Η Honda το είχε βάλει στόχο να εξηλεκτρίσει όλα τα εμπορικά της μοντέλα στην Ευρώπη έως το 2022 και το τελευταίο βήμα στη δέσμευσή της έγινε με την παρουσίαση του νέου compact SUV.
Το νέο HR-V έρχεται για να πλαισιώσει την γκάμα της Honda μετά το ανανεωμένο CR-V και το νέο Jazz που λανσαρίστηκε το 2020. Η νέα γενιά του δημοφιλούς compact SUV, HR-V, ενσωματώνει πλέον ένα ισχυρό και άμεσης απόκρισης υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV με δύο ηλεκτροκινητήρες. Σύμφωνα με τη Honda το νέο HR-V διακρίνεται για την αποδοτική του λειτουργία, εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και προηγμένη τεχνολογία. Σχεδιαστικά, είναι εμπνευσμένο από το τολμηρό και κομψό σχήμα ενός coupe, διατηρώντας και αναβαθμίζοντας τα πλεονεκτήματα άνεσης και ευρυχωρίας για τα οποία φημίζεται.
Πολυτελές και δυναμικό παρουσιαστικό!
Το νέο Honda HR-V e:HEV διαθέτει μια ξεχωριστή και δυναμική εμφάνιση χάρη στις επιρροές από την αισθητική ενός coupe αμαξώματος. Το νέο μοντέλο ενστερνίζεται τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, όπως την είδαμε σε πρόσφατα, νέα μοντέλα της Honda, ακολουθώντας υψηλά πρότυπα λειτουργικότητας και αισθητικής. Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται η νέα κι αιχμηρή μάσκα του, ενώ το δυναμισμό του HR-V ενισχύει το μακρύ καπό που χαμηλώνει στην άκρη του, αλλά και τα πιο αιχμηρά, κάθετα πλαϊνά τμήματα! Στο προφίλ του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η ακμή που διατρέχει το αμάξωμα από το καπό του και καταλήγει έως και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Ξεχωριστό σημείο είναι επίσης κι οι ενσωματωμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες, χαρακτηριστικό που ενισχύει την κουπέ αίσθηση που ήθελαν να αποδώσουν οι σχεδιαστές.
Στο οπίσθιο τμήμα το βλέμμα αιχμαλωτίζει η έντονη κλίση του παρμπρίζ που δείχνει τις επιρροές της από τα coupe-SUV μοντέλα, ενώ υπάρχει και μια μεγάλη αεροτομή. Τα λεπτά φώτα LED ενώνονται με το έμβλημα της Honda μέσω μιας λεπτής λωρίδας. Στα πρότυπα του μεγαλύτερου CR-V, η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι και ενσωματώνει την θέση για την πινακίδα, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας έχει πλαστικά προστατευτικά και χρωμιωμένη ποδιά.
Αυξημένη ευρυχωρία, άνεση και πρακτικότητα
Μεγάλη προσοχή έδωσαν οι σχεδιαστές της Honda και στο εσωτερικό του νέου HR-V. Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν οι γραμμές του ταμπλό, το οποίο αποτελείται από ποιοτικά υλικά και μοντέρνα υφάσματα! Η σύγχρονη, μινιμαλιστική αισθητική, ξεκινά από την οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων, με την αίσθηση της ευεξίας και της ευρυχωρίας να επιτείνεται με ένα νέο σύστημα διάχυσης του αέρα που καθοδηγεί τη ροή φρέσκου αέρα δίπλα και πάνω από τους επιβάτες, μέσω μοναδικών αεραγωγών σχήματος L στις πάνω γωνίες του ταμπλό.
Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής 9 ιντσών για το infotainment (συμβατό με τις τεχνολογίες Apple Car Play κι Android Auto) κι ακριβώς από κάτω υπάρχουν τα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, καθώς κι ο επιλογέας του κιβωτίου. Ο οδηγός λαμβάνει την απαραίτητη πληροφόρηση από την οθόνη 7 ιντσών του πίνακα οργάνων. Αυτή παραμετροποιείται ώστε ο οδηγός να αποφασίζει πόσες πληροφορίες από τα συστήματα υποστήριξης θα προβάλλονται. Σε επίπεδο χώρων τώρα, παρά το γεγονός πως το νέο HR-V e:HEV έχει παρόμοιες διαστάσεις με το προηγούμενο μοντέλο, σύμφωνα με τη Honda το νέο της SUV προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια κατά 35 χλστ., αλλά και για τους ώμους. Τα καθίσματα Magic Seats της πίσω σειράς που αναδιπλώνονται με δύο τρόπους απελευθερώνοντας περισσότερο αποθηκευτικό χώρο όταν αυτό απαιτείται έχουν διατηρηθεί, χαρακτηριστικό που αυξάνει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα.
Αποδοτικό υβριδικό σύστημα!
Η καρδιά του νέου HR-V e:HEV είναι το σύνολο ενός κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων και δυο ηλεκτροκινητήρων με την μπαταρία να βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών. Η συνδυαστική ισχύς του αγγίζει τους 131 ίππους κι η ροπή τα 253 Nm, προσφέροντας σημαντική οικονομία καυσίμου, συνδυαστικά με πολύ καλές επιδόσεις. Το νέο Honda HR-V e:HEV ξεκινάει να λειτουργεί αρχικά με τους δυο ηλεκτροκινητήρες, περνώντας ομαλά σε υβριδική λειτουργία όταν υπάρχει αυξημένο φορτίο. Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες. Υπάρχουν διαθέσιμα τρία προγράμματα οδήγησης, Sport, Normal και Econ, ενώ το πρόσθετο drive mode B μπορεί να επιλέγεται μέσω του επιλογέα σχέσεων για επιπλέον ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του οδηγού μέσω του Deceleration Selector πίσω από το τιμόνι.
Βελτιωμένη ασφάλεια!
Την ασφάλεια οδηγού κι επιβαινόντων φροντίζει η νέα σουίτα ασφαλείας της Honda, με την ονομασία Honda Sensing. Αυτή περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας και βοηθητικών προγραμμάτων οδήγησης. Το Honda SENSING έχει αναβαθμιστεί για το νέο HR-V, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας νέας, ευρυγώνιας, μονοεστιακής, εμπρός κάμερας υψηλής ανάλυσης και επεξεργαστή υψηλής υπολογιστικής ισχύος. Επίσης περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System (CMBS), που πλέον ανιχνεύουν επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα. Η νέα τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) βελτιώνει την ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων και τις προσπεράσεις. Η γωνία διεύθυνσης και η πλευρική επιτάχυνση αξιολογούνται σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες εικόνες από την κάμερα ώστε το όχημα να επιταχύνει νωρίτερα κατά τους ελιγμούς αυτούς. H αλλαγή λωρίδας για λόγους προσπέρασης γίνεται πλέον πιο ομαλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το ACC προσφέρει επίσης λειτουργία παρακολούθησης σε χαμηλές ταχύτητες και έλεγχο πέδησης σε κατηφόρα ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη ταχύτητα. Διαθέσιμο (ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση) θα είναι και το Blind Spot Information που χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού, τον οποίο και προειδοποιεί μέσω ενός συμβόλου στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη. Η απόσταση ανίχνευσης έχει βελτιωθεί από 3 μέτρα σε 25 μέτρα!
Το Cross Traffic Monitor (Σύστημα Παρακολούθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας) έχει επίσης αναβαθμιστεί με πίσω πλευρικούς αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν οχήματα από αριστερά ή δεξιά όταν κινείται με όπισθεν. Για πρώτη φορά όμως στο HR-V e:HEV ενσωματώνεται το Hill Descent Control (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου), που λειτουργεί από την ταχύτητα των 3 χλμ./ώρα. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει καλύτερο και πιο ομαλό έλεγχο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής και απότομες κατηφόρες, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών – από οδήγηση σε ολισθηρές ράμπες υπαίθριων πάρκινγκ αυτοκινήτων μέχρι διαχείριση χιονισμένων δρόμων με απότομη κλίση.
Το νέο HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές από τα τέλη του 2021!