Το δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο της Citroen, το C4, έκανε την πρώτη εμφάνισή του το 2004 και αντικαταστάθηκε από το δεύτερης γενιάς μοντέλο το 2010, όμως η παραγωγή του σταμάτησε το 2018 και ουσιαστικά δεν υπήρξε άμεσος αντικαταστάτης. Το κενό κάλυψε το εν μέρει το C4 Cactus, ωστόσο δεν αποτελεί το διάδοχο του C4.
Δείτε ακόμα: Citroen C5 Aircross 1.2 λτ. βενζίνη ή 1.5 λτ. ντίζελ;
Πριν από λίγο καιρό η Citroen με την παρουσίαση του νέου C4 έκανε τη μεγάλη επιστροφή στα μικρομεσαία χάτσμπακ, το οποίο ξεφεύγει σχεδιαστικά από την πεπατημένη οδό, αφού συνδυάζει στοιχεία από τα crossover και τα κουπέ. Το μήκους 4.360 χλστ., πλάτους 1.800 χλστ., ύψους 1.525 χλστ. και με μεταξόνιο 2.670 χλστ. αμάξωμά του εμφανίζει μοναδικά αισθητικά γνωρίσματα και σίγουρα θα ξεχωρίζει στο δρόμο.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η διαμόρφωση με τα διπλά φωτιστικά σώματα, ενώ στο πλάι διακρίνονται η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ και τα τρία (από κάθε πλευρά) παράθυρα που θυμίζουν παλαιότερα Citroen (π.χ. Citroen GS). Ασυνήθιστο σχεδιασμό έχει και το πίσω άκρο με τα ιδιόμορφα φώτα και την αεροτομή.
Δείτε ακόμα: Στο Μαίναλο και στη Βυτίνα με το Citroen C5 Aircross
Τα πατενταρισμένα Airbumps είναι επίσης παρόντα, όπως και η πρωτοποριακή ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions που πρωτοείδαμε στο C4 Cactus. Συνολικά, η Citroen έχει κατοχυρώσει πάνω από 20 πατέντες για την διάταξη της ανάρτησης, προκειμένου να εξασφαλίσει πως το νέο C4 θα χαρίζει στους επιβάτες του την αίσθηση «μαγικού χαλιού». Μια αίσθηση που εντείνεται από τα καθίσματα Advanced Comfort, που έρχονται να πλαισιώσουν στο ρόλο του πρωταγωνιστή την οθόνη των 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το head-up display να διατίθενται προαιρετικά. O χώρος αποσκευών, τέλος, είναι 380 λίτρα.
Οι παραγγελίες για το νέο Citroen C4 θα ανοίξουν στα τέλη του έτους, με μια γκάμα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρικό, που θα καλύπτουν ένα ευρύ αγοραστικό κοινό. Τα μηχανικά σύνολα βενζίνης είναι τα 1.2 PureTech 100, 130 και 155, και τα πετρελαίου είναι τα 1.5 BlueHDi 110 και 130. Το ηλεκτρικό με την αυτονομία των 350 χιλιομέτρων φορτίζει στο 80% εντός 30 λεπτών με τη χρήση ταχυφορτιστή 100 kW, ή σε 5 ώρες (0-100%) σε Wallbox 11 kW.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | PureTech 100 | PureTech 130 | Pure Tech 155 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.199 | 1199 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 (8 auto) | 8 auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 102/5.500 | 131/5.500 | 155/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.750 | 230/1.750 | 240/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | – | 8,9 (9,4) | – |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | – | 200 (200 | – |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | – | 5,3 (5,7) | – |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 133 | 120 (130) | 141 |
Βάρος (κιλά) | 1.209 | 1.247 (1.278) | 1.299 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | BlueHDi 110 | BlueHDi 130 | Electric |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.499 | – |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 | – |
Ταχύτητες | 6 | 8 auto | auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/3.500 | 131/3.750 | 136/3.700-10.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.750 | 300/1.750 | 260/300-3.700 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | – | 9,5 | 9,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | – | 206 | 150 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | – | 4,5 | – |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 125 | 118 | – |
Βάρος (κιλά) | 1.260 | 1.324 | 1.541 |