H Toyota μόλις παρουσίασε την SUV έκδοση του νέου Yaris, με την ονομασία Cross, το οποίο έρχεται να προκαλέσει ταραχή στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUVs.
Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου. Επίσης, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), μαζί με τη νέα γενιά Yaris hatchback, από το 2021.
Δείτε ακόμα: Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Το Yaris Cross τίθεται ευθέως αντιμέτωπο με τα Nissan Juke, Renault Captur, Hyundai Kona και Ford Puma. Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B και είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις, συγκριτικά με το νέο Yaris. Το μήκος φτάνει στα 4.180 χλστ. (+240 χλστ., εκ των οποίων τα 60 στον εμπρός και τα 180 στον πίσω πρόβολο), το πλάτος στα 1.765 χλστ. (+20 χλστ.) και το ύψος στα 1.560 χλστ. (+90 χλστ.). Το μόνο που παραμένει απαράλλαχτο είναι το μεταξόνιο, στα 2.560 χλστ.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε ότι υπάρχει Toyota Corolla 4WD;
Οι Ιάπωνες αναφέρουν πως το Yaris Cross συνδυάζει αυξημένη προσφορά χώρων και ευελιξία κίνησης εντός αστικών ορίων, που είναι και το απόλυτο ζητούμενο για τα μοντέλα της κατηγορίας. Κάτι που ισχύει και για την εμφάνιση, η οποία ξεκαθαρίζει πως ο αγοραστής έχει να κάνει με SUV, χάρις στα πλαστικά προστατευτικά γύρω-γύρω και την αυξημένη κατά 30 χλστ. απόσταση από το έδαφος. Οι τροχοί, τέλος, μπορούν να φτάσουν σε διάσταση μέχρι τις 18 ίντσες.
Στο εσωτερικό δεν συναντάμε πολλές αλλαγές, με το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών και το διαιρούμενο κάθισμα 40:20:40 να συνδράμουν στην πρακτικότητα του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Από το Toyota Yaris T-Sport στο GR Yaris
Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. κύκλου Atkinson, με συνδυαστική απόδοση 116 ίππων. Η θερμοδυναμική απόδοση του 3κύλινδρου υβριδικού συνόλου βρίσκεται στο 40%, με την Toyota να ανακοινώνει εκπομπές CO2 κάτω από 120 γρ./χλμ. για το FWD και κάτω από 135 γρ./χλμ. για την έκδοση AWD-i (WLTP).
Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Παράδειγμα, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο.
Διαβάστε επίσης: Toyota Yaris 1.5 Hybrid ή VW Polo 1.0 TGI
Τα συστήματα ασφαλείας του πακέτου Toyota Safety Sense δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με ενεργή διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και ανίχνευση τυφλού σημείου να συγκαταλέγονται στο βασικό εξοπλισμό.
Η Toyota αποσκοπεί στην πώληση 150.000 Yaris Cross ετησίως και την απόσπαση μεριδίου στα B-SUV της τάξης του 8%.