Όταν η χρηστικότητα επιβάλλεται να συναντήσει την οικολογική μετακίνηση, τότε έχουμε ένα MPV, που είναι ο ιδανικός συνεργάτης για τους λάτρεις των δραστηριοτήτων. Το Citroen ë-Berlingo διακρίνεται για την πρακτικότητα που προσφέρει, συνδυαστικά με την ευελιξία του, διαθέτοντας όλες τις αρετές που είχαμε μάθει από το Berlingo με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το ηλεκτρικό Berlingo θα είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη και μπορεί να φιλοξενήσει έως επτά άτομα, διατηρώντας την ευρυχωρία της καμπίνας. Επιπλέον χαρακτηριστικά που απογειώνουν την πρακτικότητα, είναι τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, η έξυπνη κονσόλα οροφής Modutop πολλαπλών λειτουργιών, αλλά και το ξεχωριστό άνοιγμα για το πίσω παράθυρο. Παράλληλα, το μοντέλο διευκολύνει την οδήγηση με μια οθόνη head-up που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ για μεγαλύτερη ευκολία του οδηγού στην ανάγνωσή τους και μια νέα ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών που δείχνει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στο κέντρο του ταμπλό.
Πηγή κίνησης για το Citroen ë-Berlingo είναι ο ηλεκτρικός κινητήρας των 136 ίππων και των 260 Nm, επιτρέπει στο γαλλικό πολυμορφικό μοντέλο να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα ανεξάρτητα από το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί από τον οδηγό. Τα προγράμματα οδήγησης επιλέγονται χρησιμοποιώντας το ειδικό χειριστήριο: Normal-109 ίπποι /210 Nm: εξασφαλίζει τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ μέγιστης αυτονομίας και δυναμικής απόδοσης, Eco-82 ίπποι/180 Nm: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας μειώνοντας την απόδοση της θέρμανσης και του κλιματισμού, χωρίς να τα απενεργοποιεί τελείως, περιορίζοντας ταυτόχρονα τη ροπή και την ισχύ του κινητήρα, Power-136 ίπποι/260 Nm: παρέχει τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα για συνθήκες μεταφοράς μέγιστου φορτίου.
Ο κινητήρας τροφοδοτείται από τις μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 50 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα κι έχουν εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 χλμ.για το 70% της χωρητικότητάς τους) και προσφέρουν αυτονομία έως και 280 χλμ. Ένα πιστοποιητικό χωρητικότητας μπαταρίας παραδίδεται στον κάτοχο μετά από τον πρώτο ετήσιο έλεγχο ή 20.000 χλμ. και στη συνέχεια σε κάθε συντήρηση, κάθε δύο χρόνια ή 40.000 χλμ. Οι μπαταρίες φορτίζουν μερικώς και εν κινήσει, μέσω της ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, με τον οδηγό μέσω του διακόπτη «Β» να μπορεί να επιλέξει την ενισχυμένη ή την τυπική ανάκτηση της ενέργειας.
Η κανονική διαδικασία φόρτισης μέσω της πρίζας «Green up», με την ενισχυμένη πρίζα (16Α) απαιτεί λιγότερες από 15 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Για πιο γρήγορα απαιτείται ένα Wallbox ισχύος από 3,7 έως 22 kW, με τη διαδικασία να διαρκεί 7,4 ώρες σε ένα μονοφασικό Wallbox των 7,4 kW και 5 ώρες σε ένα τριφασικό Wallbox των 11 kW. Σε σταθμό ταχείας φόρτισης, το ë-Berlingo απαιτούνται 30 λεπτά για να φτάσει το επίπεδο των μπαταριών στο 80% της χωρητικότητας τους. Σε ότι αφορά την κατανάλωση τώρα, σύμφωνα με τη Citroen απαιτούνται 18 kWh/100 χλμ, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές του μπορούν να παρακολουθούν τις βασικές του λειτουργίες και να προγραμματίζουν τη φόρτισή του από το κινητό τους τηλέφωνο, μέσω της εφαρμογής «MyCitroën». Επιπλέον, χάρη στην εφαρμογή «Free2Move» έχουν πρόσβαση σε 220.000 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.
