Η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται ταχύτητα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά όχι μόνο στα τετράτροχα. Ανάλογη τάση παρατηρείται, αν και όχι με την ίδια πρεμούρα, παρατηρείται στα επαγγελματικά οχήματα. Ιδεατό παράδειγμα το ηλεκτρικό Mercedes Actros.
Το πασίγνωστο φορτηγό του «Αστεριού», στην ηλεκτρική του μορφή, δεν ξεχωρίζει σε τίποτα εμφανισιακά από το πετρελαιοκίνητο. Πέρα από το γαλάζιο «e» δίπλα στο «Actros» εμπρός αριστερά (δεξιά όπως το βλέπουμε), δεν υπάρχει η παραμικρή διαφορά μεταξύ τους. Όλη η ουσία βρίσκεται κάτω από το επιβλητικό παρουσιαστικό.
Το eActros διαθέτει δυο υδρόψυκτους ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, που παράγουν συνδυαστικά 442,5 άλογα και συνδυάζονται με ένα κιβώτιο δύο σχέσεων. Για σύντομα χρονικά διαστήματα (βλέπε overboost) η απόδοση δύναται να ανέβει στους 536 ίππους. Οι μηχανικοί της Mercedes τοποθέτησαν εκεί τα μοτέρ αντί για κάτω από την καμπίνα, όπως στα κανονικά φορτηγά, προκειμένου να κάνουν χώρο για τις μπαταρίες. Αυτές είναι που βρίσκονται τώρα κάτω από τον οδηγό, αριθμώντας 3 ή 4 συστοιχίες των 105 kWh. Συνολικά, δηλαδή, μπορεί να παραγγείλει κάποιος το ηλεκτρικό Actros με χωρητικότητα μπαταριών στα 420 kWh. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η EQS διαθέτει μια συστοιχία 107,8 kWh (διατίθεται προαιρετικά και μικρότερη 90 kWh).
Με τόση παροχή ενέργειας, το τεράστιο βάρος και η αεροδυναμική τοίχου δεν εμποδίζουν το eActros από να σημειώνει μέγιστη αυτονομία 400 χλμ. Μάλιστα, οι μπαταρίες δεν θέλουν… μια μέρα για να φορτίσουν. Σε κανονικό σταθμό φόρτισης 400A DC πηγαίνουν από το 20% στο 80% εντός μόλις μιας ώρας, ενώ επωφελούνται και από την ανάκτηση ενέργειας. Η τελευταία, όπως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποβοηθά και το φρενάρισμα εξοικονομώντας πολύτιμο υλικό τριβής.
Το μεγαλύτερο προσόν του eActros βέβαια, πέρα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, είναι η πολιτισμένη λειτουργία. Η Mercedes αναφέρει περήφανα το πόσο πιο ήσυχο είναι το ηλεκτρικό της φορτηγό, παρουσιάζοντας δραματικά μειωμένους κραδασμούς στην καμπίνα. Κάτι απολύτως λογικό, καθώς δεν βρίσκεται στην «ποδιά» της ο θρυλικός OM471 εξακύλινδρος εν σειρά ντίζελ των 12.8 λίτρων.
To eActros είναι το πρώτο βήμα της Mercedes προς τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας των επαγγελματικών της, που τοποθετείται χρονικά μέχρι το 2039. Η κατασκευή του θα αρχίσει στο εργοστάσιο του Wörth am Rhein, το προσεχές φθινόπωρο.