Η Ford παρουσιάζει το δεύτερο ηλεκτρικό της crossover, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη Mustang Mach-E, σε μια κατηγορία όπου η εμπορική διάκριση λογίζεται ως προαπαιτούμενο. To Explorer EV έρχεται να τεθεί αντιμέτωπο με το VW ID.4, έχοντας ως κύρια ατού τη δυναμική σχεδίαση, την υψηλή τεχνολογία και την high tech προσέγγιση.
Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την κλειστή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που την περιβάλλουν, τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος και εντείνοντας την αίσθηση του πλάτους. Ούτως ή άλλως το πλάτος του ηλεκτρικού Explorer δεσπόζει στα χαρακτηριστικά της σχεδίασης, όπως δίδεται έμφαση σε αυτό και μέσω των φουσκωμένων φτερών, που κρύβουν εξίσου φαρδιά μετατρόχια. Το αεροδυναμικό σχέδιο των 21άρων ζαντών (19 και 20 ίντσες οι άλλες δυο διαθέσιμες διαστάσεις) τονίζουν τις καθαρές γραμμές του προφίλ, στο οποίο παρατηρούμε την ιδιαίτερη «διπλή» διαμόρφωση της πίσω κολώνας. Τα μετόπισθεν του ηλεκτρικού Explorer απογειώνονται αισθητικά από τα επίσης ακροβολισμένα φανάρια, με τη μαύρη φάσα και το φιλοξενούμενο σε αυτή «Explorer» να τα ενώνει (όπως και εμπρός).
«Χρησιμοποιούμε αυτή την ευκαιρία για να επανατοποθετηθούμε στην αγορά», δήλωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Ford στη Γερμανία, Christian Weingertner. «Τα μελλοντικά μας μοντέλα είναι πιο αμερικανικά και από το 2030 θα είναι όλα ηλεκτρικά» πρόσθεσε, δίνοντας το σχεδιαστικό τόνο των επερχόμενων Ford. To Explorer EV μπορεί να θυμίζει Αμερική στις γραμμές, όμως στις διαστάσεις είναι πέρα για πέρα ευρωπαϊκό. Ακριβή νούμερα δεν δίδονται, όμως οι υπεύθυνοι της φίρμας κάνουν λόγο για μήκος κάτω από 4,5 μέτρα, στην καρδιά δηλαδή των C-SUVs.
Στο εσωτερικό συναντάμε μια φαντασμαγορική κάθετη οθόνη αφής 14,6 ιντσών Ford Sync Move, που αλλάζει κλίση εμπρός-πίσω έως 30 μοίρες, με αρκετές παραπομπές σε εκείνη της Mustang Mach-E. Εδώ έχει μεγαλύτερη κλίση και πλαισιώνεται από τους αεραγωγούς του κλιματισμού, ενώ πάνω από αυτούς διακρίνουμε τον ambient φωτισμό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5 ιντσών δεν θα μπορούσε να λείπει, με το τιμόνι να είναι παραλληλόγραμμο και επίπεδο τόσο στο κάτω, όσο και το πάνω μέρος. Η χωροταξία αποτέλεσε προτεραιότητα για τους σχεδιαστές, εξασφαλίζοντας έναν τεράστιο χώρο 17 λίτρων κάτω από το υποβραχιόνιο (MegaConsole) ικανό να φιλοξενήσει μέχρι laptop! Στο ίδιο κλίμα τα 470 λίτρα του πορτμπαγκάζ, που ξεπερνά τα 1.400 λίτρα χωρητικότητας με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Η αναφορά στο VW ID.4 δεν ήταν τυχαία, καθώς το Explorer EV όχι απλά το συναγωνίζεται, αλλά βασίζεται σε αυτό! Το νέο ηλεκτρικό SUV του «Μπλε Οβάλ» αποτελεί τον νέο καρπό της συνεργασίας μεταξύ των δυο εταιριών, στα χνάρια των νέων Ranger/Amarok, και πατάει στη γνωστή και μη εξαιρετέα πλατφόρμα MEB. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν αποκαλύπτονται, ούτε για ισχύ ούτε για αυτονομία. Το μόνο που ανέφερε η Ford στην παρουσίαση του Explorer EV, είναι πως η φόρτιση από το 10 στο 80% ολοκληρώνεται εντός 25 λεπτών, με τη χρήση ταχυφορτιστή.
Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να περιμένουμε τις ίδιες επιλογές στους κινητήρες με τον εκ Γερμανίας αδελφό. Η ευρωπαϊκή γκάμα του ID.4 εκκινεί από ένα μοτέρ 149 ίππων και μπαταρία 55 kWh, ανεβαίνει στα 170 άλογα για την επόμενη έκδοση (ίδια μπαταρία) και φτάνει έως τους 204 ίππους για την κορυφαία μονοκινητήρια έκδοση, που αντλεί ενέργεια από συστοιχία 82 kWh. Τα τετρακίνητα ID.4 χωρίζονται σε αυτό με τους 265 ίππους και το κορυφαίο GTX, που διαθέτει 299 ίππους (επίσης με τη μπαταρία 82 kWh). Συνεπώς τα περισσότερα σύνολα -αν όχι όλα- θα περάσουν και στο Explorer.
Το ηλεκτρικό Explorer θα προσφέρεται σε δυο εκδόσεις (απλή και Premium), με την έναρξη των πωλήσεων να τοποθετείται για αργότερα εντός του έτους. Σύμφωνα με τη Ford Ευρώπης η τιμή εκκίνησης στη Γερμανία θα είναι κάτω από τις 45.000 ευρώ, διαχωρίζοντας ξεκάθαρα τη θέση του σε σχέση με τη Mustang Mach-E (από 62.900 ευρώ στη Γερμανία).