Με δυο μήκη αμαξώματος
Το επιβατικό γαλλικό και πρακτικό μοντέλο μπορεί να αποκτηθεί με δυο διαφορετικά μήκη αμαξώματος. Διαθέσιμη είναι η έκδοση «Μ», με μήκος 4,4 μέτρων, ενώ η «ΧL» έχει μήκος 4,75 μέτρων. Αμφότερες μπορούν να φιλοξενήσουν έως και επτά επιβάτες, με την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα να γίνεται ευκολότερη χάρη στις δύο πλευρικές συρόμενες πόρτες, που ενσωματώνουν και ηλεκτρικά ανοιγόμενα παράθυρα. Στη δεύτερη σειρά, τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα προσφέρουν 156 χλστ. «αέρα» για τα γόνατα και μπορούν να αναδιπλωθούν εύκολα, δημιουργώντας ένα επίπεδο πάτωμα. Αν αναδιπλωθεί το κάθισμα του συνοδηγού, τότε προσφέρεται η δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με μήκος έως και 2,7 μέτρα στην έκδοση «Μ» και 3,05 μέτρων στην «XL».
Η τρίτη σειρά φιλοξενεί δύο αφαιρούμενα καθίσματα. Στην έκδοση «XL», τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σε ράγες που γλιστρούν εμπρός και πίσω κατά 130 χλστ. για να παρέχουν περισσότερο χώρο για τους επιβάτες ή περισσότερο χώρο φόρτωσης. Το ράφι στο πίσω μέρος, μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις και χρησιμοποιείται και για να τροποποιηθεί ανάλογα ο χώρος φόρτωσης. Μπορεί να σηκώσει βάρος και είναι εύκολα προσβάσιμο μέσω του ανοίγματος του πίσω παραθύρου. Το ë-Berlingo διαθέτει βέλτιστη εκμετάλλευση χώρων με 167 λίτρα αποθηκευτικών χώρων και ιδιαίτερα μεγάλο χώρο αποσκευών, που είναι 775 λίτρα για την έκδοση Μ με τα καθίσματα στη θέση τους και 1.050 λίτρα για την έκδοση XL (σε διαμόρφωση πέντε θέσεων). Μεταξύ των 26 αποθηκευτικών χώρων, το έξυπνα σχεδιασμένο Modutop® μόνο, προσφέρει 92 λίτρα εξαιρετικά πρακτικών χώρων σε απόσταση πρόσβασης με το χέρι. Είναι μια πρακτική επιλογή εκμετάλλευσης του χώρου πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, με ράφι από ημιδιάφανο υλικό για να περνάει το φως στις εκδόσεις με την μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή και να μπορούν οι επιβάτες να διακρίνουν που έχει αποθηκευτεί το κάθε τι.
Ποιοτική καμπίνα
Στο εσωτερικό, η καμπίνα σχεδιάστηκε για να απλοποιήσει τη χρήση του Νέου Citroën ë-Berlingo: Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το ë-Toggle, που ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων μέσω των λειτουργιών Park, Reverse, Neutral, Drive και Brake, μαζί με έναν επιλογέα για την ενεργοποίηση των τριών προγραμμάτων οδήγησης: Eco, Normal και Power. Η οθόνη αφής 8 ιντσών του ë-Berlingo περιλαμβάνει μια ενότητα “Energy” στο μενού, που παρέχει πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης της ροής ενέργειας, (εμφάνιση της λειτουργίας του ηλεκτρικού κινητήρα σε πραγματικό χρόνο με την ενεργή λειτουργία οδήγησης, τον ηλεκτρικό κινητήρα και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας), στατιστικά κατανάλωσης (συμπεριλαμβανομένης της μέσης κατανάλωσης σε κάθε ταξίδι με τη μορφή kWh/100 χλμ.) και την ενεργοποίηση της προγραμματισμένης φόρτισης ή την προεπιλεγμένη θερμοκρασία της καμπίνας. Διατίθεται επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, που είναι στάνταρ από τη Feel Pack έκδοση.
Πλήρης υποστήριξη του οδηγού
Το ë-Berlingo διαθέτει 18 χρήσιμες τεχνολογίες για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ενώ προσφέρεται και με σύστημα εισόδου κι εκκίνησης χωρίς κλειδί. Επιπρόσθετα ενσωματώνονται υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια, πλευρικός και πίσω αισθητήρας στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision, αυτόματα φώτα, cruise control, καθώς και Park Assist, ένα σύστημα που ανιχνεύει αυτόματα εάν ένας χώρος στάθμευσης είναι αρκετά μεγάλος για να χωρέσει το όχημα. Για μεγαλύτερη ασφάλεια, είναι εξοπλισμένο με το Active Safety Brake, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση προσοχής οδηγού, προειδοποίηση απόστασης, ειδοποίηση για διάλειμμα (με την ένδειξη του φλιτζανιού για καφέ), έλεγχο σταθερότητας ρυμουλκούμενου, Grip Control με Hill Descent Assist, αναγνώριση και αναπαραγωγή των σημάτων κυκλοφορίας, καθώς και το σύστημα παρακολούθησης “τυφλών” σημείων στους καθρέπτες.