Η τελευταία γενιά RS 3 είναι με διαφορά η πιο «παιχνιδιάρικη» όλων, χάρις στο νέο σύστημα τετρακίνησης με drift mode που εξέλιξε η Audi. Ούτως ή άλλως, βέβαια, τα Quattro ανέκαθεν ένιωθαν σαν στο σπίτι τους σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως τα χιόνια.
Καρδιά του αναβαθμισμένου Quattro είναι το RS Torque Splitter στον πίσω άξονα, που ουσιαστικά πρόκειται για έναν νέο κατανεμητή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών, με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής και προσδίδει χαρακτηριστικά πισωκίνητου! Με δυο λόγια, το νέο RS 3 βγάζει λιγότερα «μούτρα» και μπορεί παράλληλα να «γυρίσει» πολύ πιο εύκολα.
Φυσικά τίποτα από αυτά δεν θα ήταν εφικτό, αν δεν υπήρχε η ανάλογη ισχύς κάτω από το καπό. H μοναδική χροιά του πεντακύλινδρου 2.5 TFSI συνδυάζεται με καταιγιστικές επιδόσεις, κι ας παρουσιάζει αλλαγές μόνο στη ροπή σε σχέση με πριν. Η ισχύς παραμένει στους 400 ίππους και αποδίδεται στις 5.600 σ.α.λ., όμως η ροπή παρουσιάζεται αυξημένη κατά 20 Nm, αγγίζοντας πλέον τα 500 Nm στις 2.250 – 5.600 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα ή τα 280 χλμ./ώρα (αναλόγως πακέτου). Με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, κόφτης μετατοπίζεται άλλα 10 χλμ./ώρα παραπάνω και κάνει το RS 3 κάτοχο ρεκόρ τελικής στα χρονικά των hot/mega hatches, με 290 χλμ./ώρα!
Αυτά στην ευθεία. Στις στροφές, όμως, και με το πέπλο του χιονιού να κατεβάζει το συντελεστή πρόσφυσης, καρέ αποτυπώνονται μόνο υπό γωνία και με ανάποδο τιμόνι.