H Lotus αποχαιρετά τους βενζινοκινητήρες με την Emira, που εκτός από «κύκνειο άσμα» για τα θερμικά μοτέρ της θρυλικής εταιρίας, αποτελεί μοντέλο-πασπαρτού.
Η Emira στην ουσία είναι 3 μοντέλα σε 1, καθώς δεν αντικαθιστά μόνο την Evora, αλλά και τις Elise/Exige! Οι Άγγλοι τα έδωσαν όλα για να αποχαιρετίσουν τα θερμικά μοτέρ, εξελίσσοντας μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα ονόματι Sports Elemental. Οι διαστάσεις κυμαίνονται στα επίπεδα της Evora, με 4.412 χλστ. μήκος, 1.895 χλστ. πλάτος, 1.225 χλστ. ύψος και 2.575 χλστ. μεταξόνιο (4.395 x 1.845 x 1.225 x 2.575 χλστ. η Evora), ενώ στη βασική της έκδοση το βάρος περιορίζεται στα 1.405 κιλά (1.248-1.442 κιλά η Evora). Η σχεδίαση αντλεί επιρροές από την Evija, με τα διαγώνια εμπρός φωτιστικά σώματα και το αεροδυναμικά σμιλεμένο αμάξωμα να παραπέμπουν στη ναυαρχίδα της Lotus. Πίσω, σχεδόν το μισό τμήμα ανήκει στο διαχύτη και τους πλευρικούς αεραγωγούς, που πλαισιώνονται από δυο λεπτά και πολύ δυναμικά φανάρια.
Στο εσωτερικό συναντάμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που διαθέτει λειτουργίες συνδεσιμότητας (Android Auto και Apple CarPlay). Ελέω σημείων καιρών, εκτός των πολυμέσων η Emira προσφέρεται με ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruise control, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, διατήρηση λωρίδας κλπ. Μέχρι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και αυτόματα φώτα/καθαριστήρες διαθέτει ο εξοπλισμός! Ευτυχώς υπάρχει το σήμα στον ομφαλό του τιμονιού και οι επενδύσεις alcantara, για να σου θυμίζουν πως βρίσκεσαι σε Lotus…
Οι σύγχρονες επιταγές δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστα τα κινητήρια σύνολο. Κι από τη στιγμή που η Emira καλείται να εκπληρώσει τριπλά καθήκοντα, ένας κινητήρας δεν ήταν αρκετός. Τα πρώτα μοντέλα, με την επωνυμία First Edition, και η κορυφαία έκδοση θα διαθέτουν τον γνώριμο κομπρεσοράτο 3.5 V6 της Toyota, στα 400 άλογα και 430 Nm ροπής. Ένα 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο ισάριθμων σχέσεων θα αναλάβει την αποστολή της ισχύος στους πίσω τροχούς, προσδίδοντας μια τελική 290 χλμ./ώρα. Νούμερα επιτάχυνσης δεν ανακοινώνονται, ωστόσο θα πρέπει να περιμένουμε έναν χρόνο στα 4,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα – παρόμοιο, δηλαδή, με αυτόν της Evora. Τα μεγάλα νέα αφορούν το έτερο μοτέρ, που θα προέρχεται από το οπλοστάσιο της Mercedes-AMG!
Οι Άγγλοι ανακοινώνουν πως η βασική Emira θα χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο τούρμπο 2 λίτρων των Γερμανών, απόδοσης 360 ίππων. Προέλευση δεν λένε ακόμα, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα πρόκειται για τον M260 της A35, που στο γερμανικό hot hatch αποδίδει 306 ίππους και 402 Nm. Κατόπιν των απαραίτητων βελτιώσεων, η ισχύς θα αυξηθεί κατά 44 ίππους και περίπου ισάριθμα Nm για τη νέα Lotus, πάντα σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη της AMG. Αναφορικά με την επιτάχυνση, η Lotus δηλώνει πως θα είναι κάτω από τα 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα.
Η παραγωγή της Emira θα ξεκινήσει το 2022, με την τιμή εκκίνησης να αναμένεται στις 60.000 λίρες (72.000 ευρώ).