Νέα και αποκλειστικά υβριδική Mercedes GLC Coupe

Ένα από τα πιο επιτυχημένα κουπέ SUV της αγοράς ανανεώνεται και περνά σε πλήρως υβριδική εκτέλεση. Ποια τα μαντάτα από τη νέα Mercedes GLC Coupe;

Κατ’ αρχάς, εμφανισιακά.Οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας ακολούθησαν την οδό της προσεκτικής εξέλιξης, κρατώντας απαράλλαχτες τις βασικές γραμμές και προσθέτοντας δυναμικά στοιχεία σε συγκεκριμένα σημεία. Η μάσκα είναι πιο φαρδιά, τα εμπρός φωτιστικά σώματα πιο αιχμηρά και η διαμόρφωση της εισαγωγής στον προφυλακτήρα πιο δυναμική, την ώρα που πίσω μόνο τα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φανάρια διαχωρίζουν το νέο από το απερχόμενο μοντέλο. Κοιτώντας, όμως, τη GLC Coupe MK2 από μπροστά και το πλάι, διαπιστώνεις πως είναι πιο φαρδιά, χαμηλή και μακριά από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.

Αίσθηση που επιβεβαιώνουν εν μέρει οι διαστάσεις. Η νέα GLC Coupe κερδίζει 31 χλστ. στο μήκος, φτάνοντας τα 4.763 χλστ. στο σύνολο, αλλά το πλάτος παραμένει στα 1.890 χλστ. Τα μετατρόχια αντιθέτως παρουσιάζονται αυξημένα, με +6 χλστ. εμπρός και 23 χλστ. πίσω, όπως και το μεταξόνιο των 2.888 χλστ. (+15 χλστ.), την ίδια ώρα που το ύψος πήρε 5 χλστ. (1.605 χλστ.). Το πιο δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου πιστοποιείται και αεροδυναμικά, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας βρίσκεται στο Cd 0,27 από 0,30 πριν.

Το έξτρα μήκος και το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο ευεργετούν το χώρο αποσκευών, ο οποίος κερδίζει 45 λίτρα και φτάνει συνολικά στα 545 (390 στις plug-in υβριδικές εκδόσεις), ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα το όφελος πολλαπλασιάζεται (1.490 λίτρα, +90 σε σχέση με πριν, 1.335 τα PHEV). Ακόμα μεγαλύτερη η αναβάθμιση στο διάκοσμο και την τεχνολογία της καμπίνας, που ανεβαίνει επίπεδα χάρις στην κεκλιμένη οθόνη αφής των 11,9 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Η γκρι φάσα «αγκαλιάζει» την οθόνη του infotainment και το ταμπλό γενικότερα, όπου συναντάμε επίσης δερμάτινες επενδύσεις και κορυφαίας ποιότητας πλαστικά. Δέρματα και suede βρίσκουμε επίσης στα καθίσματα και τις πόρτες, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να συνδυάζονται με πανοραμική ηλιοροφή.

Η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωτοστατούν, με τη νέα GLC Coupe να προσφέρει μέχρι έγχρωμο head up display και dashcam με ανάλυση 720p, που καταγράφει με ευκρίνεια όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Παράλληλα, είναι στάνταρ μια ηχομονωτική μεμβράνη στο παρμπρίζ και προαιρετικά προσφέρονται κρύσταλλα με θερμική μόνωση, που σύμφωνα με τους Γερμανούς παρέχουν την πιο ήσυχη καμπίνα της κατηγορίας. Προφανώς όλα τα συστήματα ασφαλείας και οι λειτουργίες συνδεσιμότητας είναι στάνταρ, όπως και οι over-the-air αναβαθμίσεις.

