Μετά από teaser και καμουφλαρισμένες φώτο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο τους τελευταίους έξι μήνες, τα ολοκαίνουργια και αμιγώς ηλεκτρικά Mini Cooper & Countryman αποκαλύφθηκαν πλήρως, λίγο πριν το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Φρανκφούρτης.
Σχεδιαστικά το νέο Cooper διαθέτει τους γνωστούς κυκλικούς προβολείς μπροστά, αυτή τη φορά με τεχνολογία LED τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και τα πορείας, ενώ η νέα οκταγωνική μάσκα ολοκληρώνει την εμφάνιση του μπροστινού τμήματος. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών LED ημέρας, σε μια καινοτόμο δυνατότητα εξατομίκευσης από τη Mini. Το ίδιο ισχύει για τριγωνικά πίσω φανάρια, την ώρα που στο πλάι παρατηρούμε τα έντονα προστατευτικά στα μαρσπιέ και τις 18άρες ζάντες (16-18 ίντσες, αναλόγως έκδοσης). Ένα παρουσιαστικό που πέραν της αισθητικής αναβάθμισης, χαρίζει στο Cooper συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28.
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές ακολούθησαν μινιμαλιστική προσέγγιση, περιορίζοντας τα πάντα στα βασικά και αφαιρώντας όσo περισσότερα στοιχεία μπορούσαν. Ως αποτέλεσμα, το ταμπλό διαθέτει τώρα μια στρογγυλή κεντρική οθόνη 9,44 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο με τη σειρά του «τρέχει» το λειτουργικό Mini Operating System 9. Κάτω από την οθόνη συναντάμε κουμπιά για χειρόφρενο, επιλογέα, start/stop, ηχοσύστημα και προγραμμάτων λειτουργίας, που αλλάζουν αναλόγως τα γραφικά στο μόνιτορ. Οι αεροπορικού τύπου διακόπτες, δυστυχώς, μας αφήνουν. Το ίδιο και οι περιορισμένοι χώροι, καθώς οι Άγγλοι αναφέρουν πολύ καλή ευρυχωρία για 4 επιβάτες και πορτμπαγκάζ 200 λίτρων, που μπορεί να φτάσει έως τα 800 λίτρα (κατόπιν αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος).
Από μηχανικά μέρη τώρα, όπου αφορούν οι μεγάλες αλλαγές, το βασικό Cooper διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων και 290 Nm,, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,3 δλ.. To Cooper SE ανεβαίνει στα 218 άλογα και 330 Nm, κατεβάζοντας το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα στα 6,7 δλ. Το Cooper αντλεί ενέργεια από μπαταρία 40,5 kWh, η οποία εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 305 χλμ., ενώ το Cooper SE φτάνει μέχρι τα 402 χλμ. χάρις σε συστοιχία 54,2 kWh.
Μια κατηγορία πάνω το Countryman
Περνώντας στην crossover και οικογενειακή εκδοχή του Mini, παρατηρούμε και εδώ το οκτάγωνο στο εμπρός μέρος. Οι προβολείς αντίθετα δεν είναι κυκλικοί, αλλά ακολουθούν το μοτίβο της μάσκας. Οι 20άρες ζάντες και η χαρακτηριστική πίσω κολώνα δεσπόζουν στο προφίλ, για να φτάσουμε στα πολύ δυναμικά νέα μετόπισθεν και τα φωτιστικά σώματα που «πιάνουν» την 5η πόρτα. Όπως και στο Cooper, υπάρχουν 3 διαφορετικές επιλογές για την ταυτότητα των LED ημέρας εμπρός-πίσω. Αυτό που κεντρίζει πάνω από όλα τα βλέμματα, όμως, είναι η εντυπωσιακή αύξηση στις διαστάσεις.
Με μήκος 4.433 χλστ., πλάτος 1.843 χλστ. και ύψος 1.656 χλστ., το νέο Countryman είναι 13 εκατοστά μακρύτερο και 6 εκ. ψηλότερο από τον προκάτοχο! Παρά το σημαντικά μεγαλύτερο μπόι, η τελευταία γενιά του βρετανικού crossover είναι πιο αεροδυναμική από κάθε άλλη. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας τοποθετείται στο εξαιρετικό Cd 0,26, μειώνοντας δραστικά τις αντιστάσεις από το Cd 0,31 του απερχόμενου.
Η εικόνα στην καμπίνα είναι πανομοιότυπη του Cooper, με τη διαφορά φυσικά πως εδώ οι χώροι είναι αρκετοί για 5 επιβάτες και μπαγκάζια 460 λίτρων, που μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 1.450 λίτρα. Το πίσω κάθισμα εκτός από αναδιπλούμενο και διαρούμενο (60:40), είναι και συρόμενο κατά 130 χλστ. εμπρός-πίσω. Ευελιξία που αυξάνει κατά το δοκούν είτε το χώρο για τα γόνατα των πίσω, είτε τη διαθεσιμότητα για αποσκευές. Η Mini δηλώνει περήφανα πως το νέο Countryman είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην ιστορία της, προσφέροντας χώρους επιπέδου BMW X1.
Διόλου τυχαία η αναφορά στο βαυαρικό SUV, καθότι στην πλατφόρμα της βασίζεται το Countryman MK3. Η βασική έκδοση Countryman E χρησιμοποιεί κινητήρα 204 ίππων και 250 Nm, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,6 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 170 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιοριζόμενα). Η κορυφαία περνάει SE ALL4 περνάει κατευθείαν σε δικινητήρια διάταξη (ένα μοτέρ εμπρός, ένα πίσω), ικανή να τροφοδοτήσει τους τροχούς με 313 ίππους και 494 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα δεν είναι ζήτημα άνω των 5,6 δλ., με την τελική να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Τόσο το E όσο και το SE διαθέτουν μπαταρία 64,7 kWh, εμφανίζοντας κοινά νούμερα αυτονομίας (462 χλμ.). Σε αντίθεση με το τρίθυρο Mini ωστόσο, το Countryman θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και υβριδικά σύνολα.