Σε αντίθεση με όλο τον υπόλοιπο πλανήτη (ή τη μεγάλη πλειονότητα αυτού, καλύτερα), στην Ιαπωνία τα SUV δεν απολαμβάνουν την κορυφή των πωλήσεων. Αυτή ανήκει δικαιωματικά και διαχρονικά στα Kei cars, μια κατηγορία λιλιπούτειων αυτοκινήτων που δημιουργήθηκε προκειμένου να καταπολεμήσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και το νέφος πάνω από το Τόκιο.
Δείτε ακόμα: Toyota: Η πολυτιμότερη μάρκα και το 2018
Τα μοντέλα που υπάγονται στον χαρακτηρισμό Kei διαθέτουν ανώτατο επιτρεπόμενο μήκος στα 3,4 μέτρα, κυβισμό κινητήρα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 660 κ.εκ. και ισχύ που μπορεί να φτάνει μέχρι τα 64 άλογα. Η μετάδοση εναπόκειται στον κατασκευαστή, αλλά τα περισσότερα εφοδιάζονται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός, πάντως, ότι πολλά διατίθενται και με σύστημα τετρακίνησης. Από εκεί και πέρα, κάθε εταιρία μπορεί να κάνει ό,τι θέλει με το μικρό της. Καλή ώρα η Daihatsu, που εν όψει του Σαλονιού στο Τόκιο παρουσίασε την πισταδόρική εκδοχή του Mira Torcot, με την ονομασία Sporza.
Όπως βλέπουμε η εμφάνιση είναι κάθε άλλο παρά διακριτική. Το αεροδυναμικό πακέτο με τους νέους προφυλακτήρες, το splitter, τις πλαϊνές ποδιές και την χαρακτηριστική αεροτομή οροφής, μαζί με τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και την μικρότερη διαδρομή της ανάρτησης.
Διαβάστε επίσης: Πόσο «Made in Japan» είναι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη;
Το Sporza μαζί με το νέο Copen Coupe θα αποτελέσουν τα αστέρια της Daihatsu στην προσεχή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Τόκιο.