Η νέα M2 είναι εδώ, χειροκίνητη, πισωκίνητη, ισχυρότερη μηχανικά, αλλά και πιο αμφιλεγόμενη σχεδιαστικά από κάθε άλλη φορά. Η BMW ακολούθησε ριζικά διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ άλλαξε σε μεγάλο βαθμό το αμάξωμα και σε σχέση με τις απλές (και ήδη αμφισβητούμενες εμφανισιακά) 2 Coupe.
H G87 δεν έχει καμία σχέση με την απερχόμενη F87 ούτε στιλιστικά (προφανέστατα), ούτε σε διαστάσεις. Το μήκος έχει πάρει 100 χλστ. και φτάνει πλέον τα 4.580 χλστ., το πλάτος τα 1.887 χλστ. (+33 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2.746 χλστ. (+53 χλστ.), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 7,6 χλστ. (1.402 χλστ. συνολικά). Αυξήσεις που επέφεραν σημαντικό ανήφορο και στη ζυγαριά, η οποία σταματά στα 1.730 κιλά για τη χειροκίνητη (+235 ολόκληρα κιλά) και τα 1.754 κιλά για την αυτόματη (+179 κιλά). Αυτά στα πρακτικά. Γιατί στιλιστικά η νέα M2 όχι μόνο είναι άλλο αυτοκίνητο, αλλά και εξόχως διχαστικό.
Το εμπρός μέρος συγκεντρώνει την περισσότερη κουβέντα, με τα παραλληλόγραμμα σχήματα στις εισαγωγές του προφυλακτήρα και τα προεξέχοντα «νεφρά» να προσδίδουν μεν επιθέτικοτητα, αλλά να είναι τουλάχιστον διφορούμενα σε θέμα καλαισθησίας. Ίδια σχόλια, αν και σε κάπως μικρότερο βαθμό, προκαλεί και ο πίσω προφυλακτήρας, με τα έντονα γεωμετρικά σχήματα να πλαισιώνουν τον -επίσης ελαφρώς άκομψο- διαχύτη, που φιλοξενεί τις τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων. Στο χείλος της πόρτας του πορτμπαγκάζ συναντάμε spoiler, ενώ τα φουσκωμένα φτερά εμπρός-πίσω να τονώνουν περαιτέρω το παρουσιαστικό του βαυαρικού κουπέ. Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, πως οι αναλογίες είναι τέτοιες και οι διαστάσεις τόσο αυξημένες, ώστε ακόμα και οι 20άρες ζάντες στον πίσω άξονα (σε ελαστικά 285/30, 19άρες μπροστά με λάστιχα 275/35) μοιάζουν μικρές!
Στην καμπίνα συναντάμε στάνταρ τα νέας σχεδίασης καθίσματα M Sport με φωτιζόμενο «M» στα προσκέφαλα, αλλά προαιρετικά προσφέρονται τα ανθρακονημάτινα M Carbon (για πρώτη φορά) -ως μέρος του Carbon Package, που περιλαμβάνει επίσης ανθρακονημάτινη οροφή- που είναι ελαφρύτερα κατά 10,8 κιλά. Η διάταξη Curved Display με τις οθόνες των 12,3 ιντσών (ψηφιακό καντράν) και των 14,9 ιντσών (infotainment) είναι επίσης στάνταρ, όπως και το σύστημα M Drive Professional. Αυτό προσφέρει δυνατότητες τηλεμετρίας (που περιλαμβάνουν μέχρι και αναλυτή drift) και δυνατότητα παραμετροποίησης όλων των λειτουργιών, όπως το τιμόνι, οι αναρτήσεις, η χαρτογράφηση του κινητήρα, τα προγράμματα οδήγησης, τα στάδια παρέμβασης του traction control και το ποσοστό «κλειδώματος» του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού Active M Differential.
O οδηγός στη νέα M2 μπορεί να επιλέξει μέχρι και το πώς θα αισθάνεται το πεντάλ των φρένων, δείγμα ότι οι Βαυαροί έχουν επενδύσει στην αποτελεσματικότητα του αυτοκινήτου εντός και εκτός πίστας. Βασικό ρόλο παίζει ο S58 3.0λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος twinturbo, που παράγει 459 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 550 Nm στις 2.650-5.870 σ.α.λ., έχοντας τον κόφτη στις 7.200 σ.α.λ. Τα νούμερα ισοδυναμούν με αύξηση 49 ίππων και 50 Nm συγκριτικά με την προηγούμενη M2, τοποθετώντας τη M2 G87 πάνω και από την προηγούμενη CS, των 450 ίππων. Με άλλα λόγια, μιλάμε για την ισχυρότερη M2 που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα!
Με τόση δύναμη παραπάνω, δεν προκαλεί έκπληξη ότι η νέα M2 είναι επίσης ταχύτερη από ποτέ. Με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,1 δλ. (4,4 δλ. η αντίστοιχη προηγούμενη), ενώ με το 8άρι αυτόματο ο χρόνος πέφτει στα 3,9 δλ. (4,2 δλ. η προηγούμενη αυτόματη, με το 7άρι διπλού συμπλέκτη) και ξεπερνά τη CS F87 κατά 0,1 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, όμως με το πακέτο M Driver’s ο ηλεκτρονικός κόφτης μετατοπίζεται στα 283 χλμ./ώρα.