H πρώτη φορά που είδαμε το Kia Carens, ήταν πάνω από 20 χρόνια πριν. Το 1999 λανσαρίστηκε, ως μέρος της -τότε πολυπληθούς- κατηγορίας των MPVs. Με το πέρας των ετών, τα πολυμορφικά παρέδωσαν εξ ολοκλήρου τη σκυτάλη στα SUVs. Το Carens συνέχισε για δυο ακόμα γενιές όπως ξεκίνησε, όμως ήρθε η ώρα να αλλάξει ρότα με την ολοκαίνουργια 4η.
Το νέο Carens παρουσιάστηκε στην Ινδία, ως «όχημα αναψυχής». Σαν να λέμε SUV, δηλαδή, με πολυχρηστικά στοιχεία. Το εμπρός μέρος αποτελεί μίξη αυτών στα Soul και νέου Sportage, με το σχήμα του προφυλακτήρα και το μέγεθος των φωτιστικών σωμάτων να παραπέμπουν στο πρώτο και τη σχεδίαση των φαναριών στο δεύτερο. Πολύ περισσότερο σε Sportage φέρνουν τα πίσω φωτιστικά σώματα, που εκτείνονται σχεδόν μέχρι το μέσο των φτερών και ενώνονται με λωρίδα LED. Τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος εντείνουν την αίσθηση crossover, ενώ η επίπεδη γραμμή της οροφής μεγιστοποιεί το χώρο για τα κεφάλια των επιβατών. Οι οποίοι, με τη σειρά τους, μπορεί να φτάσουν μέχρι τον αριθμό
Το κορεατικό μοντέλο διατίθεται με 3 σειρές καθισμάτων και 6θέσια ή 7θέσια διάταξη, απόρροια των αρκετά γενναιόδωρων εξωτερικών διαστάσεων. Το μήκος φτάνει τα 4.540 χλστ., το πλάτος τα 1.800 χλστ., το ύψος τα 1.700 χλστ. και το μεταξόνιo τα 2.780 χλστ. – το μεγαλύτερο της κατηγορίας. Πέρα από τους χώρους, το εσωτερικό προσφέρει και τις απαραίτητες δόσεις τεχνολογίας/ψηφιακότητας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συνοδεύεται από οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και ambient φωτισμό (με 64 διαφορετικές επιλογές χρωμάτων), δημιουργώντας έναν κλάσεις πιο ξεχωριστό και πολυτελή διάκοσμο σε σχέση με το απερχόμενο Carens.
Την κίνηση του πολυμορφικού crossover αναλαμβάνουν 3 κινητήρια σύνολα: 2 βενζίνης και 1 ντίζελ. Στο πρώτο σκέλος συναντάμε έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη τετρακύλινδρο 115 ίππων και 144 Nm, που έχουμε ήδη δει στο Seltos. H κορυφαία έκδοση φοράει τον 1.4λτ. τετρακύλινδρο τούρμπο, με απόδοση 140 ίππων και 242 Nm. Η πετρελαιοκίνητη επιλογή, τώρα, αριθμεί 1.5 λίτρα χωρητικότητας (επίσης τετρακύλινδρο) και παράγει 115 ίππους, μαζί με 250 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου (αποκλειστική επιλογή στο ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο), 7τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη (προαιρετικά στο τούρμπο) και κλασικού 6τάχυτου αυτόματου (αποκλειστικά με το ντίζελ).