H Honda έπειτα από αρκετό καιρό αναμονής μας παρουσίασε την 5θυρη έκδοση της 11ης γενιάς Civic, ενός μοντέλου που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη.
Σχεδιαστικά τώρα βασίζεται στην sedan έκδοση του Civic που γνωρίσαμε νωρίτερα τον Απρίλιο, ωστόσο η hatchback έκδοση είναι πιο ώριμη και σίγουρα αρκετά πιο minimal από την προηγούμενη γενιά της. Το εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει με τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, αλλά και την μεγάλη εισαγωγή αέρα, με τις έντονες καμπύλες να σμίγουν ιδανικά με τις αιχμηρές ακμές του αμαξώματος. Εδώ ακολουθήθηκε μια διαφορετική προσέγγιση, μιας κι επιλέχθηκαν εξαγωνικά σχήματα, αντί των οριζόντιων ανοιγμάτων του sedan. Στο προφίλ εντυπωσιακή είναι η οριζόντια γραμμή που ενώνει τους κεντρικούς προβολείς με τα πίσω φώτα με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό, τα οποία κι αυτά ενώνονται με μια γραμμή. Πίσω επιπλέον ξεχωρίζουν οι τραπεζοειδείς απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, αλλά κι ο διαχύτης στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα. Σε ότι αφορά το μήκος του αυτοκινήτου, αυτό συγκριτικά με την sedan έκδοση είναι μειωμένο κατά 12,4 εκατοστά! Σαφώς οι άνθρωποι της Honda έδωσαν τη μέγιστη προσοχή τους στην πρακτικότητα που οφείλει να προσφέρει ένα hatchback αμάξωμα. Έτσι το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι κατά 4 εκατοστά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διευκολύνοντας τρομερά τη φόρτωση αντικειμένων.
Μεγάλη προσοχή δόθηκε και στην ακαμψία του αμαξώματος, όπου συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά η στρεπτική ακαμψία έχει ενισχυθεί κατά 19%, βελτιώνοντας σημαντικά την οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Η τεχνοτροπία Advanced Compatibility Engineering (ACE) της Honda είναι σχεδιασμένη με γνώμονα τόσο το παρόν, όσο κυρίως το μέλλον και εστιάζει στη μεγιστοποίηση της δομικής αντοχής, με παράλληλη μείωση του βάρους. Κάτι που καθίσταται εφικτό με το συνδυασμό ελαφριών υλικών, όπως αλουμίνιο, και χάλυβα υψηλής αντοχής. Σε ότι αφορά το set up της ανάρτησης όπως και στο sedan έχει επιλεγεί ο συνδυασμός γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σε συνδυασμό με το πιο στιβαρό πλαίσιο, το μακρύτερο μεταξόνιο και τα πλατύτερα μετατρόχια, εξασφαλίζουν πιο άνετο και ασφαλές πάτημα.
Η καμπίνα επιβατών θα είναι όμοια με του sedan, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να κυμαίνεται από τις 7 ή 10,2 ίντσες, ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση. Το infotainment που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός ξεκινά από τις 7 ίντσες, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και μία οθόνη 9 ιντσών, όντας συμβατό με τα πρωτόκολλα επικοινωνίας Apple CarPlay και Android Auto. Στις κορυφαίες εκδόσεις θα υπάρχει διαθέσιμο και ένα νέο ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία. Από κει και πέρα πολλά είναι τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, καθώς το νέο Civic έχει στη διάθεσή του την αναβαθμισμένη σουίτα ασφαλείας Honda Sensing που διαθέτει μία κάμερα και οκτώ αισθητήρες σόναρ.
Στην Ευρώπη το νέο 5θυρο Civic θα λανσαριστεί το φθινόπωρο του 2022 και θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με το τελευταίας τεχνολογίας υβριδικό σύστημα e:HEV (hybrid electric vehicle). Περισσότερες πληροφορίες δεν ανακοινώθηκαν, ωστόσο αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχει τους VTEC Turbo του 1.0 λτ. και των 1.5 λτ. του υπάρχοντος Civic. Όμως, η Honda ανακοίνωσε ότι το 2022 θα υπάρξει και το ολοκαίνουργιο Civic Type R. Για την αγορά των Η.Π.Α. θα προσφέρεται με τον 1.5 λτ. VTEC Turbo των 180 ίππων και 240 Nm ροπής, καθώς και με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό, ισχύος 160 ίππων και 187 Nm ροπής. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα θα συνδυάζονται στάνταρ με κιβώτιο ταχυτήτων CVT ή προαιρετικά με χειροκίνητο 6 σχέσεων.