Κάτω από το καπό συναντάμε αποκλειστικά υβριδικά σύνολα, mild και plug-in τεχνοτροπίας. Έξι διαφορετικές εκδόσεις απαρτίζουν τη γκάμα, με τις τέσσερις να βασίζονται στη βενζίνη και τις δύο στο ντίζελ. Η GLC 200 4Matic διαθέτει τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο M254, με απόδοση 204 ίππων και 320 Nm, η οποία δέχεται μια συνδρομή 200 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα του ISG (Integrated Start Generator). H 300 4Μatic ανεβαίνει στα 258 άλογα και 400 Nm, ενώ η plug-in hybrid GLC 300e 4Matic συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα των 204 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 100 ίππων και 440 Nm, για μια συνδυαστική απόδοση 313 ίππων και 550 Nm. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η GLC 400e 4Matic, όπου ο 2.0λτ. τούρμπο αποδίδει 252 ίππους και συνεργάζεται με τον προαναφερθέντα ηλεκτροκινητήρα, παράγοντας συνολικά 381 ίππους και 650 Nm.

Το μεσαίο SUV από τη Στουτγκάρδη δεν εγκαταλείπει τους ντίζελ, προσφέροντας δυο επιλογές. Αμφότερες με τον τετρακύλινδρο των 1.993 κ.εκ. στο μηχανοστάσιο, επίσης σε mild και plug-in υβριδική εκτέλεση. Η πρώτη αφορά την GLC 220d 4Matic, με απόδοση 197 ίππων και 440 Nm, ενώ η PHEV 300de 4Matic «παντρεύει» τον πετρελαιοκινητήρα με τα 100 άλογα και τα 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα, στέλνοντας στους τέσσερις τροχούς 335 ίππους και 750 Nm. Όπως υποδηλώνει το «4Matic» όλες οι GLC είναι τετρακίνητες, συνδυαζόμενες αποκλειστικά με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των κινητήρων

Mild hybrid models:

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 220 d 4MATIC GLC 300 d 4MATIC
Displacement cm³ 1,999 1,999 1,993 1,993
Rated output kW/hp 150/204 190/258 145/197 198/269
at engine speed 1/min 6,100 5,800 3,600 4,200
Add. elect. output (boost) kW/hp 17/23 17/23 17/23 17/23
Rated torque Nm 320 400 440 550
Add. torque (boost) Nm 200 200 200 200
Combined fuel consumption (WLTP)[3] l/100 km 8.0-7.1 8.2-7.3 5.8-5.1 6.1-5.5
Combined CO2 emissions (WLTP)3 g/km 182-162 185-165 152-135 160-145
Acceleration
0-100 km/h
s 7.9 6.3 8.1 6.4
Top speed km/h 227 246 225 249

 Plug-in hybrid models:

GLC 300 e 4MATIC GLC 400 e 4MATIC GLC 300 de 4MATIC
Petrol engines Diesel
Displacement cm³ 1,999 1,999 1,993
Rated output, piston/diesel engine kW/hp 150/204 185/252 145/197
at engine speed 1/min 6,100 5,800 3,600
Rated torque, piston/diesel engine Nm 320 400 440
at engine speed 1/min 2,000-4,000 2,000-3,200 1,800-2,800
Rated output, electric motor kW 100 100 100
Rated torque, electric motor Nm 440 440 440
System output kW/hp 230/313 280/381 245/335
System torque Nm 550 650 750
Rated battery capacity kWh 31.2 31.2 31.2
Top speed km/h 220 239 219
Top speed, electric km/h 140 140 140
Acceleration
0-100 km/h
s 6.7 5.6 6.4
Combined fuel consumption, rated (WLTP)[4] l/100 km 0.6-0.5 0.6-0.5 0.5-0.4
Combined CO2 emissions, weighted (WLTP)4 g/km 15.0-11.0 15.0-11.0 13.0-10.0
Combined power consumption, weighted (WLTP)4 kWh/100 km 22.4-20.2 22.4-20.2 22.7-20.3
Electric range (EAER comb.) (WLTP)4 km 119-131 119-131 113-130

Get it on Google Play Download on the App Store