Το Kia EV9 βραβεύτηκε με την υψηλότερη βαθμολογία ασφάλειας στο Euro NCAP, πετυχαίνοντας το μέγιστο των 5 αστεριών στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του κορυφαίου φορέα ασφαλείας της Ευρώπης.
Το EV9 αξιολογήθηκε σε τέσσερις κατηγορίες και πέτυχε σε υψηλότερη βαθμολογία καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας δοκιμής πετυχαίνοντας 84% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών, 88% για την προστασία των παιδιών, 76% για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των πεζών και 83% για τα επικουρικά συστήματα, η οποία αξιολογεί ένα όχημα με βάση τη διαθεσιμότητα μιας ολοκληρωμένης σειράς τεχνολογιών σύγκρουσης και αποφυγής ατυχήματος. Ο Euro NCAP επαίνεσε τον χώρο επιβατών του EV9 για το ότι παραμένει σταθερός στη δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης και παρέχει καλή προστασία των γονάτων και της μέσης όλων των επιβατών – ανεξάρτητα από το μέγεθος και τις θέσεις τους που κάθονται.
Στη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης, το EV9 συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς, παρέχοντας ισχυρή προστασία σε όλες τις ευαίσθητες περιοχές του σώματος του οδηγού και των επιβατών. Το SUV εξέπληξε επίσης για το προηγμένο σύστημα eCall που ενεργοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης. Το EV9 σημείωσε ακόμη υψηλότερη βαθμολογία στις δοκιμές παιδιών/ επιβατών, με το όχημα να προστατεύει όλες τις κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος των ανδρείκελων που αντιπροσωπεύουν επιβάτες 6 και 10 ετών καθώς και την αποτελεσματικότητα του αερόσακου του EV9 και το έξυπνο σύστημα ανίχνευσης παιδικής παρουσίας.
Κατά τη δοκιμή των τεχνολογιών υποβοήθησης ασφάλειας του EV9, το Euro NCAP ξεχώρισε την απόδοση του συστήματος Automatic Emergency Braking (AEB) του οχήματος, το οποίο ανταποκρίθηκε καλά σε άλλα οχήματα και απέφυγε τις επιπτώσεις στα περισσότερα σενάρια δοκιμών. Άλλα χαρακτηριστικά ασφάλειας που επισημάνθηκαν από το EuroNCAP ήταν το Lane Keeping Assistant (LKA) που διορθώνει απαλά την πορεία του οχήματος εάν παρεκκλίνει της λωρίδας που κινείται και επεμβαίνει σε πιο κρίσιμες καταστάσεις. Το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας διαπιστώθηκε επίσης ότι τα καταφέρνει καλά στον ακριβή προσδιορισμό του τοπικού ορίου ταχύτητας, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει να επιτρέψει την αυτόματη ρύθμιση του περιοριστή από το σύστημα.