Έφτασε η ώρα που η Huyndai μας παρουσίασε το «καυτό» SUV, το πολυαναμενόμενο Kona N, που είναι και το πρώτο SUV υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι άνθρωποι της Hyundai, το Kona N θα προσφέρει την ανόθευτη σπορ αίσθηση των μοντέλων της οικογένειας Ν, με την πρακτικότητα του SUV αμαξώματος.
Ξεκινώντας με το «κουστούμι», αυτό είναι όσο άγριο επιβάλλει το σήμα Ν που φέρει πάνω του το νέο Kona. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι τρομερά αρρενωπό, όπου και ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν οι τρεις αεραγωγοί (όμοιους φέρει κι έκδοση N Line) στο καπό. Πολύ ωραία στο μάτι φαίνεται κι η κόκκινη ρίγα στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα, τεχνοτροπία που συνεχίζεται στα πλαϊνά μαρσπιέ, αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα. Εκεί υπάρχει επίσης κι ένας αιχμηρός διαχύτης, ο οποίος «αγκαλιάζει» τις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής. Στο ανώτερο σημείο της πέμπτης πόρτας υπάρχει μια αεροτομή που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του Kona, μαζί με το τριγωνικό φως για το στοπ!
Το look ολοκληρώνεται με τις υπέροχες σχεδιαστικά ζάντες των 19 ιντσών (σε ελαστικά 235/40 Pirelli P-Zero), που αφήνουν σε κοινή θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το σήμα «Ν» πάνω τους! Κερασάκι στην τούρτα το χρώμα λανσαρίσματος που δημιούργησε η Hyundai για το νέο Kona N με τη ονομασία Sonic Blue.
Η καμπίνα του Hyundai Kona N προσφέρει εμφάνιση και αίσθηση προσανατολισμένη στην απόδοση και στην σπορ οδήγηση. Η αρχή γίνεται με το σπορ τιμόνι Ν, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στα χέρια του τυχερού οδηγού. Τα δυο παραμετροποιήσιμα κουμπιά Ν (ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις) δίνουν και στο Kona N το παρόν, όπως και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων.
Εντυπωσιακό είναι το εξελιγμένο HUD, για να φτάνουν στα μάτια του οδηγού όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Από εκεί κι έπειτα όμορφα είναι τα θερμαινόμενα και σπορ εμπρός καθίσματα (στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και τα πίσω θερμαινόμενα) με το λογότυπο Ν ραμμένο στην πλάτη τους, ενώ θετικά κρίνουμε το γεγονός πως οι μηχανικοί επέλεξαν συμβατικό χειρόφρενο στο γρήγορο Kona N.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνωστό και μη εξαιρετέο 2.0 T-GDI, σε απόδοση 280 ίππων και 392 Nm. Ίδια απόδοση με το νέο i30 N Performance, δηλαδή, αλλά χωρίς την ύπαρξη απλής έκδοσης. Το Kona N διατίθεται αποκλειστικά με την κορυφαία έκδοση του μοτέρ και μόνο σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη N DCT.
Αυτό διαθέτει τις λειτουργίες N Power Shift (NPS), N Grin Shift (NGS) και N Track Sense Shift (NTS), που βελτιστοποιούν τα χαρακτηριστικά απόδοσης. Το NPS εμπλέκεται όταν το φορτίο γκαζιού ξεπερνά το 90%, μειώνοντας το χρόνο των αλλαγών. Με αυτό και το launch control ενεργοποιημένο, το Kona N επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,5 δλ. (τελική 240 χλμ./ώρα)! Επίδοση που το καθιστά ως το ταχύτερο Hyundai όλων των εποχών στη συγκεκριμένη μέτρηση, ξεπερνώντας κατά 0,1 δλ. το Veloster N Performance και «ρίχνοντας» 0,4 δλ. στο i30 N Performance!
Το NGS λειτουργεί ως ένα είδος overboost, βελτιστοποιώντας την απόδοση κινητήρα και κιβωτίου για 20 δλ., αυξάνοντας την ισχύ στα 290 άλογα. Μετά τη χρήση του, ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 40 δλ. για να το ξαναχρησιμοποιήσει.
Το NTS, τέλος, προσαρμόζεται στις συνθήκες τις εκάστοτε πίστας, αλλάζοντας σχέσεις με τον κατάλληλο τρόπο. Χρησιμοποιεί δεδομένα από το κάθε σιρκουί και αναλύει το οδηγικό στιλ, «μαθαίνοντας» ουσιαστικά την πίστα και επιτρέποντας στον οδηγό να έχει την προσοχή του στραμμένη στις στροφές και τα σημεία φρεναρίσματος.
Μιλώντας για αυτά, όσο γκαζώνει ο «Κόναν» της Hyundai, άλλο τόσο στρίβει και φρενάρει. Το N Grin Control System διαθέτει 5 διαφορετικές λειτουργίες (Eco, Normal, Sport, N και Custom), που επενεργούν σε γκάζι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, κιβώτιο και εξάτμιση. Το Electronic Sound Generator (ESG) φροντίζει για την ηχητική υπόκρουση της καμπίνας μέσω των ηχείων, ενώ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Electronic Controlled Suspension (ECS) αναλαμβάνουν τη διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος. Το N Corner Carving Differential τώρα, πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, που φροντίζει για την εξάλειψη της υποστροφής και του torque steering.