύθμιση της μεγάλης σκάλας των φωτιστικών σωμάτων.
Μιλώντας για αλλαγές, ώρα να επανέλθουμε στον κινητήρα. Ο τρικύλινδρος των 658 κ.εκ. συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μια γεννήτρια μίζας (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου. Οι Ιάπωνες δεν ανακοινώνουν τεχνικά χαρακτηριστικά ακόμα, αρκούμενοι στο να δηλώσουν πως το νέο μοτέρ είναι πιο οικονομικό από το προηγούμενο. Γεμάτη υποσχέσεις κουβέντα, καθώς το απερχόμενο Alto ανακοινώνονταν στα 2,35-2,7 λίτρα/100 χλμ.! Επίσης, δεν αποσαφηνίζεται αν θα ακολουθήσει έκδοση RS Turbo (φώτο πάνω) και υπερσυμπιεστή. Στο προγενέστερο μοντέλο η ατμοσφαιρική εκδοχή του 0,6 λτ. συνόλου απέδιδε 55 ίππους και η υπερτροφοδοτούμενη 65 άλογα. Στη μετάδοση, τέλος, αναμένουμε τις ίδιες επιλογές. Ήτοι 5άρι χειροκίνητο ή CVT κιβώτιο.