Η Sport εκδοχή του Range Rover παρουσιάστηκε στην τρίτη της γενιά, ισχυρότερη και με περισσότερες off road ανησυχίες από κάθε άλλη φορά.
Σχεδιαστικά διατηρούνται οι βασικές γραμμές του απερχόμενου μοντέλου, αλλά σε πιο καθαρή και μοντέρνα εκτέλεση. Συνδυάζει στοιχεία τόσο από το νέο Range Rover, όσο και το μικρότερο Evoque, ενσωματώνοντας λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω (τα πιο λεπτά LED ημέρας που έχουν μπει ποτέ σε Land Rover) και πτυσσόμενες χειρολαβές. Ειδικά οι τελευταίες συνδράμουν στην εξαιρετικά αεροδυναμική σιλουέτα του αμαξώματος, που εμφανίζει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd μόλις στο 0,29. Μοναδικό στοιχείο στο Sport, το φωτιζόμενο «Range Rover» στο πίσω μέρος, μεταξύ των φαναριών.
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Range Rover Sport, η εικόνα είναι οικεία. Το νέο Sport υιοθετεί την εσωτερική διάταξη του φρεσκαρισμένου Range Rover, αλλά υπάρχουν κάποιες ευδιάκριτες διαφορές μεταξύ των δύο. Η καμπύλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο Sport φτάνει τις 13,1 ίντσες και βρίσκεται υπό γωνία, ακριβώς πάνω από μια αναδιοργανωμένη διάταξη διακοπτών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τη σειρά του, φτάνει τις 13,7 ίντσες. Το λογισμικό Pivi Pro προσφέρει πολλαπλές λειτουργίες συνδεσιμότητας, με τα Apple CarPlay και Android Auto να είναι στάνταρ, όπως και το WiFi. Παράλληλα, η Land Rover μπορεί να ανανεώνει over-the-air 63 διαφορετικές εφαρμογές του αυτοκινήτου. Ο ήχος, τέλος, πηγάζει από το σύνολο Signature της Meridian, που απαρτίζεται από 29 ηχεία και διαθέτει ισχύ 1.430 Watt.
Στα μηχανικά μέρη συναντάμε την πλατφόρμα MLA-Flex, που προσφέρει στάνταρ σύστημα τετραδιεύθυνσης (μέχρι 7,3 μοίρες στρίβουν οι πίσω τροχοί) και αερανάρτηση. Παρότι ελάχιστοι θα τολμήσουν να το βγάλουν εκτός δρόμου, το Sport τιμά την κληρονομιά των Land Rover και εκτός από το σύστημα Terrain Response, που προσφέρει προγράμματα οδήγησης και επενεργεί σε διάφορες παραμέτρους (γκάζι, τετρακίνηση, κιβώτιο κλπ), εφοδιάζεται με ένα πρωτοποριακό off road cruise control. Το λογισμικό του επεξεργάζεται δεδομένα από την κλίση του εδάφους, την κλίση του αυτοκινήτου, τη διαδρομή των τροχών, τη γωνιακή ταχύτητα των τροχών και την κεντρομόλο, προκειμένου να ρυθμίσει αυτόματα τόσο την ταχύτητα, όσο και την απόσταση από το έδαφος!
Την κίνηση αναλαμβάνουν τρία mild hybrid (1 βενζίνης, 2 ντίζελ), δύο plug-in υβριδικά και ένα πανίσχυρο V8 σύνολο, για κάθε γούστο. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον ήπια υβριδικό 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο εν σειρά, με απόδοση 360 ίππων και 500 Nm, ικανό να επιταχύνει το βρετανικό SUV στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,7 δλ. Πάνω από το P360 τοποθετείται το P400, με τον ίδιο κινητήρα στα 400 άλογα και τα 550 Nm, γράφοντας 5,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα.
Στο ντίζελ μέτωπο αναλαμβάνει ο 3.0 I6 επίσης με mild hybrid σύστημα, σε δυο εκδόσεις: το D300 διαθέτει 300 ίππους και 650 Nm, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ., ενώ το D350 σκαρφαλώνει στα 350 άλογα και 700 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ.).
Οι PHEV επιλογές αφορούν τα P440e και P510e, όπου ο 3.0λτ. straight six συνδυάζεται με μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα και παράγει συνδυαστικά 440 άλογα/620 Nm στο P440e, με το P510e να ανεβαίνει στους 510 ίππους και τα 700 Nm. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται αντίστοιχα σε 5,5 και 5,2 δλ., ενώ η δυνατότητα κίνησης μόνο με το ρεύμα φτάνει στα 114 και 113 χλμ.
Όσοι θέλουν το κορυφαίο Range Rover Sport, θα πρέπει να κοιτάξουν το P530 First Edition. Εδώ κίνηση δίνει ένας twinturbo V8 4.4 λίτρων, απόδοσης 530 ίππων και 750 Nm, που εκτοξεύει το αυτοκίνητο στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός μόλις 4,3 δλ., χάρις και στο launch control. (Dynamic Launch το λένε οι Άγγλοι). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης, ενώ το 2024 αναμένουμε την έλευση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.