Η Honda είναι ένας κατασκευαστής με πολυποίκιλη δραστηριότητα. Σίγουρα, πασίγνωστη είναι για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες της. Η φίρμα από το Τόκιο, όμως, έχει στις τάξεις της και ένα πολύ επιτυχημένο αεροσκάφος!
Το HondaJet Elite θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το Accord των αιθέρων. Διατηρεί πιστό κοινό σε όλο τον κόσμο, συναγωνιζόμενο σε πωλήσεις το αεροσκάφος που δημιούργησε την κατηγορία των lear jet: το ομώνυμο Learjet (η παραγωγή του έληξε πριν ένα χρόνο, από τη μητρική Bombardier). Οι Ιάπωνες παρουσίασαν την τελευταία εκδοχή του αεροσκάφους τους, με το όνομα Elite II και σε μια «σκοτεινή» φορεσιά Black Edition, που συνδυάζει μαύρη άτρακτο με κόκκινες λωρίδες. Το Elite II έχει αυξημένη χωρητικότητα καυσίμου, που του δίνει μέγιστη αυτονομία 2.865 χλμ. με τέσσερις επιβάτες, αντί των 2.661 χλμ. στα Elite και Elite S. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο απογείωσης αυξάνεται στα 5.035 κιλά, αντί 4.854 κιλών για το Elite και 4.944 κιλών για το Elite S. Η μεγαλύτερη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ, ωστόσο, έχουν μειώσει το χώρο αποθήκευσης στα 1,75 κυβικά μέτρα από τα 1,87 κ. μέτρα των Elite/Elite S.
Η Honda επικεντρώθηκε στην εξέλιξη εφαρμογών που θα διευκολύνουν τους πιλότους και θα κάνουν ακόμα πιο ασφαλείς την πτήση, αλλά και τις διαδικασίες απογείωσης/προσγείωσης. Το Elite II διαθέτει υποβοήθηση στα πηδάλια, διευκολύνοντας το στρίψιμο των εμπρός τροχών και καθιστώντας απλούστερη την τροχοδρόμηση. Ηλεκτρονικά και αυτόματα ενεργοποιούμενα πτερύγια αντίστασης αναλαμβάνουν να επιβραδύνουν το αεροσκάφος κατά την προσγείωση, ή σε περίπτωση ματαίωσης κατά την απογείωση.
Μόλις βρεθεί στον αέρα, το Elite ΙΙ έχει το -προαιρετικό- σύστημα Autothrottle να προσαρμόζει αυτόματα τη «διαχείριση ισχύος με βάση τα επιθυμητά χαρακτηριστικά πτήσης». Κατά την προσγείωση τώρα, το σύστημα Emergency Autoland χαρίζει χαρακτηριστικά αυτόνομης πτήσης στο jet της Honda και μπορεί να το προσγειώσει δίχως ανθρώπινη παρέμβαση στα χειριστήρια. Με άλλα λόγια, το Elite II δύναται να χρειαστεί inputs από κυβερνήτη και συγκυβερνήτη μόνο στην απογείωση, πετώντας και προσγειώνοντας εαυτό μόνο του!
Διαθέτει δυο στροβιλοκινητήρες μέγιστης ώσης 2.050 λιβρών έκαστος και χάρις στο συνδυασμό προηγμένης αεροδυναμικής – χαμηλού βάρους (4.300 κιλά), τροχοδρομεί σε λιγότερο από 1.064 μέτρα – η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία, ξεπερνώντας το Cessna Citation M2. Η προσγείωση απαιτεί ακόμα λιγότερο χώρο, μόλις 852 μέτρα. Το Elite μπορεί να πάρει ύψος με ρυθμό 4.100 ποδών/λεπτό (1.250 μέτρα/λεπτό) και να φτάσει μέχρι τις 43.000 πόδια (13.106 μέτρα) υψόμετρο, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει το Mach 0,638. Αλλιώς, 782 χλμ./ώρα! Κατά συνέπεια, και αυτονόητα, πρόκειται για το ταχύτερο Honda που μπορεί να αγοράσει κάποιος. Και με διαφορά το πιο ακριβό, καθώς ξεκινά από τα 7 εκατομμύρια δολάρια (6,52 εκατ. ευρώ)!