Το πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο της Toyota στην Ελλάδα και best seller μεταξύ των υβριδικών στην Ευρώπη, το Toyota Yaris διατίθεται αποκλειστικά με full hybrid μηχανικά σύνολα 1.5 λτ. 116 PS και 130 hp. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 21.620 ευρώ και είναι από τις χαμηλότερες για supermini φουλ υβριδικό και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Παλαιότερα υπήρχαν και πιο προσιτές επιλογές, όπως ήταν με τους κινητήρες αμιγώς βενζίνης 1.0 VVT-i 69 hp, 1.3 VVT-i 99 hp και 1.5 Dual VVT-iE 111 hp, το Hybrid των 100 ίππων και το ντίζελ 1.4 D-4D 90 hp. Yaris diesel προηγούμενης γενιάς υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα μεταχειρισμένα στην αγορά και σε προσιτές τιμές. Τα φθηνότερα ξεκινούν από τις 6.500-7.000 ευρώ, ενώ ένας μέσος όρος κυμαίνεται γύρω στις 9.000-10.000 ευρώ, όπου εκεί οι επιλογές είναι πολύ περισσότερες. Πληροφοριακά, η τιμή του Yaris 1.4 D-4D ξεκινούσε πριν από 10 χρόνια από 15.300 ευρώ, όταν το 1.5 Hybrid 100HP κόστιζε από 16.200 ευρώ. Σήμερα ούτως ή άλλως καινούργια ντίζελ supermini δεν υπάρχουν, με μόνη εξαίρεση το Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 hp.

Σχετικά με το προγενέστερο Yaris diesel, εφοδιάζεται με 4κύλινδρο και 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο 1.364 κ.εκ., το οποίο αποδίδει μέγιστη ισχύ 90 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.800-2.800 σ.α.λ. Διαθέτει γεμάτο τράβηγμα και πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και συνεργάζεται κατάλληλα με το θετικό σε αίσθηση και με κοντές διαδρομές λεβιέ των 6 ταχυτήτων. Το μοτέρ αυτό κινεί μεγάλη άνεση το αμάξωμα των 1.060 κιλών, εξασφαλίζοντας γρήγορες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.) και εν κινήσει. Η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,480 ευρώ/λτ. τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν λίγο παραπάνω από 8 ευρώ/100 χλμ. Το ίδιας γενιάς Yaris 1.5 Hybrid 100 hp έχει ίδια κατανάλωση, αλλά με τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,737 ευρώ/λτ. το κόστος ανεβαίνει στα 9,5 ευρώ/100 χλμ.
Στην οδήγηση το Yaris 1.4 D-4D είναι εύκολο στους χειρισμούς στην πόλη όπου θα διανύσει κανείς τα περισσότερα χιλιόμετρα, ευχάριστο και ξεκούραστο. Παρά τον αστικό του προσανατολισμό καλύπτει εύκολα και μακρινές αποστάσεις, χάρη και στο ροπάτο κινητήρα, ο οποίος σε συνθήκες ταξιδιού και νορμάλ ταχύτητες μπορεί να πέσει σε κατανάλωση κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ. Το προγενέστερο Yaris diesel κινείται με ασφάλεια στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, ενώ στις στροφές εμφανίζει καλή πρόσφυση και κράτημα. Θα γλιστρήσει προοδευτικά και ελεγχόμενα με την ανάλογη πίεση από τον οδηγό, όμως όχι για πολύ αφού θα αναλάβει δράση το VSC. Βέβαια, εφόσον πρόκειται για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, μεγάλο ρόλο ως προς την οδική συμπεριφορά παίζει η κατάσταση των ελαστικών, των αμορτισέρ και των επιμέρους μηχανικών τμημάτων της ανάρτησης.
Το προγενέστερο Yaris και ειδικά το ανανεωμένο μοντέλο διέθετε πολλές αναβαθμίσεις και στο εσωτερικό του. Στο μοντέλο του 2014 ανασχεδιάστηκε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και είχε γίνει περισσότερη χρήση μαλακού πλαστικού στην κεντρική μετωπική επιφάνεια. Αναβαθμισμένο ήταν και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 (στις πιο πλούσιες εκδόσεις) με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής των 7 ιντσών, αντί 6,1 ιντσών πριν. Σήμερα τέτοιες οθόνες είναι μικρές πλέον, αφού στο νέο Yaris είναι στάνταρ οθόνη πολυμέσων 10,5 ιντσών. Στα θετικά γνωρίσματα του παλαιότερου Yaris ανήκαν οι αρκετοί χώροι για όλους τους επιβάτες, ωστόσο το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων ήταν σχετικά μικρό, όπως και στο τωρινό Yaris με την ίδια ακριβώς χωρητικότητα.











































