Το εντελώς νέο, 11ης γενιάς Honda Jazz, ανεβάζει και άλλο τον πήχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, καθώς -εκτός άλλων- έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία με ανταγωνιστική απόδοση και εκπομπές ρύπων.
Το ολοκαίνουργιο Civic, είναι το πιο νέο εξηλεκτρισμένο Honda, ακολουθώντας τα CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar και HR-V. Διαθέτει την πιο προηγμένη έκδοση του βραβευμένου πλήρως υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης e:HEV. Αυτό συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με υψηλή πυκνότητα ισχύος και δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες με έναν πρόσφατα αναπτυγμένο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson 2.0 λτ. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 184 ίππων και 315 Nm ροπής, με κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ. Για πιο ομαλή λειτουργία φροντίζουν ένας δευτερεύων άξονας εξισορρόπησης και ο στροφαλοφόρος άξονας υψηλής ακαμψίας. Πρόσθετα, το Active Noise Control (ANC) περιορίζει περαιτέρω τυχόν θορύβους που θα μπορούσαν να εισέλθουν στην καμπίνα, ενώ το Active Sound Control (ASC) ενισχύει τη σπορ χροιά του θερμικού κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας επιτυγχάνει την υψηλότερη θερμική απόδοση της βιομηχανίας ίση με 41% και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού βελτιστοποιημένο για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική καύση και μεγαλύτερη απόδοση ροπής. Επιπλέον, μια σειρά από τεχνολογίες όπως ο ενεργός καταλύτης χαμηλής θερμοκρασίας και ο τροποποιημένος σχεδιασμός των αυλών εισαγωγής συμβάλλουν στη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και στην αυξημένη απόδοση. Παράλληλα, η νέα Έξυπνη Μονάδα Ισχύος (IPU) που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, είναι 23 χιλιοστά πιο επίπεδη και 1 κιλό ελαφρύτερη από πριν, αλλά με υψηλότερο αριθμό κυψελών 72 – η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί σε Honda e:HEV. Μια νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU) μπροστά, επιτρέπει την ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση ηλεκτρικής ενέργειας. Η αύξηση της πυκνότητας ισχύος και της απόδοσης του PCU βελτιώνει την ηλεκτρική ισχύ, επιτρέποντας στη λειτουργία EV να λαμβάνει περισσότερο από το φορτίο κίνησης το οποίο διαχειρίζεται με μια νέα καλωδίωση υψηλής τάσης με πυρήνα αλουμινίου. Η καλωδίωση αλουμινίου συμβάλει και στη μείωση του βάρους κατά 40% σε σύγκριση με τη συμβατική καλωδίωση χαλκού.
Το προηγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης εναλλάσσεται απρόσκοπτα μεταξύ λειτουργίας EV, υβριδικής και λειτουργίας με θερμικό κινητήρα, πλήρως αυτοματοποιημένα. Υπάρχουν 4 επιλογές οδήγησης (Eco, Normal, Sport και ένα νέο Individual mode), τα οποία μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό για να προσαρμόσουν την απόκριση του οχήματος, του συστήματος μετάδοσης κίνησης, του συστήματος διεύθυνσης και της οθόνης πληροφοριών.
Το νέο Civic e:HEV έχει αναπτυχθεί με ιδιαίτερη έμφαση και στην οδηγική αίσθηση. Στη βελτιωμένη σταθερότητα στην ευθεία και σε ανώμαλα οδοστρώματα συμβάλλουν το μακρύτερο μεταξόνιο κατά 35 χλστ. και το φαρδύτερο κατά 18 χλστ. πίσω μετατρόχιο με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Η οδική συμπεριφορά στις στροφές έχει και αυτή βελτιωθεί περαιτέρω με την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος, την εφαρμογή σφαιρικών αρθρώσεων χαμηλής τριβής και τη χρήση αναβαθμισμένων μπροστινών αμορτισέρ. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται για να ενισχύσουν τη δυναμική αίσθηση που προσφέρει το νέο μοντέλο.
Για την περεταίρω βελτίωση της οδηγικής απόλαυσης και για να επιτυγχάνεται άμεση απόκριση, ένα νέο λογισμικό ελέγχου, διασφαλίζει ότι η λειτουργία του θερμικού κινητήρα εσωτερικής καύσης διατηρείται κατά την οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσφέρει την ιδανική στιγμιαία επιτάχυνση, παρέχοντας μια πραγματικά δυναμική αίσθηση. Στον αυτοκινητόδρομο, η πρόσθετη ροπή και η ηλεκτρική ενέργεια παρέχουν ισχυρή επιτάχυνση στις προσπεράσεις με υψηλή ταχύτητα αλλά και μειωμένο θόρυβο από τον κινητήρα, για ξεκούραστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Τέλος, το νέο Honda Civic θα είναι διαθέσιμο από το Φθινόπωρο του 2022.