Η κατηγορία των SUV μέρα με τη μέρα ανθίζει όλο και περισσότερο, σπάζοντας ρεκόρ πωλήσεων. H Hyundai έχοντας στην αγορά μια γκάμα για όλες τις ανάγκες (Bayon, Kona, Tucson, Santa Fe κ.λπ.), κάνει την είσοδό της και στα μίνι SUV με το Exter. Πρόκειται για το οικονομικότερο SUV του κορεατικού κολοσσού, ενώ η εμπορική πορεία του αυτοκινήτου μόλις ξεκίνησε στη μεγάλη και συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας.
Μοντέρνο και νεανικό
Το Hyundai Exter αποκαλύφθηκε τον περασμένο Μάιο και αμέσως τράβηξε το ενδιαφέρον και τα φώτα της δημοσιότητας με τον ευφάνταστο και έντονα νεανικό του σχεδιασμό. Ακολουθεί τη νέα, επιτυχημένη εξωτερική σχεδίαση Parametric Design και χαρακτηρίζεται από τη φαρδιά μάσκα και τους προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED σε διάταξη «H» Στοιχείο που συναντάται και στα πίσω φωτιστικά σώματα. Αξιοσημείωτοι είναι επίσης οι μεγάλοι θόλοι των τροχών με την μαύρη πλαστική επένδυση, η προαιρετική διχρωμία των τροχών και η επιφάνεια της πίσω κολώνας που θυμίζει το γράμμα «C». Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το μήκος του είναι μόλις 3.815 χιλιοστά, το πλάτος 1.710 χιλιοστά και το μεταξόνιο 2.450 χιλιοστά. Παράλληλα, η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά αυξημένη, ακόμα και σε σύγκριση με μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, αγγίζοντας τα 185 χιλιοστά, όσο δηλαδή είναι σε μικρά SUV.
Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι γνώριμη, αφού προέρχεται από το Hyundai i10, το οποίο άλλωστε αποτελεί τη βάση, παρόλο που εξωτερικά τα δύο οχήματα δεν έχουν καμία απολύτως συγγένεια. Σχετικά με τον εξοπλισμό και ανάλογα την έκδοση, εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και ηλιοροφή.
Και με κινητήρα φυσικού αερίου
Για την κίνηση του νέου Hyundai Exter υπάρχουν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης και φυσικού αερίου. Ο βενζινοκινητήρας είναι ο γνώριμος 4κύλινδρος 1.200άρης των 83 ίππων και 114 Nm ροπής, συνδυασμένος με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ή 5άρι ημιαυτόματο AMT. Εναλλακτικά υπάρχει και η επιλογή του 1.2 Bi-fuel με βενζίνη και φυσικό αέριο CNG. Η ισχύς πέφτει στους 69 ίππους και στα 95 Nm ροπής, όμως υπάρχει κέρδος στο κόστος καυσίμου. To 1.2 83 hp καταναλώνει 5,1 λτ./100 χλμ. και το Bi-fuel είναι στα 3,7 κιλά/100 χλμ. CNG. Με τις τιμές καυσίμων που ισχύουν στο Νέο Δελχί, το κόστος με τη βενζίνη είναι περίπου στα 5€/100 χλμ. και με το CNG είναι 3€/100 χλμ.
Τιμές Ινδίας από 6.545 ευρώ
Οι Ευρωπαίοι αγοραστές ίσως δεν δουν ποτέ αυτό το μοντέλο. Το σίγουρο είναι πως το Exter θα διατεθεί στην Ινδία και σε άλλες ανερχόμενες αγορές. Όσον αφορά τις τιμές του, αυτές ξεκινούν από 599.999 ρούπια Ινδίας (6.545€) για τη βασική έκδοση και φτάνουν έως τα 1.009.990 ρουπία (11.010€) για το ακριβότερο μοντέλο. Ενδεικτικά, ο άμεσος αντίπαλός του στην Ινδία, το γνωστό και σε εμάς Suzuki Ignis 1.2 83 hp κοστίζει από 584.000 ρουπία (6.365 ευρώ).