Η εύρεση ενός αυτοκινήτου και ειδικά μεταχειρισμένου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, αφού θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο βασικός παράγοντας της κατάστασης που βρίσκεται. Ο εξονυχιστικός έλεγχος είναι αδιαπραγμάτευτος, ακόμα και αν εξωτερικά φαίνεται περιποιημένο, ή είναι του «γνωστού», αφού δεν αποκλείεται να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις.
Ένα σύνηθες ποσό που διαθέτει κανείς για να αποκτήσει αυτοκίνητο από δεύτερο χέρι, είναι οι 5.000 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα οι επιλογές είναι πάρα πολλές, όμως όσοι θέλουν ένα μικρομεσαίο αξιόπιστο, καλοεξοπλισμένο και με αποδοτικό κινητήρα, τότε θα πρέπει να κοιτάξουν το ένατης γενιάς Toyota Corolla. Παρουσιάστηκε το 2000 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2007, με πιο δημοφιλή αμαξώματα το σεντάν και το 5θυρο, με τον 1.400άρη κινητήρα. Σήμερα μοντέλα μετά την ανανέωση του 2004 και πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2004-2007 υπάρχουν αρκετά και σε βατές τιμές, που κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 4.000-5.000 ευρώ.
Το 5θυρο με το 4θυρο εμφανίζουν και σχεδιαστικές διαφορές μεταξύ τους εξωτερικά, όπως και σε μήκος (4.181 χλστ. και 4.409 χλστ. αντίστοιχα). Γεγονός που έχει ανάλογο αντίκτυπο μόνο στο πορτ μπαγκάζ των 289 λτ. στο 5D, έναντι 450 λτ. το 4D. Όμως οι χώροι στο εσωτερικό είναι παρόμοιοι (ίδιο μεταξόνιο 2.601 χλστ.) και παρέχουν αρκετό αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών, με τέσσερα άτομα να βολεύονται εύκολα. Στα θετικά στοιχεία της καμπίνας ανήκει η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και η πολύ καλή εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων.
Στην οδήγηση το Corolla ξεχώριζε αμέσως -όταν ήταν καινούργιο- για την πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση και την ποιότητα κύλισης. Όμως από οδηγικής αίσθησης μειονεκτούσε λόγω του μέτριου σε αμεσότητα τιμονιού και των αισθητών κλίσεων στις στροφές, απόρροια της μαλακής ανάρτησης.
Ο 1.400άρης κινητήρας των 97 ίππων και 130 Nm ροπής εμφάνιζε πολύ καλή ελαστικότητα και ευστροφία, όμως ο θόρυβος που παρήγαγε από τις μεσαίες στροφές και άνω γίνονταν αισθητός στο εσωτερικό. Από πλευράς επιδόσεων, το Corolla επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 185 χλμ./ώρα, με εργοστασιακή κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ.