Συνώνυμο της περιπέτειας, αλλά και της υπέρβασης κάθε εμποδίου που θα βρεθεί στο δρόμο του, το νέο Ford Ranger Raptor αξιοποιεί στο ακέραιο την παράδοση του προκατόχου του ενσωματώνοντας μια πλειάδα τεχνολογιών και λύσεων τόσο στο σύστημα μετάδοσης, όσο και στα drive modes που αυξάνουν ακόμα περισσότερο τις δυνατότητές του.
Για πρώτη φορά, το νέο Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που συνοδεύεται με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο). Αυτό συνδυάζεται με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, τα οποία αποτελούν ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης. Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών – από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές και οτιδήποτε ενδιάμεσο – βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja, που είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Τα διαθέσιμα προφίλ είναι τα: Normal για άνεση και οικονομία καυσίμου, Sport για πιο άμεση απόκριση, Slippery για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες. Για οff-road καταστάσεις, υπάρχουν τα: Rock crawl για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη, Sand που βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι και Mud/Ruts για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος. Επιπλέον, το Baja ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα.
Περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά είναι σχεδιασμένο για χρήση σε συνθήκες offroad. Ο οδηγός επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 χλμ./ώρα με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο ίδιος συγκεντρώνεται στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη.
Οδοστρωτήρας παντός εδάφους
Ένα pick-up με δυνατότητες κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια, όπως το νέο Ranger Raptor, δεν θα μπορούσε παρά να υποστηρίζεται από μια κορυφαίων προδιαγραφών ανάρτηση, η οποία… ισοπεδώνει κάθε τι που θα βρει στο διάβα της, εξασφαλίζοντας παράλληλα και κορυφαία επίπεδα άνεσης. Μια σειρά δομικών ενισχύσεων όπως τα σημεία έδρασης των bumpstops της ανάρτησης, οι βάσεις στους θόλους των τροχών και τους πίσω συνδέσμους των αμορτισέρ, διασφαλίζουν ότι το σασί μπορεί να διαχειρίζεται υποδειγματικά ακόμα και τις πλέον απαιτητικές συνθήκες off-road οδήγησης.
Εκτός από τα παραπάνω, οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν τις αναρτήσεις. Η μεγάλη διαδρομή τους με τους νέους, ανθεκτικούς, αλλά και αλουμινένιους συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες εμπρός, και τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα. Το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX, ενώ η ρύθμιση και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Συνεργαζόμενο με τα ανανεωμένα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του Ranger Raptor, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Live Valve Internal Bypass έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο με υψηλές όσο και με χαμηλές ταχύτητες.
Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor παραμένει ακλόνητο τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα.
Επίσης, η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.
Κάτω από το καπό αναλαμβάνει ο πανίσχυρος 3.0 V6 EcoBoost, με απόδοση 288 άλογα και 491 Nm, που χάρις σε ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag (παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST) αυξάνει στιγμιαία την ισχύ του.