Τα teaser δεν είχαν αφήσει πολλά να εννοηθούν, αλλά η σχέση Mitsubishi – Renault μας είχε υποψιάσει για τα γαλλικά γονίδια του νέου ASX. Γονίδια που μοιράζεται κατά 99,9% με το Captur, στο οποίο και -πασιφανώς- βασίζεται.
H δεύτερη γενιά του ιαπωνικού crossover έρχεται 12 ολόκληρα χρόνια μετά την πρεμιέρα της πρώτης, που είχε δεχτεί τρεις ανανεώσεις (η πιο εκτεταμένη το 2019) για να παραμείνει επίκαιρη στην αγορά. Το νέο ASX δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, αρχής γενομένης από την εμφάνιση. Ακόμα και με την άκρη του ματιού να το δεις, καταλαβαίνεις πως μιλάμε για Renault Captur με άλλα σήματα. Τα «τρία διαμάντια» στη μάσκα και τις ζάντες αντικαθιστούν το ρόμβο των Γάλλων, ενώ παρατηρούμε τριπλές ενθέσεις χρωμίου πέριξ του σήματος στη μάσκα, αλλά και ολογράφως το «Mitsubishi» στην πέμπτη πόρτα.
Η συγγένεια με το Captur έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές και στις διαστάσεις, όπου το νέο ASX είναι πιο compact σε όλες από το προηγούμενο. Το μήκος φτάνει τα 4.228 χλστ. (-138 χλστ.), το πλάτος τα 1.797 χλστ. (-13 χλστ.), το ύψος τα 1.573 χλστ. (-68 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2.639 χλστ. (-31 χλστ.). Στο πορτμπαγκάζ, πάντως, υπολείπεται μόλις 20 λίτρων (422 αντί 442), ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει την αύξηση του χώρου αποσκευών μέχρι τα 536 λίτρα, δίχως να χρειάζεται η αναδίπλωσή του.
Στο εσωτερικό, τα γαλλικά φρονήματα του ASX MK2 επίσης είναι πρόδηλα. Αν εξαιρέσεις το σήμα της Mitsubishi στο τιμόνι, ολόκληρη η καμπίνα είναι «copy-paste» εκείνη του Captur. Κυρίαρχο στοιχείο είναι η κάθετη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών (στάνταρ 7 ίντσες) για το σύστημα πολυμέσων, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις συναντάμε και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών.
Τα κινητήρια σύνολα είναι πανομοιότυπα με του Captur, όπως επιτάσσει η κοινή πλατφόρμα CMF-B, αλλά με κάποιες αλλαγές στις προσφερόμενες επιλογές. Την γκάμα ανοίγει ο τρικύλινδρος 1.0 TCe των 90 ίππων (υπάρχει και με 100 άλογα στο Captur LPG), με τις δυο επόμενες επιλογές να απαρτίζονται από τον τετρακύλινδρο 1.3 TCe των 140 και 160 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στη δεύτερη αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (στο Captur το αυτόματο διατίθεται και στα 140 άλογα). Το υβριδικό σύστημα των 143 ίππων, με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό και τους δυο ηλεκτροκινητήρες, καθιστά το ASX ως το πρώτο full hybrid Mitsubishi στην Ευρώπη, ενώ το plug-in hybrid των 160 ίππων τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας.
Οι πωλήσεις του νέου ASX θα ξεκινήσουν το Μάρτη του 2023, αρχικά στη Γερμανία και αργότερα σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης (κατά πάσα πιθανότητα και στη δική μας).