Η Porsche μονοπώλησε το ενδιαφέρον στην έκθεση του Los Angeles αφού πέρα από τις νέες Porsche Taycan GTS και GTS Sport Turismo, μας σύστησε και τις σκληροπυρηνικές 718 Cayman GT4 RS & Clubsport των 500 ίππων.
Η νέα Porsche 718 Cayman GT4 RS θα είναι κατά πάσα πιθανότητα το κύκνειο άσμα της τρέχουσας γενιάς και πιθανώς το τελευταίο σπορ μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το Zuffenhausen. Η 718 Cayman GT4 RS έχει ήδη αποδείξει τις δυνατότητές της στη πίστα του Nürburgring, όπου σημείωσε χρόνο 7:04.511 (7:09.300 για τα πλήρη 20.832 χλμ.), καθιστώντας την 23,6 δευτερόλεπτα ταχύτερη από τη GT4.
Η νέα Cayman GT4 RS είναι εξοπλισμένη με έναν ατμοσφαιρικό 4λίτρο flat-six κινητήρα με ισχύ 500 ίππων και 449 Nm ροπής, με τον κόφτη να βρίσκεται στις 9.000 σ.α.λ.! Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK με 7 σχέσεις, το οποίο όπως αναφέρει η Porsche έχει κοντύτερη κλιμάκωση που συμβάλλει στις ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Ο τυχερός οδηγός της Cayman GT4 RS θα μπορεί να αλλάζει και χειροκίνητα σχέσεις μέσω των paddles. Οι επιδόσεις τώρα της Cayman GT4 RS είναι απλα καταιγιστικές με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 3,2 δλ. (όμοιος χρόνος με αυτόν της 911 GT3) ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 315 χλμ./ώρα. Το setup της ρυθμιζόμενης ανάρτησης έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό τη χρήση πίστας, με το σύνολο να αποτελείται από νέα αμορτισέρ κι ελατήρια, ενώ έχουν τοποθετηθεί και διαφορετικές αντιστρεπτικές. Μάλιστα η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 30 χλστ. συγκριτικά με της «απλής» 718 Cayman.
Εξωτερικά τώρα, οι διαφορές είναι εμφανείς σε σχέση με την GT4, με την πίσω αεροτομή να τραβάει το βλέμμα, όπως κι οι εισαγωγές αέρα που έχουν αντικαταστήσει τα πίσω παράθυρα, που συνδυαστικά με τις πλαϊνές στα πίσω φτερά, βελτιώνουν την ψύξη του πανίσχυρου κινητήρα. Η brutal εμφάνιση ενισχύεται από το εμπρόσθιο splitter, αλλά και τις μεγάλες εισαγωγές στο καπό. Για την ακόμα καλύτερη αεροδυναμική έχει τοποθετηθεί ρυθμιζόμενος εμπρός και πίσω διαχύτης, ενώ όλο το πάτωμα έχει ανασχεδιαστεί. Αυτά στο σύνολο τους προσφέρουν 25% περισσότερη αρνητική άντωση συγκριτικά πάντα με την GT4. Μεγάλη μελέτη έπεσε και για τη μείωση του βάρους, με την Porsche 718 Cayman GT4 RS να ζυγίζει 1.464 κιλά, με την αναλογία κιλών/ίππο να αγγίζει τα 2,97 κιλά/ίππο. Για να επιτευχθεί αυτό έχει γίνει εκτεταμένη χρήση CFRP σε διάφορα μέρη του αμαξώματος, ενώ η επένδυση των θυρών είναι αρκετά σπαρτιάτικη. Το συνολικό βάρος μπορεί να μειωθει περαιτέρω με το προαιρετικό πακέτο Weissach, το οποίο περιλαμβάνει μέρη από ανθρακονήματα, απολήξεις εξάτμισης από τιτάνιο, Race-Tex επένδυση για το ταμπλό και προαιρετικά ζάντες μαγνησίου. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το Δεκέμβριο, με την τιμή της να ξεκινάει από τα 141.338 ευρώ!
Μια που γνωρίσαμε ήδη, τη νέα και πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της Porsche 718 Cayman, την GT4 RS, ας δούμε και την απόλυτη έκδοση αυτής, που προορίζεται αποκλειστικά για την πίστα, μιας κι η Clubsport δεν βγάζει άδεια και δεν μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο.
Ουσιαστικά οι Γερμανοί πήραν όλα τα «καλούδια» της RS και τα τοποθέτησαν στην Clubsport, όπως για παράδειγμα τον ατμοσφαιρικό 4λιτρο 6κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται και εδώ με το αυτόματο κιβώτιο PDK των επτά σχέσεων. Η ιπποδύναμη του μοτέρ ανέρχεται στους 500 ίππους, όπερ σημαίνει μια αύξηση κατά 75 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη Clubsport. Οι σημαντικότερες διαφορές της καινούργιας Clubsport αφορούν την αναβαθμισμένη ανάρτηση, η οποία υιοθετεί νέες τεχνολογίες. Ρυθμιζόμενα αμορτισέρ σε σκληρότητα, ρυθμιζόμενο ύψος, ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική, ρυθμιζόμενο camber, βασικά ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενο.
Η Porsche εξοπλίζει την Clubsport με φρένα διαμέτρου 15 ιντσών παρακαλώ, ενώ το πρόγραμμα Stability Management System, επικεντρώνεται κυρίως στο mode για χρήση στην πίστα με ρυθμίσεις τόσο για την πρόσφυση, όσο και το σύστημα πέδησης. Επιπλέον, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει και «σιγαστήρα», διότι στροφάροντας με 9.000 σ.α.λ., πρέπει να πληρούνται μέχρι και οι πιο αυστηρές προδιαγραφές θορύβου σε κάποιες πίστες. Οπτικά η GT4 RS και η «αδελφή» της Clubsport είναι πανομοιότυπες. Και τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως η ρυθμιζόμενη φτερούγα του πίσω μέρους, αν και στη δεύτερη προσφέρονται περισσότερες ρυθμίσεις. Παρατηρούνται μεγάλες εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα και μεγαλύτερο spoiler, καθώς και βελτιωμένος διαχύτης πίσω. Εν τω μεταξύ, η Porsche αντί για ανθρακόνημα έχει χρησιμοποιήσει σε κάποια μέρη του αμαξώματος ένα ειδικό οικολογικό υλικό (flax-based fiber), το οποίο είναι εξίσου ελαφρύ.