Οι ανατιμήσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα καινούργια αυτοκίνητα, έχουν αναμενόμενα συμπαρασύρει προς τα πάνω και τα μεταχειρισμένα. Πλέον για να βρει κανείς πολύ φθηνό αμάξι από δεύτερο χέρι θα πρέπει να κοιτάξει πολλά χρόνια πίσω. Αυτό συνεπάγεται περισσότερη χρήση, φθορά και χιλιόμετρα, άρα και τυχόν έξοδα για επισκευές. Μεταχειρισμένα λίγων ετών όπως είναι 5ετίας και ειδικά πόλης διατίθενται πάρα πολλά, όμως σε αρκετές περιπτώσεις οι τιμές τους δεν διαφέρουν πάρα πολύ από των καινούργιων.
Το μοντέλο λίγων ετών που μπορεί να βρει κανείς στα λιγότερα λεφτά είναι το Fiat Panda 1.2, αφού κατά μέσο όρο προσφέρεται κοντά στις 9.000 ευρώ και αποτελεί μια καλή λύση για όσους θέλουν ένα πολύ εξυπηρετικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους διαδρομές στην πόλη. Από τις βασικές εκδόσεις του περιλαμβάνονται τα απαραίτητα στον εξοπλισμό του, όπως είναι 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition, ηχοσύστημα και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι κ.λπ.
Ένα ακόμα θετικό στοιχείο είναι ότι δεν έχει αλλάξει γενιά, οπότε τα Panda του 2017-18 είναι σχεδόν ίδια με το καινούργιο, το οποίο ωστόσο εξωτερικά διαθέτει πιο crossover εμφάνιση. Το εσωτερικό έχει παραμείνει σχεδιαστικά ίδιο και παρουσιάζεται με νεανικό σχεδιασμό, αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής (για τα δεδομένα της κατηγορίας) και με καλή εργονομία. Επίσης, παρέχει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και 225 λίτρα για τις αποσκευές, που φτάνουν για τις καθημερινές ανάγκες και μια εκδρομή δύο ατόμων.
Τα παλαιότερα Panda θα τα βρει κανείς κυρίως με τον απλής τεχνολογίας αλλά αξιόπιστο 4κύλινδρο και 8βάλβιδο κινητήρα Fire των 1.242 κ.εκ. Η ισχύς των 69 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή των 102 Nm στις 3.000 σ.α.λ. επαρκούν για το μίνι αμάξωμα των 1.055 κιλών και την άνετη κίνηση στην πόλη. Το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 14,8 δλ., τελική ταχύτητα 164 χλμ./ώρα, μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 110 γρ./χλμ.
Στην οδήγηση το Panda κερδίζει αμέσως τον οδηγό του, χάρις στη άριστη ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς. Οι αναρτήσεις του με τη μαλακή ρύθμιση είναι κατάλληλες για να απορροφούν τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν καλή σταθερότητα στο κόμπακτ Panda των 3.653 χλστ. μήκους, 1.643 χλστ. πλάτους, 1.551 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.300 χλστ. Επιπλέον, η ψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την περιμετρική ορατότητα, ενώ το ελαφρύ τιμόνι (ειδικά με το πάτημα του διακόπτη City) διευκολύνουν πολύ στις μανούβρες και στο παρκάρισμα.