Ποιος θα το φανταζόταν πριν από 19 χρόνια με την παρουσίαση του σύγχρονου MINI, ότι κάποτε θα βλέπαμε σπορ έκδοσή του χωρίς θερμικό κινητήρα. Μάλλον κανείς. Και όμως το νέο 3θυρο MINI αποκτά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (υπάρχει και το plug-in hybrid MINI Cooper S E Countryman ALL4) με σπορ χαρακτηριστικά, την Cooper SE.
Δείτε ακόμη: To νέο ηλεκτρικό MINI τραβάει Boeing 150 τόνων! (+video)
Το ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό αποδίδει 184 ίππους και 270 Nm ροπής από την εκκίνηση, ενώ η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων ενός σταδίου με ενσωματωμένο διαφορικό. To MINI Cooper SE επιταχύνει από 0-60 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ., από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. και τη τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Σίγουρα πολύ πιο χαμηλή τελική από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του MINI.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32,6 kWh έχει σχήμα Τ και βρίσκεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, μεταξύ των εμπρός καθισμάτων και κάτω από το πίσω καθίσματα. Σύμφωνα με τη μάρκα δεν επηρεάζει τους χώρους (πορτ μπαγκάζ 211 λτ.) και προσφέρει αυτονομία από 235 χλμ. έως 270 χλμ., τα οποία είναι σίγουρα λίγα και το περιορίζουν για αστικές κυρίως μετακινήσεις. Σε τριφασικό ρεύμα με το Wallbox, το ηλεκτρικό MINI φορτίζει μέχρι το 80% σε δυόμιση ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 50 kW χρειάζονται 35 λεπτά για έως το 80% της φόρτισης.
Δείτε ακόμη: Νέα MINI JCW Countryman και Clubman με 306 ίππους
Ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι μόνο μικρότερος, αλλά και ελαφρύτερος από ένα θερμικό, συμβάλλοντας έτσι στην αρμονική κατανομή του φορτίου στον άξονα του MINI Cooper SE. Σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, το ηλεκτρικό MINI προσφέρει ασφαλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα MINI. Ο οδηγός του MINI Cooper SE έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ 4 προφίλ οδήγησης: Sport, MID, GREEN και GREEN+. Το βάρος του MINI SE είναι στα 1.365 κιλά, που σημαίνει ότι είναι βαρύτερο κατά 145 κιλά από το ΜΙΝΙ Cooper S με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic.
Διαφορές υπάρχουν ακόμα εξωτερικά και στο εσωτερικό, όπως είναι η νέα μάσκα κλειστού τύπου, τα λογότυπα με την πρίζα, οι νέες ζάντες (αμφιβόλου αισθητικής), ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,5 ιντσών και ο πράσινος διακόπτης Start/Stop του κινητήρα, αντί του κόκκινου στα MINI με θερμικό κινητήρα.
Δείτε ακόμη: Σπάει τα ρεκόρ το νέο MINI John Cooper Works GP