Το Daihatsu Copen επιστρέφει με υπερδιπλάσιο μοτέρ

Η Daihatsu σκοπεύει να παρουσιάσει μια ολοκαίνουργια και πλήρως διαφοροποιημένη εκδοχή του Copen, σε μεγαλύτερο και ισχυρότερο «περιτύλιγμα» από ποτέ. Μια αλλαγή που φέρνει τεράστια αύξηση τόσο στις διαστάσεις, όσο και τη χωρητικότητα του κινητήρα.

Το Vision Copen παρουσιάστηκε εν όψει Japan Mobility Show, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που μας έκαναν να το αγαπήσουμε. Το στρογγυλεμένο μοτίβο στο σχήμα του αμαξώματος και τα φανάρια επανέρχονται, με τα τελευταία να διαθέτουν πια τεχνολογία LED. Οι θεμελιώδεις διαφορές, ωστόσο, εντοπίζονται στο μπόι. Το πρωτότυπο Copen φτάνει στα 3.835 χλστ. μήκους, ξεπερνώντας κατά 440 ολόκληρα χλστ. το σημερινό (3.395 χλστ.)! Εξίσου σημαντική, αλλά αρκετά μικρότερη, η αύξηση στο μεταξόνιο, που εκτείνεται στα 2.413 χλστ. (από 2.230 χλστ.), ενώ το πλάτος παίρνει 237 χλστ. και φτάνει τα 1.694 χλστ. (αντί 1.457 χλστ.). Μόνο το ύψος παρουσιάζει μικρή μείωση, στα 1.264 χλστ. (από 1.280 χλστ).

Η ριζική αναβάθμιση στο παράστημα του Vision Copen επιφέρει και αλλαγή κατηγορίας, μιας και δεν εμπίπτει στα όρια των kei cars. H απελευθέρωση αυτή δεν αφήνει περιθώριο μόνο για έξτρα χώρους και καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, λόγω μεγαλύτερων μήκους, μεταξονίου, μετατροχιών κλπ, αλλά επιτρέπει στους μηχανικούς να τοποθετήσουν κινητήρα άνω των 660 κ.εκ. Το τρέχον Copen οριοθετείται από τις νόρμες των kei cars, φορώντας τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 658 κ.εκ. Το Vision, ωστόσο, επαναφέρει τα 1.3 λίτρα και τους 4 κυλίνδρους στο μηχανοστάσιο, όπως έκανε η πρώτη γενιά Copen (από την οποία εμπνέεται, εξάλλου) στην Ευρώπη! Τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται, αλλά σίγουρα θα είναι σημαντικά πιο δυνατό από τα 65 άλογα και τα 92 Nm του Copen MK2.

Οι εκ βάθρων μεταβολές συνεχίζονται και στη μετάδοση, όπου για πρώτη φορά η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Κρίνοντας από τη φώτο της καμπίνας, μέσω αυτόματου ή CVT κιβωτίου, αλλά δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο χειροκίνητου. Το αυτοκίνητο, πάντως, μοιάζει σχεδόν έτοιμο να μπει στην παραγωγή. Κάτι που ενδεχομένως να γίνει μέσα στην επόμενη χρονιά.

Get it on Google Play Download on the App Store