Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε κι η Audi παρουσίασε κι επίσημα το ταχύτατο Audi RS 3 με τον 2.5 TFSI με τους 400 ίππους, με hatchback και sedan αμάξωμα.
Όπως σας είχαμε γράψει και πριν από ένα μήνα περίπου, το Audi RS 3 κινείται από τον πανίσχυρο 5κύλινδρο 2.5 TFSI, που έχει βραβευτεί μάλιστα ως «International Engine of the Year» εννιά συνεχόμενες φορές. Η ισχύς του φτάνει τα 400 άλογα στις 5.600 σ.α.λ., με τη ροπή να είναι αυξημένη κατά 20 Nm, αγγίζοντας πλέον τα 500 Nm στις 2.250 – 5.600 σ.α.λ.! Στην τελευταία του γενιά, ο κινητήρας είναι πιο ισχυρός από ποτέ. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα. Νούμερα που σύμφωνα με την Audi καθιστούν το RS 3 κορυφαίο στην κατηγορία του σε ότι αφορά την επιτάχυνση, αλλά και την τελική ταχύτητα.
Η μετάδοση της κίνησης υλοποιείται από το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ ενσωματώνεται και το νέο Launch control, για αγωνιστικές επιταχύνσεις. Για πρώτη φορά, το σύστημα εξαγωγής διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, μέσω του Audi drive select, ενισχύοντας κατά πολύ τον ήχο του 5κύλινδρου κινητήρα! Όμως το μηχανολογικό μεγαλείο κρύβεται στο RS Torque Splitter, που «φωλιάζει» στον πίσω άξονα! Ουσιαστικά πρόκειται για έναν νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Κατά την οδήγηση σε κλειστούς δρόμους, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις, εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς! Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.
Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 7 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, με τα πλέον ξεχωριστά να είναι τα νέα «RS Performance» και «RS Torque Rear». Η λειτουργία RS Performance, που προορίζεται για πίστα, χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρύθμιση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και είναι ακριβώς προσαρμοσμένη στα semi-slick ελαστικά που, για πρώτη φορά, διατίθενται για το RS 3 ως εργοστασιακή επιλογή. Σε αυτήν την περίπτωση, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερα δυναμική, σπορ διαδρομή κατά μήκος του διαμήκους άξονα με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Το πρόγραμμα «RS Torque Rear» όπως αντιλαμβάνεστε επιτρέπει το drift κατά βούληση!
Η ανάρτηση του νέου Audi RS 3 αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμη και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση RS Sport Suspension Plus. Η απόσταση από το έδαφος είναι κατά 30 χιλιοστά μικρότερη σε σύγκριση με το A3 και 10 χιλιοστά μικρότερη από το S3, με το εμπρός μετατρόχιο να έχει αυξηθεί κατά 33 χιλιοστά. Το νέο Audi RS3 θα πατάει σε ζάντες 19 ιντσών, με το σύστημα πέδησης να αποτελείται από δίσκους 375 χιλιοστών με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 310 χιλιοστών με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς θα είναι διαθέσιμοι και κεραμικοί δίσκοι, με τους μπροστά να έχουν διάμετρο 380 χλστ.!
Ο σχεδιασμός του νέου Audi RS 3 είναι ακόμα πιο δυναμικός και ισχυρός από αυτόν του προκατόχου του. Εμπρός, o μεγάλος προφυλακτήρας RS, με το επανασχεδιασμένο Singleframe με την εντυπωσιακή μάσκα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, δίνουν στο compact σπορ αυτοκίνητο μια ξεχωριστή εμφάνιση. Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με προβολείς LED και πίσω φώτα LED, συμπεριλαμβανομένων δυναμικών φλας. Οι προβολείς LED Matrix διατίθενται προαιρετικά, με σκούρα περιγράμματα γύρω από τα ψηφιακά φώτα ημέρας. Πίσω, οι πινελιές φινιρίσματος εμπνευσμένες από την αγωνιστική καριέρα της Audi, περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμένο οπίσθιο προφυλακτήρα ειδικά για RS, με ενσωματωμένο διαχύτη και το σύστημα εξάτμισης RS με δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις.
Στην καμπίνα του ισχυρού Audi RS 3 ξεχωρίζουν η οθόνη του Audi virtual cockpit plus σε διάσταση 12,3 ιντσών. Πέρα από την κλασική πληροφόρηση του οδηγού, το Audi virtual cockpit plus περιλαμβάνει την απεικόνιση των G της πλευρικής και γραμμικής επιτάχυνσης, τους χρόνους γύρου και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 0-200 χλμ./ώρα, κ.α.! Μάλιστα για ενισχυθεί ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου, ενσωματώνεται η ειδική RS ένδειξη αλλαγής ταχύτητας. Αυτή αναβοσβήνει στη λειτουργία χειροκίνητης μετάδοσης, αλλάζει την οθόνη του στροφομέτρου από πράσινο σε κίτρινο και σε κόκκινο, για να υποδείξει τον ιδανικό χρόνο αλλαγής ταχύτητας! Η αγωνιστική αίσθηση ενισχύεται περαιτέρω από τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα και τα σπορ καθίσματα RS με ανάγλυφο RS και ραφές σε ανθρακί χρώμα.
Τα Audi RS 3 Sportback και RS 3 Sedan θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι. Μία πρώτη ένδειξη τιμής στη Γερμανία, ξεκινάνε από τα 60.000 ευρώ και 62.000 ευρώ, για τις βασικές εκδόσεις των RS 3 Sportback και RS 3 Sedan, αντίστοιχα.