Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων απασχολεί πλέον όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού δε νοείται νέο μοντέλο που να μη διαθέτει έστω ήπια υβριδική τεχνολογία. Τα πιο αποδοτικά και πολυσύνθετα full hybrid μηχανικά σύνολα συναντώνται σε λιγότερα μοντέλα, ενώ πιο ψηλά σε τιμές και αποδόσεις τοποθετούνται τα plug-in hybrid.
Όποιος θέλει τώρα να αγοράσει ένα full hybrid και αναζητά την πιο οικονομική πρόταση, τότε θα προσανατολιστεί στο νέο Yaris 1.5 Hybrid 116 hp, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τις 17.460 ευρώ. Αν πάλι δεν φτάνουν μέχρι εκεί τα λεφτά του, τότε θα ψάξει για μεταχειρισμένο υβριδικό Yaris. Μοντέλα του 2015 – 2016 διατίθεται σε τιμές που βρίσκονται γύρω στις 12.000 ευρώ και αποτελούν μια πολύ καλή πρόταση, δεδομένης της αξιοπιστίας του αυτοκινήτου και της πολύ χαμηλής κατανάλωσης.
Το εξαιρετικά δημοφιλές Yaris HSD συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. VVT-i ισχύος 74 ίππων και 111 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 60 ίππων και 169 Nm ροπής (συνδυαστική απόδοση 100 ίππων). Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός E-CVT ηλεκτρικού κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων μετάδοσης. Αυτό εξυπηρετεί πάρα πολύ στην πόλη, όχι όμως και εκτός αυτής και ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, όπου θα αναζητηθεί επιλογή αλλαγής προεπιλεγμένων ταχυτήτων για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την Toyota το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 75 γρ./χλμ. Στην πράξη το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει εκατοντάδες μέτρα με τη χρήση μόνο της ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνθήκες χαμηλών φορτίων. Η ρεαλιστική κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., όσο δηλαδή σε ένα ντίζελ μικρό μοντέλο.
To προγενέστερο υβριδικό Yaris είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση (όπως και το νέο), όμως η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων μειώνει την άνεση, όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει μέτρια αίσθηση από το τιμόνι και το πεντάλ των φρένων, το οποίο δεν είναι προοδευτικό στο πάτημά του. Ωστόσο το Yaris HSD, δε μειονεκτεί σε σταθερότητα στο δρόμο, τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και σε στροφές, όπου είναι ασφαλές.
Ο θάλαμος των επιβατών του παλαιότερου Yaris παραμένει σύγχρονος και ικανοποιεί σε ποιότητα υλικών, αν και η συναρμογή εμφανίζει ψεγάδια. Η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων είναι πολύ καλή, όμως το ίδιο δεν ισχύει και για τη θέση οδήγησης λόγω του χαμηλά τοποθετημένου τιμονιού με τη μικρή διαδρομή στη ρύθμιση σε μήκος. Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, το μικρό Toyota είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 286 λίτρα.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.