H ΒMW παρουσίασε την τρίτη γενιά της X1, που έρχεται πιο κοντά στην X3 από κάθε άλλη φορά και εμφανίζεται αναβαθμισμένη σε κάθε τομέα.
Στο μέγεθος, για παράδειγμα, η νέα X1 έχει πάρει σημαντικό μπόι πανταχόθεν. Το μήκος κέρδισε 5,3 εκατοστά και φτάνει αισίως τα 4,5 μέτρα, το πλάτος 2,4 εκατοστά για συνολικά 1.845 χλστ., το μεταξόνιο φτάνει στα 2.692 χλστ. (+22 χλστ.) και το ύψος τα 1.642 χλστ. (+30 χλστ.). Αυξημένα και τα μετατρόχια, που απέκτησαν 30 χλστ. επιπλέον εμπρός-πίσω και εκτείνονται πλέον στα 1.592 χλστ.-1.593 χλστ. αντίστοιχα.
Οι αυξημένες διαστάσεις αποτυπώνονται στο παράστημα του αυτοκινήτου, που ενισχύεται από το πολύ πιο δυναμικό εμπρός μέρος, το σαφώς πιο σφηνοειδές προφίλ και τα γωνιώδη μετόπισθεν. Τα «νεφρά» κυριαρχούν στο πρόσωπο της X1, πλαισιωμένα από δυο αιχμηρά και επιθετικά φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στην X3, αλλά και την X5. Το ίδιο ισχύει για το προφίλ, που επωφελείται των νέων ζαντών από 17 έως 20 ίντσες, ενώ ακόμα πιο X3/X5 είναι το πίσω μέρος και τα εντυπωσιακά φανάρια, που συνδυάζουν ακμές με καμπύλες. Το μοτίβο «L» εμφανίζεται πιο δυναμικό και εκτείνεται βαθιά στα φτερά, με το ανάγλυφο σχήμα του προφυλακτήρα να ταιριάζει γάντι. Συν τοις άλλοις, η νέα X1 είναι και πιο αεροδυναμική, καθότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίζεται στο Cd 0,27.
Στο εσωτερικό συναντάμε το σύστημα πολυμέσων iDrive 8, με τον έλεγχο του να γίνεται μέσω της οθόνης αφής των 10,7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών προσδίδει έξτρα πόντους τεχνολογίας και αποτελεί ενιαίο κομμάτι με την οθόνη του infotainment, χάρις στη διάταξη Curved Display. Όλες οι λειτουργίες συνδεσιμότητας είναι στάνταρ, όπως και τα επικουρικά συστήματα, ενώ προαιρετικά διατίθεται premium ηχοσύστημα Harman Kardon ισχύος 205 Watt και 12 ηχεία. Επίσης, υπάρχει μια κάμερα που βλέπει στο εσωτερικό και επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να στέλνει φωτογραφίες από το εσωτερικό στο smartphone του, ενώ παράλληλα μπορεί να ελέγχει το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω της λειτουργίας τηλεχειρισμού της εφαρμογής My BMW App.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις επιφέρουν ευεργετικές συνέπειες στους χώρους, με αυτόν για τις αποσκευές να ανέρχεται σε 540 λίτρα και να φτάνει στα 1.600 λίτρα κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.
Από πλευράς κινητήρων έχουμε 2 επιλογές από όλα: βενζινοκίνητους, πετρελαιοκίνητους και plug-in υβριδικούς, συν μια ηλεκτρική έκδοση. Η βάση της γκάμας απαρτίζεται από την X1 sDrive18i, με τον τρικύλινδρο τούρμπο των 1,5 λίτρων στα 136 άλογα και τα 230 Nm ροπής. Η επόμενη xDrive23i κρύβει κάτω από το καπό της τον 2.0λιτρο TwinPower με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt, που παράγει 204 ίππους και 320 Nm ροπής. Στο μέτωπο των ντίζελ συναντάμε τις xDrive18d και xDrive23d, που διαθέτουν τον 2.0λιτρο ντίζελ σε δυο διαφορετικές εκδοχές. Στην πρώτη αποδίδει 150 ίππους και 360 Nm, ενώ στη δεύτερη συνδυάζεται με mild hybrid τεχνολογία και φτάνει τους 197 ίππους, μαζί με 400 Nm ροπής.
Από τον Νοέμβριο θα είναι διαθέσιμα τα δύο plug-in υβριδικά σύνολα, με τη μορφή των xDrive25e και xDrive30e. Η X1 xDrive25e συνδυάζει τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο των 136 ίππων και 230 Nm ροπής, με ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και 247 Nm ροπής. Το σύνολο; 245 ίπποι και 477 Nm. Στην xDrive30e ο ίδιος βενζινοκινητήρας παράγει 150 ίππους (ίδια η ροπή) και συνεργάζεται με ένα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ, απόδοσης 177 ίππων (247 Nm η ροπή). Ως αποτέλεσμα, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 326 ίππους και τα 477 Nm. Όλοι οι κινητήρες, τέλος, συνδυάζονται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο.
Η αμιγώς ηλεκτρική iX1 θα προσφέρεται αρχικά στην έκδοση xDrive 30. Όπερ εστί δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα) με συνολική απόδοση 313 ίππων και 494 Nm, ικανούς να επιταχύνουν το βαυαρικό SUV στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,7 δλ. και μέχρι την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 64,7 kWh και υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση έως και 130 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80% σε 29 λεπτά, με 120 χλμ. αυτονομίας να μπορούν να προστεθούν μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης. Η αυτονομία του iX1 xDrive30 κυμαίνεται μεταξύ 413-438 χλμ. ανά φόρτιση και κατά τον πρώτο χρόνο αγοράς, η BMW προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στο δίκτυο φόρτισης Ionity σε όλη την Ευρώπη.
Η BMW λέει ότι σχεδόν όλα τα εξαρτήματα της μπροστινής ανάρτησης έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, με την πίσω ανάρτηση να διαθέτει σχεδιασμό τριών συνδέσμων. Για πρώτη φορά, δε, διατίθεται ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση M, που μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. Υπό κανονικές συνθήκες, πάντως, η X1 διαθέτει 205 χλστ. αέρα από το έδαφος, που συνιστούν πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.
Η διάθεση της νέας X1 θα ξεκινήσει τον Οκτώβρη, με την κατασκευή να γίνεται στο εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ, στη Γερμανία.