Για την απόκτηση ενός οικογενειακού αυτοκινήτου πολυτελείας, θα έπρεπε ανέκαθεν να δαπανηθούν αρκετά λεφτά. Πόσο δε μάλλον σήμερα, όπου ακόμα και μη premium μοντέλα έχουν γίνει πολυτελείας από πλευράς τιμών. Κάτι που ισχύει και για τα μεταχειρισμένα λίγων ετών, αφού οι τιμές τους έχουν ανέβει, σε σημείο που να πωλούνται όσο αγοράστηκαν καινούργια.
Πολυτέλεια με λίγα λεφτά
Όσοι λοιπόν θέλουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με λίγα λεφτά, θα πρέπει να κοιτάξουν αρκετά χρόνια πιο πίσω, όπως ισχύει και στην συγκεκριμένη περίπτωση. Πρόκειται για το δεύτερης γενιάς Volvo S40, το οποίο παρουσιάστηκε το 2004, ανανεώθηκε το 2007 και σταμάτησε να παράγεται το 2012. Τώρα, μεταχειρισμένα του 2005-2011 με τους πιο δημοφιλείς κινητήρες των 1.6 λτ. και 1.8 λτ., προσφέρονται αρκετά και σε ένα εύρος τιμών κυρίως μεταξύ 6.000-8.000 ευρώ.
Παρά τα χρόνια του, το Volvo S40 με το σεντάν αμάξωμα των 4,5 μ. μήκους διατηρεί ένα δυναμισμό και μια κομψότητα. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του, όπου ειδικά στις εκδόσεις με το δερμάτινο σαλόνι η πολυτέλεια είναι ακόμα πιο έντονη. Χαρακτηριστικό σχεδιαστικό σημείο αναφοράς αποτελεί η λεπτή σε πάχος κεντρική κονσόλα με την κυρτή επιφάνεια και με τα πλήκτρα που παραπέμπουν σε τηλεχειριστήριο τηλεόρασης. Υψηλά είναι τα στάνταρ σε ποιότητα κατασκευής, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες, μαζί με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Οι χώροι του θα καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών χωρίς περίσσιες ανέσεις, όπως ισχύει και για το μικρό χώρο αποσκευών των 404 λίτρων με το μικρό άνοιγμα του καπό.
Άνεση και ασφάλεια στο δρόμο
Η άνεση είναι το κυρίαρχο «συστατικό» στο δρόμο, χάρη στη μαλακή ρύθμιση των ανεξάρτητων αναρτήσεων (πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Παράλληλα, το σουηδικό αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα σταθερό σε ρυθμούς ταξιδιού, τόσο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όσο και σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Εκεί που δεν ξεχωρίζει είναι ως προς την αμεσότητα και αίσθηση του τιμονιού, όπου είναι υπαρκτή μια σχετική ασάφεια.
Ο μικρότερος 1.600άρης κινητήρας με τους 100 ίππους και τα 150 Nm ροπής κινεί αξιοπρεπώς το S40. Εύλογα δεν ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, ενώ η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες ξεπερνά τα 10 λτ./100 χλμ. Το ίδιο ισχύει και για το 1.800άρι μοτέρ των 125 ίππων, ωστόσο έχει αρκετή ροπή και ταιριάζει σαφώς καλύτερα στο αμάξωμα των σχεδόν 1,4 τόνων βάρους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.596 | 1.798 |
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 100/6.000 | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 150/4.000 | 165/4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,9 | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 7,2 | 7,3 |
Βάρος (κιλά) | 1.224 | 1.269 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |