Η γκάμα της νέας Skoda Octavia εμπλουτίζεται με την έκδοση Scout, αποκλειστικά σε Sportswagon. Με μήκος 4.703 χλστ., πλάτος 1.829 χλστ. και ύψος 1.488 χλστ., το σκληροτράχηλο Sportswagon διαθέτει στάνταρ το πακέτο Rough-Road, που περιλαμβάνει τα εξής: ειδικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με προστασία τύπου αλουμινίου, επέκταση και στο κάτω μέρος του πλαισίου, σπορ μαύρα προστατευτικά στα φτερά, τα μαρσπιέ και το κάτω μέρος των θυρών. Οι εμπρός και πίσω διαχύτες, οι ράγες οροφής και τα πλαίσια των παράθυρων έχουν ασημένιο φινίρισμα, όπως και τα περιβλήματα των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων, αναδιπλούμενων και θερμαινόμενων εξωτερικών καθρεφτών με την αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας.
Καρδιά του μοντέλου είναι ο 2.0 TDI κινητήρας με απόδοση 200 PS, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Η τελική ταχύτητα είναι 230 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η συνδυασμένη μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,1 λίτρα/100 χλμ. Η έκτης γενιάς τετρακίνηση ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και διαθέτει εντελώς νέο και βελτιωμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Διαθέτει ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου που χρησιμοποιεί λογισμικό που αξιολογεί το στυλ οδήγησης του οδηγού για να προσδιορίσει εάν απαιτείται κίνηση σε όλους τους τροχούς. Σε αυτήν την περίπτωση, η τετρακίνηση ενεργοποιείται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Για ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία σε off-road καταστάσεις, το ρεζερβουάρ είναι 55 λίτρων, μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα από τις άλλες εκδόσεις ενώ υπάρχει δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2.000 κιλών (με σύστημα πέδησης).
Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 15 χλστ. (συνολικά 163 χλστ,), κάνοντας την Octavia Scout ιδανική για οδήγηση εκτός δρόμου. Η στάνταρ off-road λειτουργία ενεργοποιείται μέσω της κεντρικής οθόνης στο Driving Mode Select. Η συγκεκριμένη λειτουργία προσαρμόζει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης στις συνθήκες κίνησης σε χωματόδρομους και τραχιές επιφάνειες. Το πεντάλ του γκαζιού γίνεται λιγότερο ευαίσθητο και το DSG αλλάζει ταχύτητα σε πιο υψηλές στροφές του κινητήρα. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης Hill-Descent Assist. Ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων παρέχει υψηλά επίπεδα άνεσης και καλά δυναμικά χαρακτηριστικά.
Προαιρετικά διατίθεται και το ενεργό Dynamic Chassis Control (DCC) ενώ και χωρίς αυτό, ο οδηγός μπορεί να βελτιώνει την πρόσφυση ρυθμίζοντας το σύστημα XDS+, μία επέκταση του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σε Normal ή Sport, χρησιμοποιώντας το Driving Mode Select.
Επιπλέον, το μοντέλο διατίθεται με προβολείς full LED Matrix, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει πάντα ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα των προβολέων. Διαθέσιμα και πίσω φώτα full LED, τα οποία προσφέρουν δυναμικά φλας αλλά και μια λειτουργία Coming/Leaving Home.
Στο εσωτερικό, η νέα Octavia Scout διαθέτει κάποιες αποκλειστικές λεπτομέρειες που της εξασφαλίζουν το δικό της, ιδιαίτερο στυλ. Σε αυτές περιλαμβάνονται διακοσμητικές λωρίδες στο ταμπλό (στάνταρ στο στυλ ξύλου στο χρώμα της τέφρας ή προαιρετικά με ασημί φινίρισμα), επενδύσεις καθισμάτων ThermoFlux και λογότυπα Scout στα εμπρός καθίσματα. Το πολυλειτουργικό διάκτινο δερμάτινο τιμόνι διαθέτει paddles αλλαγής ταχυτήτων. Τα πεντάλ έχουν φινίρισμα αλουμινίου, ενώ οι λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα εξασφαλίζουν την επιπλέον οπτική διαφοροποίηση, σε συνδυασμό με άλλες διακοσμητικές πινελιές και καινούργια, μαλακά υλικά που ολοκληρώνουν την αίσθηση υψηλής ποιότητας του αυτοκινήτου.
Το Virtual Cockpit (Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων) των 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και εμφανίζει ένα συγκεκριμένο λογότυπο Scout κατά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Τα συστήματα infotainment προέρχονται από τη νέα γενιά του Modular Infotainment Matrix του Volkswagen Group και είναι διαρκώς online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM. Η ελεύθερη κεντρική οθόνη των 10 ιντσών μπορεί – εφόσον επιλεγεί το αντίστοιχο ηχοσύστημα – να χρησιμοποιηθεί και μέσω της ψηφιακής βοηθού Laura, η οποία κατανοεί ολόκληρες προτάσεις φωνητικού ελέγχου.
Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ενδεικτικά αναφέρονται ο προαιρετικός κλιματισμός τριών ζωνών Climatronic, ένα Phone Box με ασύρματη φόρτιση smartphones, δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος και μια άλλη θύρα USB-C στην κονσόλα οροφής πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, «ακουστικά» εμπρός παράθυρα που μειώνουν τον θόρυβο από την κύλιση στο εσωτερικό καθώς και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί KESSY. Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η παρουσία ενός νέου κεντρικού αερόσακου (10 στο σύνολο) τοποθετημένου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Η νέα Octavia Scout είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία, με προτεινόμενη τιμής λιανικής 39.900 ευρώ.