Η McLaren συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας, παρουσιάζοντας την Artura. Ένα υβριδικό supercar χωρίς όπισθεν!
Σχεδιαστικά, η Artura μοιράζεται στοιχεία από τις 570S και GT. Μπροστά έχουμε το κλασικό για McLaren εμπρός μέρος, με τα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν το σήμα της εταιρίας. Πίσω τα λεπτά μακρόστενα LED εντείνουν την αίσθηση του πλάτους, έχοντας ανάμεσα τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Όλα τα βλέμματα, πάντως, κερδίζουν οι κάθετα ανοιγόμενες πόρτες και οι πλευρικοί αεραγωγοί για την ψύξη του κινητήρα.
Ούτε στο εσωτερικό διαφοροποιείται έντονα η εικόνα σε σχέση με άλλα μοντέλα των Άγγλων. Μίνιμαλ κεντρική κονσόλα που πρακτικά απαρτίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την οθόνη αφής, αεραγωγοί πάνω από αυτή, ψηφιακός πίνακας οργάνων, μπάκετ καθίσματα (προαιρετικά από ανθρακονήματα) και συνδυασμός επενδύσεων δέρματος, suede και carbon. Η ουσία της Artura κρύβεται κάτω από το αμάξωμα, εκεί που οι μηχανικοί από το Woking έβαλαν όλη τους τη μαεστρία.
Το σασί είναι ολοκαίνουργιο και δεν έχει σχέση με καμίας άλλης McLaren. Αποτελεί προϊόν τετραετούς εξέλιξης και απαρτίζεται από ανθρακονήματα, ιδίας παραγωγής μάλιστα. Ζυγίζει μόλις 81 κιλά, παρότι διαθέτει έξτρα ενισχύσεις για την μπαταρία! Τα εξαρτήματα του υβριδικού συνόλου (μπαταρία, ηλεκτροκινητήρας κλπ) σταματούν τη ζυγαριά πολύ παραπάνω, στα 130 κιλά! Αυτή η εμμονή με τον περιορισμό του βάρους, οδηγεί σε ένα εντυπωσιακό για υβριδικό αυτοκίνητο απόβαρο, της τάξης των 1.496 κιλών.
Αντί για τον twinturbo V8 των 3.8 λίτρων, εξέλιξαν έναν επίσης ολοκαίνουργιο 3.0 V6 twinturbo ώστε να «παντρευτεί» με το υβριδικό σύνολο, που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 100 ίππων και μια μπαταρία 7.4 kWh. Μόνο με το ρεύμα, η Artura μπορεί να κινηθεί έως 30 χλμ. και μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Όταν συνδυαστεί με τα 580 άλογα στις 8.500 σ.α.λ. του 3λιτρου V6, φτάνουν στους πίσω τροχούς 680 ίπποι και εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3 δλ. – μόλις 0,2 δλ. παραπάνω από την P1. Το 400άρι καλύπτεται σε 10,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 330 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, με μια μέση τιμή κατανάλωσης 4,7 λίτρων/100 χλμ.!
Αν δεν έχετε εντυπωσιαστεί ακόμα, θα φροντίσει για αυτό ο τρόπος που κάνει όπισθεν. Το κιβώτιο της Artura είναι ένα 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και τέλος. Όπισθεν δεν υπάρχει, με την οπισθοπορεία να αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας. Πιθανότητα να μείνει χωρίς μπαταρία και να μην μπορεί να πάει προς τα πίσω το αυτοκίνητο δεν υπάρχει, καθώς η ECU του υβριδικού συνόλου φροντίζει να διαθέτει πάντα επαρκή ισχύ η μπαταρία για αυτό το σκοπό.