Είναι γεγονός πως η αυτοκίνηση βρίσκεται σε μια μεταβατική φάση, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να πλησιάζουν στο τέλος τους. Κι ενώ η τάση δείχνει ηλεκτρική, η Hyundai στην έκθεση του Μονάχου διοργάνωσε ένα event με την ονομασία Hydrogen Wave αποκαλύπτοντας το δικό της όραμα για την εναλλακτική μορφή μετακίνησης, όπως αυτή ορίζεται από τις κυψέλες υδρογόνου.
Άλλωστε η Hyundai το δήλωσε απερίφραστα χθες πως τα θερμικά μοτέρ θα καταργηθούν από τη γκάμα της, καταθέτοντας το πλάνο για την πλήρη ηλεκτροποίησή της έως το 2035. Σήμερα ανέφερε πως έως το 2030 θα είναι σε θέση να προσφέρει οχήματα που θα κινούνται με κυψέλες υδρογόνου και μάλιστα σε τιμή συγκρίσιμη με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να επιτευχθεί αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς το 2023, που αναμένεται κατά 50% πιο προσιτό από το τρέχον σύστημα, προσφέροντας παράλληλα βελτιωμένη αντοχή και απόδοση. Η τρίτη γενιά του συστήματος κυψελών υδρογόνου της εταιρείας είναι υπό εξέλιξη, αλλά η Hyundai μας παρουσίασε δυο διαφορετικές εκδοχές του. Αρχικά υπάρχει η μονάδα των 100 kW που είναι 30% πιο μικρή από την υπάρχουσα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια μεγαλύτερη κλίμακα εφαρμογών. Επιπλέον ετοιμάζεται ακόμα μια 200 kW, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επαγγελματικά οχήματα με τις διαστάσεις της να είναι μικρές παρά την μεγάλη απόδοση. Αυτό που ανέφερε η Hyundai και μάλιστα έδωσε έμφαση, είναι πως οι κυψέλες καυσίμου μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε μια ποικιλία μη αυτοκινητιστικών εφαρμογών, όπως για παράδειγμα ως τροφοδοσία ανάγκης για μεγάλα πλοία ή εταιρείες πληροφορικής. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, οι μονάδες των 100 kW θα μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους προσφέροντας συνδυαστική ισχύ από 500 kW έως 1 MW. H Hyundai αναμένεται να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα εφαρμόσει κυψέλες υδρογόνου σε επαγγελματικά οχήματα έως το 2028.
Μπορεί το event να επικεντρώθηκε στις επαγγελματικές εφαρμογές του υδρογόνου, όμως τα βλέμματα τράβηξε το πρωτότυπο Vision FK ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων που με την πρώτη ματιά φαίνεται να βασίζεται στο Kia Stinger. Οι άνθρωποι της Hyundai δεν έδωσαν πολλές πληροφορίες κι αρκέστηκαν να πουν ότι εξοπλίζεται με έναν μετατροπέα ενέργειας κυψελών υδρογόνου, καθώς και με ένα hybrid plug-in σύστημα που βρίσκεται τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Το Vision FK αποδίδει 680 ίππους, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση λιγότερη των 4 δλ., με την συνολική του αυτονομία να ξεπερνάει τα 600 χλμ.! Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai αποκάλυψε ότι το μοντέλο αναπτύχθηκε με τη βοήθεια της Rimac και το περιέγραψε ως κάτι μοναδικό! Ο Albert Biermann πρόσθεσε ότι η εξέλιξη του αυτοκινήτου ήταν μια συναρπαστική πρόκληση, αφήνοντας να εννοηθεί πως το Vision FK ίσως το δούμε να οργώνει τις πίστες σε επίσημους αγώνες!
Εντύπωση προκάλεσε επίσης ο φορητός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου, το Rescue Hydrogen Generator Vehicle το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία ρεύματος σε ακινητοποιημένα ηλεκτρικά οχήματα σε απομακρυσμένες περιοχές εκτός δρόμου. Τέλος, τα πλέον εντυπωσιακα ήταν το Trailer Drone (ένα μεγάλο container) που οδηγούν δυο e-Bogie (αυτόνομα οχήματα που τροφοδοτούνται από κυψέλες υδρογόνου) και ουσιαστικά θα αλλάξει τον τρόπο στις επαγγελματικές μεταφορές αγαθών, αλλά και το Rescue Drone που οδηγείται από ένα e-Bogie και μπορεί να μεταφέρει πολλά drones. Η ιδέα πίσω από αυτό το πρωτότυπο είναι να χρησιμοποιηθεί σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως η καταπολέμηση πυρκαγιών.