Η Audi προχωρά σε ένα ακόμα facelift -το δεύτερο τα τελευταία δυο χρόνια- του A8, προκειμένου να το διατηρήσει επίκαιρο και ενημερωμένο απέναντι στον αδυσώπητο ανταγωνισμό, που εκφράζεται κυρίως μέσα από τις BMW Σειρά 7 και Mercedes S-Class.
Οι αλλαγές σε σχέση με την περσινή ανανέωση της ναυαρχίδας από το Ίνγκολσταντ, είναι ελάχιστες. Η μάσκα Singleframe είναι φαρδύτερη στο χαμηλότερο σημείο της και φιλοξενεί περισσότερο χρώμιο, την ώρα που οι εισαγωγές του προφυλακτήρα είναι πιο κάθετα τοποθετημένες. Πάνω από αυτές δεσπόζουν τα φωτιστικά σώματα LED Matrix, που αποτελούνται από 1,3 εκατ. μικροκαθρέπτες και χαρίζουν μοναδική οπτική στο εμπρός μέρος του A8. Από την παλέτα ξεχωρίζουν τα μεταλλικά χρώματα District Green, Firmament Blue, Manhattan Gray και Ultra Blue, συνοδευόμενα από τα Daytona Gray, Floret Silver, District Green, Terra Gray και Glacier White σε ματ φινίρισμα.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φανάρια OLED, με τα αναβαθμισμένα γραφικά, ενώ το προφίλ διαφοροποιείται μόνο από τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου. Οι διαστάσεις παραμένουν αμετάβλητες, με το μήκος να φτάνει τα 5,19 μέτρα, το πλάτος τα 1,95 μέτρα, το ύψος τα 1,47 μέτρα και το απλόχερο μεταξόνιο των 3 μέτρων φροντίζει για την άνεση των επιβατών. Το Audi Space Frame πλαίσιο του A8 αποτελείται κατά 58% από αλουμίνιο, διαθέτοντας επίσης χάλυβα υψηλής αντοχής και μαγνήσιο.
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές έκριναν πως η ήδη κορυφαία καμπίνα, δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω από την τελευταία εκδοχή του ψηφιακού καντράν Virtual Cockpit και ακόμα καλύτερα γραφικά, για τις δυο οθόνες αφής στο ταμπλό (10,6 και 8,1 ιντσών). Οθόνες έχουν και οι πίσω επιβάτες στη διάθεσή τους, αμφότερες σε διάσταση 10,1 ιντσών, για την απόλαυση του συστήματος πολυμέσων. Εδώ εντοπίζεται η κύρια διαφοροποίηση, καθώς πλέον συναντάμε το αναβαθμισμένο MMI Navigation Plus και το τελευταίας γενιάς MIB3, που προσφέρει μυριάδες λειτουργίες συνδεσιμότητας και ψηφιακότητας. Το προαιρετικό 3D ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, των 1.920 Watt και 23 ηχείων, απλά απογειώνει την ηχητική απόλαυση στην καμπίνα του κορυφαίου Audi.
Αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας, διατίθεται το υπερπολυτελές και επιμηκυσμένο A8 L Horch. Με μήκος 5,45 μέτρων ξεπερνά κατά 13 εκατοστά το κανονικό A8 L και προσφέρει ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς, από μια λιμουζίνα προεδρικού επιπέδου.
Επιστρέφοντας στο ευρωπαϊκό A8, η γκάμα των κινητήρων παραμένει απαράλλαχτη. Στη βάση συναντάμε τον 3.0 V6 twinturbo, με απόδοση 340 ίππων και 500 Nm (286 ίπποι η κινεζική εκδοχή), που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. (5.7 δλ. για το A8 L, με το επιμηκυσμένο μεταξόνιο). Ακολουθεί ο 4.0 V8 twinturbo των 460 ίππων και 600 Nm, που χρειάζεται μόλις 4,4 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, την ώρα που η plug-in υβριδικές εκδόσεις με το ίδιο μοτέρ παράγουν 462 άλογα και 700 Nm, απαιτώντας 4,9 δλ. για την ίδια μέτρηση και σημειώνοντας μέση κατανάλωση 2,1 λίτρων/100 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το S8, με τον 4.0 V8 twinturbo στα 571 άλογα και τα 800 Nm, που απαιτεί 3,8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. για να φτάσει το ίδιο μοτέρ στα 571 άλογα και τα 800 Nm.
Οι φίλοι του ντίζελ δεν μένουν παραπονεμένοι, καθώς υπάρχει ο 3.0 V6 TDI των 286 ίππων και 600 Nm. Εδώ η επιτάχυνση για το 100άρι είναι της τάξης των 5,9 δλ., την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά -όπως σε όλα τα A8, συμπεριλαμβανομένου του S8- στα 250 χλμ./ώρα. Καθολική είναι και η παρουσία του συστήματος τετρακίνησης Quattro, σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση και το σύστημα τετραδιεύθυνσης Dynamic All Wheel Steering ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, πλην S8 που είναι στάνταρ.
Οι τιμές του ανανεωμένου A8 ξεκινούν στη Γερμανία από τις 97.800 ευρώ, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το σημερινό (από 99.500 ευρώ). Η τιμή εκκίνησης του S8 δεν παρουσιάζει αλλαγές, παραμένοντας στις 144.800 ευρώ.