Η Ford αναβαθμίζει το δημοφιλέστερο μοντέλο της στην Ευρώπη, το Fiesta και το εφοδιάζει για πρώτη φορά με εξηλεκτρισμένο κινητήρα. Πρόκειται για τον 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid, που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο νέο μικρό σπορτίφ SUV, το Puma.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV
Διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος με 125 και 155 ίππους, τα Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid διαθέτουν μια μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Δείτε ακόμα: Όλες οι τιμές του νέου Ford Kuga στην Ελλάδα
Το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.
Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω ενέργειες:
- Υποκατάσταση ροπής: αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Το σύστημα αυτό συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 112 γρ./χλμ. (WLTP) και της κατανάλωσης από 5,0 λτ./100 χλμ. (WLTP). Με την υποκατάσταση ροπής, ο 125 PS EcoBoost Hybrid πετυχαίνει έως και 10% μείωση καυσίμου στην πόλη, συγκριτικά με τον 1.0 EcoBoost 125 PS (χωρίς το υβριδικό σύστημα).
Δείτε ακόμα: Επιταχύνσεις με Ford Puma 1.0 MHEV 155HP (+video)
- Υποβοήθηση ροπής: αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο -240 Nm για το 155 PS- και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές- για καλύτερες επιδόσεις.
Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 λτ. EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της επιπλέον ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Δείτε ακόμα: Νέο Ford Puma 1.5 λτ. EcoBlue diesel
Το Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS μπορεί τώρα να συνδυαστεί με ένα νέο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων, ενώ στην γκάμα προστέθηκε και ένας βασικός ντίζελ 1.5 λτ. TDCi 85 PS.
Επιπλέον βελτιώθηκε το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και το σύστημα προειδοποίησης οχημάτων κατά την όπισθεν, ενώ προστέθηκαν νέες επιλογές Sport και Trail (μαζί με τις Normal, Eco και Slippery) στο Fiesta Active.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Ford Puma ST