Η ηλεκτρική «επίθεση» της Mercedes-Benz κινείται με ταχύτατους ρυθμούς, αφού μέσα στο 2021 η εταιρεία έχει παρουσιάσει συνολικά τέσσερα νέα μοντέλα. Στην οικογένεια των EQ υπάρχουν πλέον οι EQA, EQB, EQE και φυσικά η ναυαρχίδα EQS. Επιπλέον, το Concept EQT προαναγγέλλει ένα νέο υψηλό επίπεδο ποιότητας και στην κατηγορία των μικρών van.
Όσον αφορά την ηλεκτρική και τετρακίνητη EQB (θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Kecskemét στην Ουγγαρία), αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι η δυνατότητα να φιλοξενήσει μέχρι επτά επιβάτες. Στην προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων μπορούν να κάθονται άτομα ύψους έως 1,65 μέτρων και βέβαια, να τοποθετούνται παιδικά καθίσματα. Εξωτερικά, διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο, ενώ άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης της, είναι η ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω.
Το μήκος του αυτοκινήτου με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) είναι 4.684 χλστ., το πλάτος 1.834 χλστ. και το ύψος 1.667 χλστ. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο που δανείζεται από την GLB (2.829 χλστ.), οι χώροι στο εσωτερικό είναι γενναιόδωροι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 495 έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρα (στοιχεία για το πενταθέσιο ή το επταθέσιο μοντέλο). Οι πλάτες των καθισμάτων στη δεύτερη σειρά διαθέτουν ρύθμιση της κλίσης σε διάφορες θέσεις (βασικός εξοπλισμός). Προαιρετικά αυτή η σειρά μπορεί να μετακινείται και κατά μήκος έως 140 χλστ.
Από πλευράς εξοπλισμού και εκτός του συστήματος πολυμέσων με τις δύο οθόνες των 7,25 ιντσών και το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), η Mercedes EQB διαθέτει πλοήγηση μέσω του Electric Intelligence που διευκολύνει την καθημερινότητα, καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Λαμβάνει υπόψη τη μέγιστη ισχύ φόρτισης και τη διάρκεια των πιθανών στάσεων φόρτισης, ενώ διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται. Τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
Οι δύο εκδόσεις που θα διατίθεται αρχικά είναι η EQB 300 4Matic και EQB 350 4Matic. Η πρώτη αποδίδει 228 ίππους και 390 Nm ροπής και η δεύτερη 292 ίππους και 520 Nm ροπής. Αμφότερες ενσωματώνουν μπαταρία 66,5 kWh, προσφέροντας 419 χλμ. αυτονομίας. Η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα. Αργότερα θα ακολουθήσει και ένα μοντέλο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σχεδιάζεται επίσης μία έκδοση με ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία.
Σύμφωνα με την εταιρεία και σε ότι αφορά τη φόρτιση, στην περίπτωση του δικτύου AC χρειάζονται 5 ώρες και 45 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία από το 10 έως το 100%. Σε ταχυφορτιστή DC αρκούν 30 λεπτά περίπου για το 80% της χωρητικότητάς της.
Στην Ελλάδα, η τιμή της EQB 300 4Matic είναι 61.850 ευρώ, ή 55.850 ευρώ με την επιδότηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Το κόστος για την ισχυρότερη EQB 350 4Matic ανέρχεται σε 64.250 ευρώ.